• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
14
کارگردان فیلم دینامیت:

بنیاد فارابی بیت المال را هدر ندهد/ راضی به اکران نبودم

  • کد خبر : 935
  • 17 تیر 1400 - 9:14
بنیاد فارابی بیت المال را هدر ندهد/ راضی به اکران نبودم
سید مسعود اطیابی کارگردان فیلم سینمایی دینامیت گفت: دینامیت می تواند صنعت سینما را از ورشکستگی نجات دهد. این  فیلم می توانست در شرایط عادی 50 میلیارد تومان هم بفروشد و بلیطش به بازار سیاه هم برسد.
فاطمه عبدلی / سید مسعود اطیابی در گفت و گو با سیاست فردا اظهار کرد: دینامیت یک فیلم اجتماعی کمدی است که  به روابط آدم ها نقد اجتماعی دارد. پژمان جمشیدی، احمد مهران فر ، زیبا کرمعلی، محسن کیایی، نازنین بیاتی ،نادر سلیمانی  و … بازیگران آن هستند. این فیلم حدود 3 سال پیش ساخته شده است اما به خاطر مسائل ممیزی و سانسور ها اکران نشده بود و نهایتا با  مساعدت آقای رئیسی که در آن زمانی  رئیس قوه قضایی بود توانستیم پروانه نمایش آن را اخذ کنیم.

وی ادامه داد: نظر شخصی من درباره زمان اکران این فیلم  این بود که صبر کنیم تا واکسیناسیون بیشتری در کشور اتفاق بیفتد ، از شرایط کرونایی فاصله بیشتری بگیریم و مردم احساس امنیت بیشتری در سالن های سینما کنند؛  اما از طرفی مشکلات عدیده ای گرفتار سینمای ایران بود در حالی که صنعت سینما داشت به سمت ورشکستگی حرکت می کرد و تصور کردند چند فیلم که می تواند اقبال عمومی را با خود همراه کند می تواند کمک کننده باشد.

کارگردان فیلم دینامیت با بیان اینکه  باید حمایت هایی از سرمایه گذاران و تهیه کنندگان فیلم ها می شد گفت :  با پیشنهاد سینمادار ها  نهایتا تهیه کننده قبول کرد که شرایطی را بپذیرد و فیلم را اکران کند گرچه  برای سرمایه گذاران فیلم نهایتا ضرر وجود خواهد داشت چرا که فیلم چند سال پیش با هزینه زیادی ساخته شده و با شرایط کرونایی در کشور، به پول خود به گونه ای که امکان ساخت فیلم بعدی وجود داشته باشد نمی رسند.

دینامیت، سالها زیر تیغ سانسور

به گزارش سیاست فردا؛ اطیابی افزود: در طی این روزها که فیلم بر روی پرده هست از استقبال خوبی برخوردار بوده و این نشان می دهد که اگر شرایط عادی بود این استقبال به چند برابر می رسید. دینامیت می تواند  صنعت سینما را از اینکه به طور کامل به ورشکستگی  برسد مقداری نجات دهد و از طرف دیگر روحیه شادابی و نشاط را به مردم برگرداند ضمن اینکه از موضوعی برخوردار است که مردم دوست دارند راجع به آن حرف زده شود.

وی با بیان اینکه من به عنوان کارگردان این اثر خیلی رضایتی به اکران نداشتم و مجبور شدم که راضی شوم  خاطر نشان کرد: این  فیلم می توانست در شرایط عادی 50 میلیارد تومان هم بفروشد و بلیطش به بازار سیاه هم برسد؛ البته فیلم دچار سانسور های عجیب و غریب هم شده ، بسیاری از سانسور هایی که شد واقعا نیاز نبود و 90 درصد آن را اصولی نمی دانم.  در نسخه ای که  اکنون در حال پخش است تلاش کردیم که مخاطب متوجه تغییرات نشود در حالی که اگر نسخه اصلی اکران شده بود هم پیام اجتماعی بهتری داشت و غنی تر بود و هم رضایت بیشتر مخاطب را به همراه داشت اما نسخه فعلی هم تاکنون مورد اقبال مردم قرار گرفته است. 

شورای صنفی نمایش به دینامیت در باغ سبز نشان داد؟

این کارگردان سینما در پاسخ به این پرسش که شورای صنفی قرار بود کمک بلاعوضی را به این فیلم داشته باشد اما چرا یکباره منتفی شد، گفت :  آنها با نشان دادن در باغ سبز جلو آمدند البته شاید شورای صنفی نمایش هم مقصر نباشد، آنها یک پیشنهادی دادند به سازمان سینمایی و ستاد کرونا که آنها باید بررسی می کردند اما فیلم حتما به شرایط لازم برای کمک بلاعوض می رسد چرا که پیش بینی می کنیم فروش آن از 5 میلیارد تومان عبور کند. 

سید مسعود اطیابی در بخش دیگری از سخنان خود یادآورشد: بودجه کلانی در بنیاد سینمایی فارابی و سینمای تجربی برای فیلم هایی که آرشیو می کنند ، هزینه می شود؛ فیلم هایی که اگر اکران شود شاید دو نفر هم به تماشای آن ننشینند 

مسئولین باید باور کنند که مردم توانشان بیشتر از آنهاست

وی در همین باره افزود: می دانم در بنیاد فارابی میلیارد ها تومان پول برای ساخت فیلمی هزینه شده اما حتی به تعداد عوامل سازنده آن،  در سینما بیننده نداشت. اگر هزینه هایی که برای آن دسته از فیلم هایی کردند که در بایگانی و آرشیو ها خاک می خورد را  به فیلم هایی که مردم می پسندند  و مخاطب دارد اختصاص می دادند، بهتر بود.

کارگردان دینامیت تصریح کرد: مسئولین باید باور کنند که مردم توانشان بیشتر ازآنهاست و اگر فیلمی تمام فرمول ها و مولفه های رضایت مخاطب را داشته باشد می تواند با کمک مردم روی پای خود بایستد. پیام من این است که از الان به بعد بنیاد فارابی ، سینمای تجربی و …دیگر جایی برای هدر دادن بیت المال جهت ساخت فیلم هایی که کسی تماشا نمی کند وجود ندارد. 

 

به گزارش سیاست فردا ؛ سید مسعود اطیابی کارگردان سینما تلویزیون ، در کارنامه کاری خود فیلم ها و سریال هایی  همچون خروس جنگی ، تگزاس 1 ، تگزاس 2 ، شرط اول ، انفرادی ، اخلاقتو خوب کن ، کامیون ، سهمی برای دوست و … را دارد.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.