• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
6

شورا ها به تعامل خود با رسانه ها بهبود ببخشند

  • کد خبر : 1902
  • 19 اردیبهشت 1401 - 18:03
شورا ها به تعامل خود با رسانه ها بهبود ببخشند
فرماندار شهرستان گلپایگان گفت: باید اقدامات انجام شده توسط نظام به اطلاع مردم رسانده شود ، در بسیاری از مواقع شاهد هستیم که اطلاع رسانی لازم توسط مجموعه های شوراهای شهری و روستایی رخ نمی دهد.

خبرنگار : فردین عبدلی/ به گزارش سیاست فردا محمدرضا عسگریان در مراسم بزرگداشت شوراهای شهر و روستا اظهار کرد:  اگر در رده های مختلف  سلسله مراتب اداری رعایت  نشود قطعا نتایج لازم به دست نخواهد آمد. تمام مصوبات شوراها تا زمانی که تاییده کمیته تطبیق را نگیرند ضمانت اجرایی شدن را ندارند لذا نیاز است دقت نظر بیشتری در مصوبات شورا انجام شود تا در کمیته تطبیق مصوبه ای برگشت نخورد.
وی با بیان اینکه نمیخواهیم جایگاه شورا را تضعیف کنیم ادامه داد:  در قانون، نظارت به عنوان وظیفه شوراها  و اجرا به عنوان وظیفه  شهرداران و دهیاران مطرح شده است، زمانی که این مرز ها رعایت نشود و شوراها و شهرداران وارد مرز یکدیگر شوند  نقطه آغازین مشکلات خواهد بود البته باید توجه داشته باشد که نظارت با ورود به کارهای اجرایی دو مقوله جدا از هم است.

فرماندار شهرستان گلپایگان با بیان اینکه باید  در حوزه جهاد تبیین  کار کنیم گفت: باید اقدامات انجام شده توسط نظام به اطلاع مردم رسانده شود ، در بسیاری از مواقع شاهد هستیم که اطلاع رسانی لازم توسط مجموعه های شوراهای شهری و روستایی رخ نمی دهد ،  مردم از اینکه بشنوند چه اقداماتی توسط شهردار و شورا انجام شده  هیچگاه ناراحت نمی شوند لذا اتفاقات انجام شده را باید به نحو شایسته به اطلاع مردم برسانیم و در این راستا شوراها روابط عمومی های خود را فعال کنند و به تعامل خود با رسانه ها بهبود بخشند.
محمدرضا عسگریان افزود: همه مسئولین شهرستان دغدغه مند هستند که در مدت مسئولیت خود  یک اقدام اساسی و مهم در شهرستان انجام دهند ، این را وظیفه خود میدانیم و منتی بر مردم نیست و اکنون فرصت کار  در شهرستان فراهم است. دولت مستقر کمتر از یک سال است که فعالیت خود را آغاز کرده، تمام تلاش خود را میکند که خلا ها پوشش داده شود و کار های اساسی و بنیادی نیز انجام شود، زمانی که دولت فعلی مستقر شد  شرایط اقتصادی جالب نبود.
وی با بیان اینکه اکنون در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی هستیم تصریح کرد: هر زمانی که پول بدون پشتوانه وارد اقتصاد کردیم باید منتظر تورم هم  باشیم و اکنون سیاست هایی که دولت اتخاذ کرده در راستای کنترل رشد نرخ تورم است اما نباید انتظار معجزه در یک شب را داشته باشیم.وضعیت سال گذشته کرونا را با سال جدید مقایسه کنید مرگ و میر های فاجعه بار 3 رقمی که در سال گذشته داشتیم اکنون تک رقمی شده است  نمی خواهم بگویم به تمام اهداف دست پیدا کردیم بلکه راه زیادی مانده اما خدایی ناکرده قضاوت اشتباه و یا عمدی در عملکرد دولت نداشته باشیم.
عسگریان خاطر نشان کرد: دولت  می توانست یا شرایط قبلی را ادامه دهد و یا دست به یک اقدام جهادی که همان حذف ارز  ترجیحی است ، بزند؛ از اواخر سال ۹۶ تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان از بودجه کشور به ارز ترجیحی اختصاص داده شده ، اما آیا به مصرف کننده واقعی رسیده یا خیر؟! در شرایط فعلی منابع کافی ارزی  نداریم اگر نتوانیم سیاست خوبی را اتخاذ کنیم در آینده شاهد جهش های نرخ ارز خواهیم بود و کالاهای اساسی افزایش قیمت خواهند داشت.
فرماندار شهرستان گلپایگان یادآورشد:  زمانی که دولت سیاست ارز ترجیحی را برای کالاهای اساسی اتخاذ کرد با این هدف بود که این کالا با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد اما آیا صددرصد این منابع به دست مردم رسید؟ خیر، متاسفانه سودجویانه سواستفاده کردند و اجازه ندادند این منابع به سفره مردم برسد اگر این سیاست ادامه دار شود قطعا به موفقیت مد نظر دست پیدا نخواهیم کرد.
لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=1902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.