• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
8

شرکت در انتخابات یک تکلیف و وظیفه دینی و ملی است

  • کد خبر : 4090
  • 04 دی 1402 - 10:43
شرکت در انتخابات یک تکلیف و وظیفه دینی و ملی است
پژوهشگر و کارشناس ارشد حوزه مسائل سیاسی گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات مهمی است و نمایندگانی که وارد این مجلس می شوند نقش مهمی دارند لذا مهم است که مردم چه کسی را راهی مجلس کنند. 

خبرنگار: فاطمه عبدلی / به گزارش سیاست فردا محمود معلمی عصر روز گذشته (3 دی 1402) در جلسه مشارکت حداکثری انتخابات شهرستان گلپایگان اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی از دو کلمه شکل و محتوا تشکیل شده که شکل آن جمهوری و محتوای آن اسلامی است.  امام خمینی (ره) خیلی انسان دقیق و دوراندیشی بود؛ همان اوایل که امام گفتند مردم رای بدهند که چه نظامی داشته باشیم خیلی ها به امام ایراد گرفتند اما امام (ره) گفتند باید مردم انتخاب کنند چه نظامی داشته باشیم و مردم نیز به جمهوری اسلامی رای دادند؛ از همان ابتدا امام خمینی (ره) می گفتند رای و نظر مردم باید مد نظر باشد اکنون هم شاهد هستیم مردم در صحنه هستند؛ تا زمانی که نظام ما پشتوانه مردمی دارد شکست ناپذیر است. عمده رزمندگان ما در جنگ 8 ساله دفاع مقدس مردم بودند و بسیج مردمی شکل گرفت، اگر غیر از این بود در جنگ شکست میخوردیم.

وی ادامه داد: چون نظام جمهوری اسلامی پشتوانه مردمی قوی دارد هیچ فتنه ای نتوانسته آن را شکست دهد، در فتنه سال ۸۸ مردم در روز 9 دی میخ آخر را به تابوت فتنه زدند. در انتخابات شرکت  اقلیت متدین، اصولگرا و حزب الهی کافی است اما مقام معظم رهبری  میگویند باید همه مردم شرکت کنند و اصرار بر این موضوع است که مردم باید همه چیز را خودشان اداره کنند.  در آمریکا همه مسائل دست دو حزب جمهوری خواه و دموکرات است و اقلیت مردم در انتخابات شرکت میکنند در اروپا هم همینطور است اما در ایران بین نامزد های ریاست جمهوری و مجلس از طیف های مختلف حضور دارند.

این پژوهشگر و کارشناس ارشد حوزه مسائل سیاسی گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات مهمی است و نمایندگانی که وارد این مجلس می شوند نقش مهمی دارند لذا مهم است که مردم چه کسی را راهی مجلس کنند. تمام افرادی که تایید صلاحیت می شوند خوب هستند اما باید به خوب تر رای داد. شرایط اقتصادی ما خاص است لذا کسی که وارد مجلس می شود باید در این زمینه اطلاعات داشته باشد. مجلس ششم را نگاه کنید، در مجلس علیه نظام تحصن می کردند لذا باید دقت شود کسی که انتخاب میکنیم همراهی اش با نظام، انقلاب و شهدا چگونه است. نباید جناحی، قبیله ای و قومی رای داد بلکه باید به اصلح رای داد.

معلمی خاطر نشان کرد: همه ما وظیفه داریم در جهت هدایت مردم به حضور حداکثری گام برداریم، شرکت در انتخابات یک تکلیف و وظیفه دینی و ملی است. آیا عدم حضور در انتخابات مشکلات اقتصادی و… را حل میکند یا بیشتر میکند؟ دشمن درصد مشارکت مردم را نگاه میکند و اگر مردم با شور شرکت کنند از اجرای توطئه های خود نا امید میشود. باید به رصد هوشمندانه، حمایت حکیمانه، انتخاب هوشمندانه توجه کنیم تا بتوانیم وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=4090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.