• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

اصل طلا معاف از مالیات بر ارزش افزوده / تکذیب اخذ مالیات ۲۵ درصدی از طلا

  • کد خبر : 4115
  • 06 دی 1402 - 15:03
اصل طلا معاف از مالیات بر ارزش افزوده / تکذیب اخذ مالیات ۲۵ درصدی از طلا
مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با بیان اینکه هیچ گونه نرخ جدیدی در اخذ مالیات از طلافروشان مطرح نشده است گفت: طلافروشان از ابتدای دی ماه سال جاری ملزم به اتصال به سامانه مودیان و ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی می باشند.

 به گزارش سیاست فردا و به نقل از تایماز نیوز ، داریوش سرخانی مقدم اظهار کرد: تاکنون هیچ مالیات جدید یا افزایش نرخی در صنف طلا وضع نشده است و اخذ مالیات ۲۵ درصد از طلا کذب است.

وی به معافيت مالیات بر ارزش افزوده در اصل طلا، جواهر و پلاتین بکار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور اشاره کرد و افزود: تنها اجرت ساخت ،حق العمل و سود فروشنده مشمول مالیات ارزش افزوده به نرخ ۹درصد است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با تأکید بر اینکه هیچ مالیات جدیدی بر خریدار طلا وضع نشده است اظهار کرد: ثبت کد ملی خریدار هنگام خرید طلا الزامی نیست.

سرخانی مقدم با اشاره بند ب ماده ۲۶ قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده اعلام نمودند طلافروشان مصنوعات طلا و پلاتین مکلف هستند که از اول دی ۱۴۰۲ به سامانه مؤدیان مالیاتی متصل شوند و صورتحساب‌های الکترونیکی صادر نمایند.همچنین به غیر از طلا.پلاتین و جواهر فروشان صاحبان مشاغل و حرف پزشکی .پیراپزشکی .داروخانه ها و فروشندگان تجهیزات پزشکی ونیز تمام کسانی که تا پایان شهریورماه سال‌جاری میزان فروش کالا و ارائه خدمات آنها بالای ۱۸ میلیارد تومان داشتند، از اول دی ماه ملزم به صدور صورتحساب‌ الکترونیکی و ارسال به سامانه مودیان مالیاتی می باشند./ روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=4115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.