• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
4

اتمام ساخت مجتمع چند منظوره و امدادسرای هلال احمر گلپایگان در پیچ و خم اعتبارات

  • کد خبر : 3744
  • 05 آبان 1402 - 11:24
اتمام ساخت مجتمع چند منظوره و امدادسرای هلال احمر گلپایگان در پیچ و خم اعتبارات
سیاست فردا / فرماندار شهرستان گلپایگان گفت:به دلیل کوتاهی مسیر ،مسافران  جاده دهق-گلپایگان را برای رفتن به اصفهان انتخاب می کنند اما پایگاه هلال احمر ندارد و اگر اتفاقی بیفتد رسیدن نیروهای امدادی زمان بر می شود.

خبرنگار: وحید اعظمی / به گزارش سیاست فردا ، محمدرضا عسگریان  عصر روز گذشته در جلسه ای که با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در سالن اجتماعات هلال احمر گلپایگان برگزار شد اظهار کرد: شهرستان گلپایگان در نقطه خاصی قرار دارد و  حوادث مختلفی از جمله حادثه های جاده ای و طبیعی در آن رخ می دهد. جمعیت هلال احمر کشور در موضوعات مختلف پیشتاز است و به دنبال آن  هلال احمر شهرستان نیز همواره در موضوعات مختلف پای کار بوده است.

وی ادامه داد: اتمام ساخت مجتمع چند منظوره هلال احمر که در مرکز شهر هم واقع شده است سالها معطل مانده  و مردم انتظار دارند این ساختمان هرچه زودتر به اتمام برسد و مورد بهره برداری قرار گیرد. در جلسه سال قبل که با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور برگزار شد 3 میلیارد تومان برای ساخت این ساختمان مصوب و البته محقق هم شد اما به اتمام رسیدن این پروژه نیازمند اعتبارات ریالی بیشتری است؛بعد از پایان نمای ساختمان حداقل 15 میلیارد تومان برای سایر عملیات های عمرانی این پروژه اعتبار لازم است. خواهان این هستیم که اعتبار به این پروژه تزریق شود و کار معطل نماند.

فرماندار شهرستان گلپایگان گفت: ساختمان امداد سرا با 270 متر مربع تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ در جلسه ی مذکور با رئیس جمعیت هلال احمر کشور تکمیل و تجهیز آن مصوب شد اما اتفاقی رخ نداد؛ برای این پروژه هم ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. سالن ورزشی هلال احمر در مرکز شهرستان قرار دارد و جمعیت زیادی از ورزشکاران از آن استفاده می کنند  اما کفپوش مناسبی ندارد و نیاز است که با هزینه ای حدود یک میلیارد تومان تعویض شود.

عسگریان افزود: پایگاه های امدادی شهرستان در حوزه تجهیزات امدادی و اداری مانند خودروی ست نجات، تجهیزات امداد کوهستان -سیلاب و آوار، تجهیزات انفرادی، هلی شات، پهباد و… دچار مشکل است که امیدواریم این مسائل حل شود.

وی تصریح کرد: اکنون به دلیل کوتاهی مسیر ،مسافران  جاده دهق-گلپایگان را برای رفتن به اصفهان انتخاب می کنند، با توجه به اینکه این جاده به طول حدود 90 کیلومتر دو طرفه است و حجم تردد در آن بالا می باشد اما پایگاه هلال احمر ندارد و اگر اتفاقی بیفتد رسیدن نیروهای امدادی زمان بر می شود؛ مدتی قبل در یک حادثه در این جاده 5 نفر جان خود را از دست دادند ، با توجه به اینکه زمین آن توسط خیر تامین شده است خواهان مجوز ساخت یک پایگاه هلال احمر در جاده روستای تیکن و یا دُر هستیم.

نگذارید عملیات عمرانی ساخت مجتمع چند منظوره هلال احمر متوقف شود

همچنین در ادامه نیز یعقوب سلیمانی  اظهار کرد: جمعیت هلال احمر یک سازمان مردم نهاد است، “از مردم  و برای مردم” است. در حوادث و بحران ها پیش قراول است و حضور فعالی دارد لذا ارائه خدمت برای این مجموعه در اولویت است. در برخی حوادث جان امدادگر در خطر بود اما نجات جان شهروندان را در اولویت قرار میدهد.امیدواریم بتوانیم همچنان در راستای خدمات بی منت تلاش مجدانه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پایبند و درصدد تحقق مصوبات سفر رئیس جمعیت هلال احمر به این شهرستان هستیم ادامه داد: قرارداد نصب کفپوش جدید برای سالن ورزشی هلال احمر گلپایگان را منعقد کنید، هزینه آن را متقبل می شویم.نگذارید عملیات عمرانی ساخت مجتمع چند منظوره هلال احمر متوقف شود ، علاوه بر نمای ساختمان با یک پیمانکار هم برای ساخت قسمت های داخلی قرارداد ببندید؛ اجازه نمی دهیم کار متوقف شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در خصوص تامین تجهیزات و خودروهای مورد نظر گفت: برای اخذ تجهیزات خیلی تلاش شده است؛ 2 سال است دارد گفتمان میشود، قرارداد تقریبا ۹۰۰ دستگاه خودرو (که 300 دستگاه  آمبولانس می باشد) قطعی شده است و 70 درصد آن وارد گمرک شده است  همچنین از ۶۰۰ دستگاه خودروی امداد و نجات حدود 270 خودرو وارد کشور شده است؛ متاسفانه در سیستم کند ترخیص کالا و گمرک، فرآیند آن زمان می برد. با توجه به اینکه استان اصفهان در حوادث جاده ای در کشور رتبه اول و در سایر حوادث رتبه دوم را دارد توجه جدی به این استان داریم.

سلیمانی افزود: در غزه جنایت های ناجوانمردانه ای اتفاق افتاده است و خفت و خواری صهیونیست در این حادثه جبران نمی شود. مظلومیت مردم فلسطین و مقاومت آنها در شرایطی است که هیچ دادرسی برای آنها وجود ندارد. چند روز است که بار دارو ، تجهیزات و غذا در فرودگاه مانده همچنین بیش از ۵ هزار تن کالا در بندرعباس آماده بارگیری است اما با ارسال آن به غزه مخالفت می کنند، انسانیت و بشردوستی کجا رفته است؟ حتی در کنوانسیون های بین المللی و… به صراحت ذکر شده است که مراکز درمانی و بیمارستانی باید از آتش دشمن در امان باشند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

وی تصریح کرد:هرچقدر که زمان به جلو می رود ضعف و ناتوانی رژیم منحوس و اشغالگر صهیونیست محسوس تر میشود. حماس در موضع دفاع است چرا که بیش از 70 سال است اسرائیل به آنها تجاوز کرده است.

 

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=3744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.