• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
در دوماه آینده

روستاهای گلپایگان به تصفیه خانه آب شرب متصل می شوند

  • کد خبر : 3834
  • 13 آبان 1402 - 8:04
روستاهای گلپایگان به تصفیه خانه آب شرب متصل می شوند
سیاست فردا/ نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: درصد قابل توجهی از بودجه ای که در اختیار نمایندگان قرار داده می شود را به پروژه های آبرسانی اختصاص داده‌ایم.

خبرنگار: فردین عبدلی /به گزارش سیاست فردا دکتر سید مسعود خاتمی امروز در بازدید از طرح آبرسانی به 19 روستای شهرستان گلپایگان از محل تصفیه خانه اظهار کرد:یکی از مشکلات ما در شهرستان گلپایگان آب شرب و کشاورزی بود؛ بحث اول حق آبه است که حتی آنچه که به عنوان حق آبه در نظر گرفتند و البته ما به میزان آن اعتراض داریم  هم درست پرداخت نشده است. حدود دو سال قبل آب شرب طعم دار شده بود لذا همراه با رسانه ها و سرزده به تصفیه خانه مراجعه کردیم ؛ برای رفع طعم آب کارشناس های متعددی از تهران و اصفهان موضوع را بررسی کردند  و پیشنهاد هایی ارائه شد تا طعم اب بهبود یابد.

نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس گفت:درصد قابل توجهی از بودجه ای که در اختیار نمایندگان قرار داده می شود را به پروژه های آبرسانی اختصاص دادیم و امیدواریم هرچه زودتر طرح آبرسانی به 19 روستای گلپایگان از محل تصفیه خانه عملیاتی و به اتمام برسد. مردم  منتظر این پروژه هستند و سالها در این باره به آنها قول داده شده بود.حق مردم این روستاهاست که به تصفیه خانه متصل شوند.

وی ادامه داد: سهم و حق آبه گلپایگان آنطور که باید داده شود نشده ، در اینباره با وزیر نیرو و معاون های وی جلسات متعددی را برگزار کنیم تا حق مردم کامل پرداخت شود ؛ مسئولین مربوط به این موضوع هم این مسئله را قبول دارند.

نصب دستگاه اوزون در تصفیه خانه گلپایگان

فرماندار گلپایگان نیز در ادامه خاطرنشان کرد:در این پروژه گره های مختلفی از جمله اخذ مجوز از اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای وجود داشت چرا که یک قسمت هایی از اجرای پروژه از حریم راه عبور میکرد. حدود دوماه است که این پروژه آغاز به کار کرده و در سال جاری هم به اتمام خواهد رسید تا مردم این روستاها دغدغه ای در خصوص تامین آب با کیفیت نداشته باشند.

محمدرضا عسگریان افزود: کیفیت ، طعم  و بوی آب شرب از مطالبات مردم شهرستان بود و پیگیری هایی مستمری را داشتیم ،اکنون نصب دستگاه اوزون در تصفیه خانه آب شرب در حال طی کردن مراحل نهایی است و در آینده ای نزدیک شاهد به بهره برداری رسیدن آن پروژه نیز خواهیم بود.

وی تصریح کرد: یکی از نقاط پرحادثه شهرستان در اسفرنجان بود که تصادفات منجر به فوتی زیادی داشتیم ، اکنون میدانی در این روستا در حال احداث است و در آینده ای نزدیک به اتمام خواهد رسید تا تصادفات در این نقطه کاهش یابد همچنین میدان روستای کلوچان و شهر گوگد در حال طی کردن مراحل انتهایی احداث هستند. در آینده نزدیک شاهد به ثمر نشست پروژه 5 راهی شرکت زراعی نیز خواهیم بود.

ناصر دهقادنی در ادامه این بازدید نیز اظهار کرد: ظرفیت تصفیه خانه آب گلپایگان  تا افق سال 1420 ، 330 لیتر است. در حال حاضر سه شهر و 20 روستا به تصفیه خانه وصل شدند و اکنون 19 روستای دیگر به زودی وصل خو اهند شد. این طرح شامل آبرسانی به روستاهای سعیدآباد، درب امامزاده، قشلاق، فرج آباد، غرقه، فقستان، رباط محمود، اسفاجرد، علی آباد، خاکه، رباط ابوالقاسم، ضامن آباد، ملازجان، مزرعه، قالقان، دستجرده، رباط قالقان، آزادان و رباط سرخ است.

حدود 80 درصد روستاهای گلپایگان به تصفیه خانه متصل می شوند

مدیر امور آبفار گلپایگان ادامه داد: در حال حاضر روستاهای مذکور از طریق 5 حلقه چاه تامین آب میشوند اما دبی آب های زیرزمینی روز به روز کاهش می یابد و ما باید پیش بینی های لازم را برای تامین آب شرب لازم برای مردم داشته باشیم.با اجرای این طرح  که 7 میلیارد تومان هزینه در بردارد و تاکنون پیشرفت 70 درصدی داشته، حدود 80 درصد روستاها به تصفیه خانه متصل می شوند.

وی یادآورشد: تا سال 1420 نمیتوانیم بیشتر از 330 لیتر آب در ثانیه برداشت کنیم  لذا علاوه بر اینکه مردم باید در مصرف بهینه نهایت دقت  داشته باشند آبفار هم در راستای تعویض شبکه فرسوده تلاش خود را به کار ببندد. در 20 روستا 20 هزار متر اصلاح شبکه انجام شده است و  در چهار روستای دُر، مزرعه،  وانشان و رباط محمود هم پیمانکار در حال فعالیت و اصلاح شبکه است و پیشرفت 40 درصدی داشته است.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=3834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.