• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

مسکن مهر گلپایگان مدرسه ندارد

  • کد خبر : 3277
  • 29 اردیبهشت 1402 - 12:46
مسکن مهر گلپایگان مدرسه ندارد
سیاست فردا / رئیس آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان گفت : امیدواریم حداقل یکی دو تا از پروژه های نیمه تمام با کمک خیرین  به سرانجام برسد  تا اول مهر پاسخگوی نیاز محصلان باشیم.

خبرنگار: فاطمه عبدلی/ به گزارش سیاست فردا، محمد باقر عبیری شب گذشته(شامگاه پنجشنبه-۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲)  در حاشیه بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در شهرستان گلپایگان  در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد:از بزرگترین معضلاتی که پیش رو داریم  تامین فضای فیزیکی مدارس در منطقه مسکن مهر است. از سال ۹۰  در منطقه مسکن مهر  ۴ هزار و ۳۰۰ خانوار ساکن شدند اما در آنجا مدرسه وجود ندارد و خانواده ها مجبور هستند هزینه سرویس مدارس را تقبل کنند ضمن اینکه با احداث واحد های طرح نهضت ملی مسکن در این منطقه،  حدود دو هزار خانوار دیگر به جمعیت فعلی افزوده می شود. طبق قانون هر اداره یا سازمانی که اقدام به ساخت مسکن میکند و مجری آن است باید  به ازای هر ۲۰۰ واحد یک مدرسه میساختند اما متاسفانه در منطقه مسکن مهر گلپایگان این اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: در داخل شهر کلاس هایی داریم که در یک فضای کوچک  ۴۰ دانش آموز مشغول تحصیل هستند. مدارس نیمه ساخته به خیرین معرفی شده که امیدواریم حداقل یکی دو تا از پروژه های نیمه تمام با کمک آنها  به سرانجام برسد  تا اول مهر پاسخگوی نیاز محصلان باشیم.

رییس آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان در خصوص طرح مواد سازی در حوزه آموزش و پرورش گفت: مولد سازی  طرح خوبی است چرا که یکسری از فضاهای بلا استفاده و مازاد بر نیاز  داریم، در این طرح  زمین ها فروخته و یا تهاتر شود و به ازای آن واحد آموزشی در سطح شهرستان ساخته می شود البته آن زمین هایی که خیرین به آموزش پرورش اهدا کردند و یا مدرسه های خیر ساز در این طرح حضور ندارند چرا که اجازه فروش آنها را نداریم مگر اینکه اجازه آن توسط خیر مربوطه صادر شود. مدرسه ای با متراژ حدودا ۱۷ هزار متر در محله وداغ داریم که طی سال های قبل ۷ هزار و ۵۰۰ متر از آن برای جاده سازی و ساخت خانه بهداشت از بین رفته که اگر همینطور باقی بماند ممکن است مابقی آن هم از بین برود لذا آن زمین را یا  تبدیل به احسن میکنیم و یا با فروش آن یک مدرسه در منطقه گلشهر می سازیم.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=3277

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.