• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان تغییر کرد

  • کد خبر : 2662
  • 12 مرداد 1401 - 10:28
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان تغییر کرد
فرماندار گلپایگان گفت: انتظار اصحاب رسانه و هنرمندان شهرستان گلپایگان این است که در اداره ارشاد گلپایگان  شاهد تغییرات اساسی باشیم. از رئیس جدید ارشاد انتظار داریم که  در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اقدامات اساسی انجام و تشکل های مختلف ساماندهی شود.

خبرنگار: فردین عبدلی/ به گزارش سیاست فردا محمدرضا عسگریان امروز ( 12مرداد 1401)  در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد  اظهار کرد: انتظار اصحاب رسانه و هنرمندان شهرستان گلپایگان این است که در اداره ارشاد گلپایگان  شاهد تغییرات اساسی باشیم. سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از قدمت ساخت بالایی  برخوردار نیست اما وضعیت خوبی ندارد لذا نیازمند ساماندهی است در همین راستا به همراه نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس  از وزیر فرهنگ و ارشاد دستور  رسیدگی به آن را گرفته ایم.

وی ادامه داد: رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان  باید شرایط خاص گلپایگان را بپذیرد، شبانه روزی تلاش کند و پیگیری مجدانه داشته باشد همچنین انتظار داریم که  در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اقدامات اساسی انجام  و تشکل های مختلف ساماندهی شود.

فرماندار گلپایگان گفت: به نظر من رسانه ها و تشکل ها بازوان اجرایی اداره فرهنگ و ارشاد و در حوزه جهاد تبیین بهترین ابزار هستند البته نیازمند ساماندهی می باشند لذادر راستای قانون و قوانین این اتفاق رخ دهد.

همچنین در ادامه فرمانده سپاه شهرستان گلپایگان با بیان اینکه گلپایگان در شاخه های مختلف هنری حرفی برای گفتن دارد خاطر نشان کرد: در حوزه جهاد تبیین میتوان با زبان هنر وارد میدان عمل شد لذا لازم است که  توسعه گروهای هنری و تولیدات آنها را در شهرستان شاهد باشیم.

سید عباس میرکریمی افزود: زمانی کشور ژاپن تصور می کرد که با تکنولوژی می تواند کمبود نیروی انسانی را جبران کند اما اکنون به شدت متضرر شده و به این نتیجه رسیده است که نیروی انسانی بر تکنولوژی ارجحیت دارد لذا لازم است که حداقل چارت سازمانی که برای اداره ارشاد گلپایگان تعریف شده تکمیل شود.

وی با تاکید بر اینکه  مشکلات حوزه هنری در حوزه سخت افزار و نرم افزار حل شود یادآورشد:  ساختمان اداره ارشاد که اکنون برای آن مشکلاتی ایجاد شده است باید در اختیار بخش فرهنگ قرار بگیرد و اداره ارشاد باید تعاملات خود را  باسمن ها ، گروه ها و… را بیش از پیش کند. به ارشاد نگاه درآمدی نشود و امکانات آن در اختیار مردم قرار بگیرد.

در ادامه نیز جعفر کامرانی رئیس دفتر نماینده شهرستان های گلپایگان و خوانسار در گلپایگان تصریح کرد: شهرستان گلپایگان مهد علم ، فرهنگ و هنر است. در حال حاضر وضعیت فعلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان گلپایگان در جایگاه، منزلت و شان این شهرستان با این پیشینه فرهنگی و هنری و علمی  نیست. رئیس جدید به گونه ای عمل کند که این جایگاه احیا شود و خدمات خوبی را برای مردم داشته باشد.

هادی بیاتی رئیس جدید اداره ارشاد گلپایگان نیز اطهار کرد: ضمن وجود محدودیت های اعتباری و نیروی انسانی اما تلاشمان را میکنیم که  اقدامات خوبی و در حد توانمان را برای شهرستان انجام دهیم. طبق قوانین و مقررات اولویتمان تقویت رسانه ها، کانون های فرهنگی و تشکل های حوزه فرهنگ و هنر است. بیشترین موسسات فرهنگی در شهرستان گلپایگان  زمانی شکل گرفت که در اداره ارشاد گلپایگان مشغول به کار بودم.

وی اضافه کرد: ساختمان اداره ارشاد بعد از تعمیرات در اختیار موسسات شهرستان قرار خواهد گرفت. در یک دوره ای موسسه ای خارج از شهرستان برای در اختیار گرفتن بخشی از ساختمان اداره ارشاد  در مزایده برنده شد اما اثار مطلوبی برای شهرستان نداشت و نفع بخش خصوصی تامین شد لذا اولویتمان در اختیار قرار دادن سالن اداره ارشاد به موسسات شهرستان است، همچنین  تعاملات بیشتری با بسیج و ادارات خواهیم داشت.

 

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=2662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 1
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.