• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
عملیات برداشت نیشکر و تولید شکر در قدیمی‌ترین واحد نیشکری ایران آغاز شد؛

این سومین عملیات برداشت محصول نیشکر پس از واگذاری هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است

  • کد خبر : 3812
  • 11 آبان 1402 - 6:49
این سومین عملیات برداشت محصول نیشکر پس از واگذاری هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است
عملیات برداشت نیشکر و تولید شکر در قدیمی‌ترین واحد نیشکری ایران آغاز شد؛ این سومین عملیات برداشت محصول نیشکر پس از واگذاری هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است.

به گزارش سیاست فردا و به نقل از پایگاه خبری رهرونیوز، با آغاز عملیات برداشت نیشکر، پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۸۰۰ هزار تُن محصول نیشکر برداشت شود که از این میزان، ۸۰ هزار تن شکر تولید خواهد شد.

در مراسم جشن شکرانه برداشت نیشکر که با حضور پرشور پرسنل برگزار شد، مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه از تلاش‌های مدیران و کارگران قدردانی کرد و گفت که دکتر ناصری یک تنه پای واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ایستاد و هفت‌تپه را تنها نگذاشت؛ در واقع اگر حمایت‌های دلسوزانه ایشان نبود، قطعا شاهد این موفقیت‌ها و ثبات کنونی در هفت‌تپه نبودیم.

علیرضا دورباشی‌زاده افزود: طی دوسال گذشته که امور شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد، همکاران ما از مدیران تا کارگران زحمات طاقت‌فرسایی متحمل شدند تا بتوانیم‌ در این نقطه مناسب بایستیم.

وی در ادامه به توقف زیرساخت‌ها و عملیات‌‌های کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در زمانی بخش خصوصی اشاره کرد و ادامه داد: عملیات جهادی و غیرتمندانه کارکنان بخش‌ کشاورزی در مراحل مختلف کاشت و داشت، امر‌وز منجر به برداشت نیشکر در شرکت هفت‌تپه، شد.

مدیرعامل قدیمی‌ترین واحد نیشکری ایران، این شرکت را متعلق به کارگران دانست و تاکید کرد که همانگونه که پدران و پدربزرگان شما در این شرکت مشغول به کار بوده‌اند در آینده قرار است فرزندان شما اینجا شاغل بشوند، پس باید ما بیش از دیگران در حفظ و نگهداری این شرکت کوشا باشیم تا آن را با شرایط بسیار خوب به آیندگان تحویل دهیم.

بر اساس این گزارش، دو سال پس از واگذاری این واحد نیشکری به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به چشم می‌خورد؛ در طول این روزها، تحوّلات مهمی در این واحد نیشکری رخ داده و هم در ساختار سازمانی و هم در فرآیندهای تولید شکر و بهبود کیفیت محصولات غیرنیشکری، اتفاقات مثبتی ایجاد شده که لبخند امید را بر چهره کارگران نشانده است.

تا پیش از پیوستن هفت‌تپه با هفت طرح، این واحد نیشکری با ۵۰ درصد ظرفیت تولیدی فعالیت می‌کرد اما حالا هم حوزه کشاورزی و هم صنعت، به سمت تولید حداکثری در حرکت است و طبق پیش‌بینی‌ها تولید شکر به «ظرفیت اسمی» خواهد رسید.

این شرکت در ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ با مصوبه سران قوا به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد و در حال حاضر نیز با ورد به مرحله قیمت‌گذاری، روند انتقال قطعی مالکیّت آن در حال انجام است./روابط‌ عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=3812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.