• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
15
براساس اعلام معاون سینمایی اداره کل ارشاد گلستان:

آموزشگاه آزاد سینمایی “حامی فیلم” در گرگان پروانه فعالیت ندارد

  • کد خبر : 1080
  • 31 تیر 1400 - 8:50
آموزشگاه آزاد سینمایی “حامی فیلم” در گرگان پروانه فعالیت ندارد
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت : از خانواده ها می خواهیم که حتما به آموزشگاه هایی مراجعه کنند که دارای پروانه و مجوز های فعالیت از دستگاه های فرهنگی هستند.

رضا یازرلو در گفت و گو با سیاست فردا با بیان اینکه حدود 200 آموزشگاه هنری در سطح استان گلستان در زمینه های تئاتر ، هنر های تجسمی ، موسیقی ، سینما و … فعال است، در خصوص عدم صدور پروانه آموزشگاه آزاد سینمایی ” حامی فیلم ” در شهرستان گرگان  اظهار کرد:   فردی به نام  آقای شاهینی که از تحصیلکرده های سینما هستند تقاضای راه اندازی  آموزشگاه سینمایی را در استان گلستان  دادند که مراحل اولیه بررسی پرونده وی در اداره کل فرهنگ وارشاد استان گلستان انجام شده است همچنین تمام بررسی های صلاحیت هنری ایشان هم توسط شورا بررسی شده و تا مرحله معرفی به اماکن  پیش رفته است.

وی ادامه داد : این آموزشگاه  در تاریخ 26 آذر ماه سال گذشته به اداره اماکن استان گلستان جهت اخذ مجوز مکان معرفی شده است، اماکن تاکنون هیچ گونه پاسخی در خصوص آموزشگاه حامی فیلم برای اداره کل ارشاد استان ارسال نکرده اند.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه  تذکراتی  به این اموزشگاه دادیم گفت:  غالبا اینگونه آموزشگاه ها دو هفته بعد از ارسال نامه ، در صورت عدم ارسال پاسخ از سوی اداره مربوطه به نوعی فعالیت خود را آغاز می کنند و منتظر پاسخ میماند اما از زمانی که این اموزشگاه آغاز به فعالیت کرده چندین بار به آنها گوشزد و یادآوری شده که مجوز اماکن خود را در اسرع وقت به اداره کل ارشاد ارسال کنند، اما اداره اماکن تاکنون حال به هر دلیلی از این مکان بازدید نکرده و هنوز پاسخی به اداره کل ارسال نکرده است.

یازرلو افزود: با توجه به هماهنگی هایی که اخیرا بین دو دستگاه انجام شده مقرر شده که انشاا… پرونده هنرمندان و متقاضیان مراکز هنری که به اماکن ارسال می شود در اسرع وقت پاسخ داده شود این توافق هم اخیرا با توجه به اینکه  برخی از آموزشگاه های ما اعتراضاتی در رابطه با عدم و یا تاخیر در پاسخگویی داشتند ، انجام شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آموزشگاه حامی فیلم پروانه فعالیت ندارد خاطر نشان کرد:  وقتی پرونده یک آموزشگاهی در اداره کل مورد بررسی قرار می گیرد و تایید می شود یک مرحله دریافت مجوز را را طی کرده است همچنین بر اساس  آیین نامه  اگر دستگاهی بعد از دو هفته پاسخ مکاتبه ای را ندهند به معنی نظر مثبت است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان  در پاسخ به اینکه اگر عدم پاسخگویی بعد از دوهفته به معنی پاسخ مثبت است چرا پروانه فعالیت برای این آموزشگاه صادر نشده است تصریح کرد: به  این دلیل که دریافت مجوز اماکن را رها نکنند و دنبال این موضوع باشند پروانه را صادر نمی کنیم.

رضا یازرلو عنوان کرد: تقریبا میتوان  گفت از پاییز سال گذشته تاکنون  چند دوره شاهد پیک کرونا  و بسته شدن مراکز بودیم بنابراین هماهنگی هایی که برای بازدید از این مراکز نیاز است گاها با تعطیلی ها  تداخل پیدا می کند؛ نهایتا به هر دلیلی که می تواند موجه باشد بازدید از این آموزشگاه توسط اماکن صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد:  مکان آموزشگاه باید برای بازدید آماده شود و تمام هزینه ها توسط بخش خصوصی تامین شود. در این بین تعدادی از آموزشگاه ها فعالیت نمی کنند و اماکن هم واقعا در طول دو هفته نتیجه بازدید خود را ارسال می کند اما در برخی از موارد خیلی خاص مشاهده می کنیم که بنا به دلایل خاصی پاسخ اداره اماکن به تاخیر می افتد و از نظر اداره کل ارشاد فعالیت آنها مورد تایید نیست. ما هم با شما هم عقیده هستیم که وقتی یک مرکز می خواهد فعالیت رسمی خود را آغاز کند حتما پروانه خود را دریافت کند همچنین این مرکز از حدود 6 ماه گذشته تاکنون که مکان خود را انتخاب کردند و به اماکن معرفی شدند دو الی سه بار توسط اداره کل احضار شده و  به وی توسط دستگاه هایی که ناظر بودند تذکر داده شده که مجوز خود را اخذ کنند و اینطور نیست که یک مرکز سالها در یک شهری بدون پروانه  فعالیت کنند و دستگاه ها هم برخورد نکنند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد استان گلستان در همین باره ادامه داد: مسئول این اموزشگاه چندین بار احضار شده و  تذکر دادیم و وی نیز مدعی شده است که چندین بار  به اماکن مراجعه کرده اما موفق نشده است.

وی اضافه کرد: مراکزی که موافقت اولیه خود  را تحت عنوان موافقت اصولی از هر دستگاهی برای مثال بهزیستی هم  که می گیرند می توانند فعالیت خود را به صورت محدود و تا یک پروسه مشخص مثلا شش ماهه و یا حداکثر یک ساله تا زمانی که پروانه اصلی آنها صادر شود زیر نظر آن دستگاه  استارت بزنند   و خانواده ها می توانند فرزندان خود را به آنها بسپارند چرا که استعلام آن ها بررسی شده است.

یازرلو گفت : از خانواده ها می خواهیم که حتما به آموزشگاه هایی مراجعه کنند که دارای پروانه و مجوز های فعالیت از دستگاه های فرهنگی هستند و اگر اموزشگاه ها در هر زمینه ای کوتاهی دارند به صورت مکتوب  و یا از طریق سایت اداره کل ارشاد گلستان به نشانی https://golestan.farhang.gov.ir/ به ما انعکاس دهند تا بتوانیم در اسرع وقت پیگیری کنیم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گلستان در پایان خاطر نشان کرد: از شما تشکر می کنم  و امیدوارم رسانه  های استان گلستان هم این حساسیت را داشته باشند، مسائل را رصد کنند و چشم بینا و گوش شنوای مردم در انتقال مسائل فرهنگی استان باشند.

با توجه به شرایط کرونایی حاکم در کشور  اصحاب فرهنگ هنر و رسانه استان نیازمند توجه ویژه دولت و وزارت ارشاد و تمامی دستگاه های متولی استانی هستند.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=1080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.