• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

توسعه روابط ایران و چین با بهره گیری از ظرفیت‌های گیلان

  • کد خبر : 2451
  • 02 مرداد 1401 - 14:29
توسعه روابط ایران و چین با بهره گیری از ظرفیت‌های گیلان
استاندار گیلان گفت: ظرفیت‌های اقتصادی استان در گردشگری، کشاورزی و دریا در افزایش روابط تجاری کشور‌های ایران و چین بسیار موثر است.

به گزارش سیاست فردا به نقل از کاشف خبر ، دکتر اسدالله عباسی در دیدار چانگ هوآ، سفیر چین در ایران و هیأت همراه ، با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: سفر سفیر چین به ایران ، در توسعه و گسترش روابط حسنه بین دو کشور نقش موثری ایفا کرده و برای مردم و دولت هر ۲ کشور، نتایج خوبی دارد.

وی با بیان اینکه، ایران اسلامی، چین را به عنوان کشوری دوست و قابل اعتماد تلقی می‌کند، افزود: ظرفیت‌های گیلان در زمینه‌های اقتصاد گردشگری، کشاورزی و دریا در افزایش سطح روابط تجاری و اقتصادی ۲ کشور ایران و چین بسیار موثر است.

استاندار گیلان گفت: دیدگاه‌های نزدیک روسای جمهور ایران و چین در دستاورد‌های مشترک برای مقابله و مدیریت بیماری کووید ۱۹ و سیاست‌های مبارزه با فساد ، نشان‌دهنده فضای خوب برای گسترش همکاری‌های دو جانبه میان دو کشور است.

دکتر اسدالله عباسی افزود: سابقه تاریخی ارتباط ایران با چین از طریق جاده ابریشم و فراهم شدن مراودات تجاری و اقتصادی با توسعه بندرکاسپین انزلی و راه اندازی قطار‌های باری بین بنادر چین و انزلی در ایران، می‌تواند روابط تجاری ۲ کشور را تقویت کند.

وی با اشاره به قابلیت‌های جهانی گردشگری گیلان نظیر ماسوله در فومن و چای در لاهیجان، منطقه آزاد انزلی و موقعیت جغرافیای و ارتباط با کشور‌های اوراسیا، اضافه کرد: ایران و چین در حوزه‌های مختلف کشاورزی نوین، حمل و نقل هوشمند، شیلات و سایر بخش‌های اقتصادی و تجاری نقاط مشترک بسیاری دارند که در سایه ارتباطات حسنه شکوفا می‌شود.

استاندار گیلان با ارائه پیشنهاد خواهر خواندگی شهر لاهیجان، خواستگاه چای ایران و یکی از شهر‌های تولید کننده چای در چین به سفیر این کشور در ایران ، خواستار رفع موانع موجود و تسهیل امور تجار و فعالان اقتصادی ایرانی و گیلانی در کشور چین شد.

چانگ هوآ ، سفیر چین در ایران هم در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در گیلان و بازدید از منطقه آزاد انزلی و بهره مندی از غذا‌های گیلانی، گفت: گیلان با مردمان خونگرم و تنوع محصولات و غذا‌ها، برای گردشگری بسیار مناسب است از این رو در بین مردمان چین جایگاه ویژه‌ای برای سفر و بازدید بین کشور‌های جهان دارد.

وی ایران را کشوری استراتژیک در منطقه بر شمرد و افزود: کشور چین، ایران را جزو بزرگترین کشور‌های اثربخش اقتصادی خود می‌داند و توسعه این روابط برای رونق هر ۲ کشور اثرات فراوانی دارد.

سفیر چین در ایران با بیان اینکه فعالیت و حضور شرکت‌های چینی در منطقه آزاد انزلی را مشاهده کرده، گفت: ظرفیت‌های فراوان گیلان در گسترش روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری بسیار ارزشمند است.

در پایان این دیدار دکتر اسدالله عباسی، استاندارگیلان و چانگ هوآ سفیر چین در ایران ، صنایع دستی کشورشان را به یکدیگر اهدا کردند.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=2451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.