• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
در آیینی به میزبانی فرهنگسرای بانوان

بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری اردبیل تقدیم شورا شد

  • کد خبر : 4149
  • 15 بهمن 1402 - 11:48
بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری اردبیل تقدیم شورا شد
آیین تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری، مناطق و سازمان‌های وابسته به شورای اسلامی شهر اردبیل در مجموع به مبلغ ۳۲ هزار میلیارد ریال با حضور جمعی از مسئولان استانی و مدیریت شهری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سیاست فردا و به نقل ازتایماز نیوز  بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری اردبیل که روز چهارشنبه در آیینی به میزبانی فرهنگسرای بانوان تقدیم شورا اسلامی شهر شد، شامل اعتبارهای هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با رشد ۱۲ هزار میلیارد ریالی نسبت به سال گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش دارد.

بودجه مربوطه بر اساس ارقام پیشنهادی سرانه در قالب ۶ ماموریت کالبدی و شهرسازی، محیط زیست و خدمات شهری، ایمنی و مدیریت بحران، حمل و نقل و ترافیک، خدمات مدیریت و اجتماعی و فرهنگی و ورزشی از ۳۵ میلیون ریال سال گذشته به ۵۶ میلیون ریال خواهد رسید.

بر اساس بودجه پیشنهادی برای بخش کالبدی و شهرسازی با افزایش ۷۴ درصدی به یک هزار و ۸۱۱ میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال، محیط زیست و خدمات شهری با ۳۰ درصد افزایش به هفت هزار و ۴۳۷ میلیارد و ۹۵۵ میلیون ریال، ایمنی و مدیریت بحران با ۱۵۰ درصد به ۵۵۵ میلیارد و ۸۰۹ میلیون ریال، حمل و نقل و ترافیک با افزایش ۱۲۰ درصدی به ۱۷ هزار و ۲۶ میلیارد و ۳۱۹ میلیون ریال، خدمات مدیریت با کاهش ۱۱ درصدی به چهار هزار و ۳۷۳ میلیارد و ۳۵۹ میلیون ریال خواهد رسید.

همچنین بخش اجتماعی و فرهنگی با افزایش ۱۱۱ درصدی به ۵۸۷ میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال، جمع ماموریت‌ها با ۶۰ درصد افزایش به ۳۱ هزار و ۷۹۲ میلیارد ریال، تبصره پرداخت بدهی‌های قطعی شده سنوات با ۲۰۶ درصد افزایش به ۲۰۸ میلیارد ریال و در مجموع کل مصارف شهرداری با افزایش ۶۰ درصدی به ۳۲ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

برای اعتبار هزینه‌ای بودجه پیشنهادی نیز با ۲۱.۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده و اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بودجه سال آینده نیز با افزایش ۸۱ درصدی به مبلغ ۲۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

این بخش با افزایش هشت تا ۴۹۵ درصدی شامل برنامه بازآفرینی فضاهای شهری، طرح‌های توسعه و تفصیلی، زیباسازی شهری، تهیه و اجرای طرح‌های موضعی و موضوعی شهری، توسعه و نگهداری فضای سبز و تاسیسات شهری، توسعه و نگهداری آرامستان‌ها، بهداشت عمومی، ساماندهی صنوف و مشاغل و زیرساخت‌های عبور و مرور شهری است.

تقویت سیستم ایمنی و آتش‌نشانی، نگهداری و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی، ساماندهی و هوشمندسازی مدیریت ترافیک شهری، توسعه شهرداری الکترونیک و ارتقای زیرساخت‌های مربوطه، برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، دیون عمرانی از دیگر طرح‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری اردبیل برای سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

بر اساس آخرین آمارها اردبیل افزون بر ۵۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و شامل پنج منطقه شهری است.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=4149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.