• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
معاون وزیر علوم:

بدنه دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان منجر به تعطیلی آن نشود

  • کد خبر : 2315
  • 25 تیر 1401 - 10:15
بدنه دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان منجر به تعطیلی آن نشود
معاون وزیر علوم گفت :با تجمیع دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان مخالف هستیم در بعضی از دانشگاه ها بدنه آن مجموعه دانشگاه را به سمت تعطیلی سوق می دهند اگر احساس کنیم بدنه دانشگاه علمی کاربردی دارد این دانشگاه را به تعطیلی می کشاند کاملا با آن مخالف هستیم

خبرنگار: فریبا سامانی/ به گزارش سیاست فردا مرتضی فرخی امروز با حضور در دانشکده فنی مهندسی گلپایگان اظهار کرد : سال گذشته ۷۰۰ هزار صندلی خالی در وزارت علوم  وجود داشت که امسال این میزان افزایش می یابد. اکنون برخی از واحد های دانشگاهی ظرفیت خالی دارند و ساختمان آنها  بلاتکلیف مانده است . در سالهای گذشته هدف گذاری ما در آموزش عالی اشتباه بوده است اصرار بر حفظ یا تجمیع یک دانشگاه اقدامی اشتباه است.

وی با نقل قول از وزیر علوم که چرا فلان دانشگاه را در بیانیان ساختند ادامه داد: واقعیت این است که ظرفیت جذب دانشجو در برخی از رشته ها بسیار کم است،  برای مثال در رشته کشاورزی در علوم پایه در بهترین دانشگاه با بهترین تجهیزات  اصلا متقاضی نداریم و تعداد اعضای هیات علمی آن از تعداد دانشجویان بیشتر است.

معاون وزیر علوم گفت: دانشکده فنی مهندسی گلپایگان با قدمت ۲۷ ساله ظرفیت های خوبی دارد . دانشگاه صنعتی اصفهان در کشور شماره یک است و دانشجویان،  هیئت علمی و کارمندان آن باید به آرم این دانشگاه افتخار کنند و یک اعتباری دارند اما با این وجود وقتی میگویید دانشکده فنی مهندسی گلپایگان مستقل و از دانشگاه صنعتی اصفهان جدا شود مباحث فرهنگی و قومیتی این منطقه مطرح است.

وی با بیان اینکه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی حکم قانون را دارد و لازم الاجرا است تصریح کرد : آمایش جمعیتی، دانش آموزشی و رشته ای  را به وزارت علوم اعلام کنید تا به جمع بندی برسیم ،  اگر این واحد آموزشی  واقعا ظرفیت جذب  دانشجو داشته باشد به شرط اینکه  ظرفیت دیگر دانشگاه ها را خنثی نکند و دانشگاه های دیگر را از رونق نتدازد،  کمک میکنیم منفک شود.

معاون وزیر علوم یاد آورشد: با تجمیع دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان مخالف هستیم در بعضی از دانشگاه ها بدنه آن مجموعه دانشگاه را به سمت تعطیلی سوق می دهند اگر احساس کنیم بدنه دانشگاه علمی کاربردی دارد این دانشگاه را به تعطیلی می کشاند کاملا با آن  مخالف هستیم  با توجه به اینکه  نوع متقاضی دانشگاه علمی کاربردی  با دانشگاه های دولتی  متفاوت است و رشته های مهارتی دارد و اکنون نیاز به تقویت رشته های مهارتی داریم که جز برنامه های وزیر است، لذا خود دانشگاه منجر به تعطیلی آن نشود.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=2315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.