• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

خبرخوش برای بیماران مبتلا به سرطان در خوزستان

  • کد خبر : 2311
  • 25 تیر 1401 - 10:07
خبرخوش برای بیماران مبتلا به سرطان در خوزستان
رئیس بیمارستان شفا اهواز با خریداری فیلتر FISH آزمایشگاه جامع بیمارستان شفا از انجام آزمایش FISH برای بررسی انواع جابجایی‌های کروموزومی و کروموزوم های X,Y در بخش ژنتیک خبر داد.

به گزارش سیاست فردا و به نقل از  هنر قلم، آرش القاسی رئیس بیمارستان شفا صبح امروز شنبه در جمع خبرنگاران از خدمات جدید در بیمارستان شفا خبرداد و اظهار کرد: با خریداری فیلتر fish آزمایشگاه جامع بیمارستان شفا قادر به انجام آزمایش fish برای بررسی انواع جابجایی‌های کروموزومی و کروموزوم های x,y در بخش ژنتیک هستیم.

وی با بیان اینکه مزایای این آزمایش برای بیماران سرطانی حایز اهمیت است، افزود: تشخیص جابجایی کروموزوم‌های بسیار کوچک است که با کاریوتایپ قابل تشخیص نیست و همچنین با این روش می‌توانیم روند تاثیر درمان را در بیماران تشخیص داده و حتی برای بیمارانی که پیوند شده‌اند روند بهبودی و یا پس زدن پیوند بررسی شود که کمک بسیار بزرگی در سرعت و دقت درمان بیماران سرطانی و پیوند مغز استخوان است.

این مقام مسول در ادامه، گفت: همچنین علاوه بر fish، آزمایشات تخصصی مختلفی هم انجام می‌شود و در واقع تنها بیمارستان دولتی در قطب غرب و جنوب غرب کشور هستیم که این آزمایشات را داشته و کمک شایانی به کاهش هزینه درمان بیماران دارد.

القاسی در ادامه گفت: کاریوتایپ خون محیطی و مغز استخوان برای تشخیص ناهنجاری‌های کروموزومی و تشخیص شرایط بیماران سرطانی، آزمایش آلفا و بتا تالاسمی برای تشخیص بیماران تالاسمی و ناقلین این بیماری قبل و بعد ازدواج، آزمایش hla برای پیدا کردن فرد مناسب برای پیوند مغز استخوان، آزمایش bcr-abl به منظور تشخیص جابجایی کرموزموزومی در تشخیص درمان و عود بیماران سرطانی، آزمایش jak2 برای تشخیص بیماران سایتوپنی و آزمایش کراس مچ wbcو panel برای پیوند اعضا است‌.

وی در ادامه با بیان اینکه با حضور مسئولان موسسه طوبا و نمایندگان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان بیمارستان شفا، مراسم تحویل زمین و اجرای چهارمین پروژه ساخت ساختمان شماره دو بیمارستان شفا انجام شد، گفت: این ساختمان با متراژ یک هزار و ۲۰۰ متر در چهار طبقه و تأمین اعتبار ۱۰۰ درصد توسط خیران موسسه طوبا، پرسنل و تجهیز نیرو با دانشگاه امروز زمین واگذار شد.

وی در ادامه افزود: همچنین بخش شیمی درمانی طبقه همکف، طبقه بالا ای سی یو، طبقه ۴ همراه سرای بیماران، آدرس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شفا جنب بیمارستان گلستان در ۳ شیفت کاری فعالیت دارد.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=2311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.