• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: بیش از هزار میلیارد تومان از تامین اجتماعی طلب داریم

  • کد خبر : 4086
  • 02 دی 1402 - 9:28
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: بیش از هزار میلیارد تومان از تامین اجتماعی طلب داریم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تا این لحظه آمبولانسی به استان ندادند و ما هم مغازه آمبولانس فروشی نداریم، هر زمانی به استان آمبولانسی تحویل دهند سهم گلپايگان و خوانسار محفوظ است.

خبرنگار: فردین عبدلی / به گزارش سیاست فردا شاهین شیرانی شب گذشته با حضور در گلپایگان و بازدید از دو بیمارستان این شهرستان اظهار کرد: برای اینکه بهترین حالت ارتقا سلامت مردم را شاهد باشیم باید همه آحاد مردم وارد میدان شوند، در بهترین شرایط که هم بودجه است و هم نیروی انسانی ۲۵ درصد سلامت مردم در اختیار وزارت بهداشت است و مابقی مربوط به مردم و دستگاه های دیگر است لذا برای ارتقا سلامت مردم باید از تمام ظرفیت ها استفاده کرد. هزینه و درآمد های وزارت بهداشت با یکدیگر همخوانی ندارد  چون وظایف سنگینی دارد و نمی‌تواند هم خدمات ارائه ندهد. به ازای هر یک واحد خدمتی ک در حوزه سلامت انجام می‌شود یک و سه دهم واحد هزینه می شود.

وی با بیان اینکه باید نظام تعرفه ای سیستم سلامت اصلاح شود ادامه داد: نمی‌خواهیم به مردم فشار وارد شود لذا سیستم های بیمه ای باید افزایش یابد. 26 شهرستان  زیر مجموعه علوم پزشکی اصفهان است؛ در برخی از شهرستان ها مانند بوئین و میاندشت، هرند و کوهپایه حتی یک بیمارستان وجود ندارد؛ تامین سلامت مردم آن مناطق هم وظیفه ماست. برای تمام افرادی که در حوزه سلامت کار می کنند روز تعطیل و غیرتعطیل فرقی نمی‌کند و باید به بیماران خدمات ارائه دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: خودمان را گول نزنیم الان در جنگی هستیم که آمریکا به ما تحمیل کرده، در حوزه کاری ما اکنون شدیدترین تحریم ها اعمال شده  اما اجازه ندادیم به مردم ضربه ای ای وارد شود. در ابتدای انقلاب امید به زندگی ۵۳ سال بوده اما اکنون به ۷۵ سال رسیده و این نتیجه زحمت تمامی کادر درمان و بهداشت بوده است.

شیرانی خاطرنشان کرد: هر پرواز هلیکوپتر اورژانس ۱۱۰ میلیون تومان هزینه دربردارد اما خدمات آن و جابه جایی بیماران از این طریق رایگان است. ساخت فضای بازی کودکان در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان ضروری و درست است اما نیازهای خود را  اولویت سنجی کنید، تکمیل CCU و اتاق عمل ضرورت بیشتری دارد و برای تکمیل آن تمام تلاش خود را به کار میبندیم. بیش از هزار میلیارد تومان از تامین اجتماعی طلب داریم ، ماهانه حداقل 180 میلیارد تومان به تامین اجتماعی خدمت ارائه می دهیم.

وی اضافه کرد: در گذشته دانشگاه ماسالانه ۲۵ نفر دانشجوی بیهوشی  جذب  می‌کرد اما سال گذشته ۶ نفر و امسال ۳ نفر جذب این رشته شدند.متوسط ورودی های دانشگاه ما در رشته پرستاری 90 درصد خانم است به همین دلیل بحران پرستار مرد را داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یادآورشد: خیرین در اولویت ها وارد شوند که بتوانیم بهترین خدمات را به مردم بدهیم. تا این لحظه آمبولانسی به استان ندادند و ما هم مغازه آمبولانس فروشی نداریم، هر زمانی به استان آمبولانسی تحویل دهند سهم گلپايگان و خوانسار محفوظ است.

 

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=4086

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.