• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
نماینده گلپایگان و خوانسار:

بین مراکز درمانی خصوصی و دولتی تعامل وجود داشته باشد

  • کد خبر : 3789
  • 07 آبان 1402 - 11:29
بین مراکز درمانی خصوصی و دولتی تعامل وجود داشته باشد
سیاست فردا / نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: برای شیوع بیماری ها مانند چاقی مفرط ، دیابت و... باید برنامه ریزی کنیم تا علاوه بر کاهش بار هزینه ریالی از دولت، برای مردم هم دردسر ایجاد نشود.

 به گزارش سیاست فردا و به نقل از پایگاه خبری زنگ خطر دکتر سید مسعود خاتمی در جلسه خیرین حوزه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان اظهار کرد: پزشکان از قشر تحصیل کرده و معمولا ضریب هوشی بالایی دارند اما برخی از آنها دچار غرور و تکبر شده اند ولی پزشکان متواضع و دلسوز زیادی هم داریم. مسئولین مراکز درمانی باید پزشکان را درک کنند؛ مدیریت یک مرکز درمانی با مدیریت ادارات متفاوت است و باید کسی مسئول باشد که شرایط حاکم بر مجموعه را کامل درک کند.

وی ادامه داد: مدیریت در مسائل درمانی فوق العاده حساس است، باید کسی مسئول باشد که به پزشکان احترام بگذارد و جایگاه آنها را درک کند همچنین کادر درمان و مدیریت هم باید بیمار را درک کنند ، حرف او را گوش دهند و پای درد و دل بیمار بنشینند، اگر مریضی از سر درد شکایت کرد و پزشک علت آن را متوجه نشد بداند بیمار به دردسر افتاده و مشکل روحی دارد لذا حرف او را خوب گوش دهید و درکش کنید.

نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت بیمارستان و کادر درمان باید بیمار را تا حدی درک کند که حتی اگر بی مهری از سوی بیمار دید هم در کارش تاثیر نگذارد.در یک کار بیزینسی رقابت کیفیت را بالا می برد اما بین بخش خصوصی و دولتی باید تعامل باشد ، یکدیگر را تکمیل کنند و رقابت جای خود را به تعامل بدهد.

خاتمی تصریح کرد:در گذشته در هر شهری یک مرکز شیر و خورشید راه اندازی کردند و با پشتیبانی مردمی به درمان بیماران پرداختند ام اکنون آن مرکز به هلال احمر تبدیل شده است. فعالین بخش های مختلف حوزه سلامت کار مقدسی را  بر عهده دارند. برای شیوع بیماری ها مانند چاقی مفرط ، دیابت و… باید برنامه ریزی کنیم تا علاوه بر کاهش بار هزینه ریالی از دولت، برای مردم هم دردسر ایجاد نشود./خبرنگار: فرشید اعظمی

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=3789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.