• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
4

مولد سازی یک فرصت طلایی است

  • کد خبر : 3977
  • 03 آذر 1402 - 12:08
مولد سازی یک فرصت طلایی است
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت:تلاش میکنیم پروژه هایی که بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند تا مهر 403 و پروژه هایی که بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند را تا دهه فجر سال جاری آماده بهره برداری کنیم. 

خبرنگار: فردین عبدلی/ به گزارش سیاست فردا حمیدرضا خان محمدی شب گذشته(شامگاه پنجشنبه-2 آذر402) در جلسه ای که پیرامون بررسی مشکلات حوزه آموزش و پرورش در گلپایگان برگزار شد با بیان اینکه  مسیر قوی شدن هر منطقه ای را در آموزش و پرورش آن میبینیم اظهار کرد:

اولویت دولت اتمام پروژه های نیمه تمام است؛ پیش بینی میکنیم تا پایان سال مالی ۴۰۳ پروژه های نیمه تمامی که توجیح دارد را به سرانجام برسانیم، در همین راستا تلاش میکنیم پروژه هایی که بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند تا مهر 403 و پروژه هایی که بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند را تا دهه فجر سال جاری آماده بهره برداری کنیم.

وی ادامه داد:بر پروژه ساخت مدرسه اشرافی اصفهان تمرکز و نگاه ویژه ای داریم و تلاش میکنیم تا مهر سال آینده آماده بهره برداری شود. ساخت مدرسه در مسکن مهر باید از طریق راه و شهرسازی پیگیری شود ، ساخت مدرسه در این منطقه تکلیف قانونی آنهاست.همچنین به اندازه یک میلیارد تومان اعتبار از اولین تخصیص که انجام شود برای تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی به گلپایگان پرداخت خواهیم کرد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در خصوص طرح مولد سازی گفت: در این طرح اموال به احسن تبدیل می شود.شهری مثل گلپایگان و خوانسار ظرفیت فوق العاده ای دارد و در این خصوص قانون هم تکلیف هایی را کرده است و به هر اندازه که در این موضوع کاهلی شود جای پیگیری دارد، مولد سازی یک فرصت طلایی است و ریل آن بسیار هموار است؛ این قانون مصوبه سران قواست و در برنامه هفتم هم تصویب شده است.

راه و شهرسازی وظیفه خود را انجام نداده

در ادامه نیز نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:در گذشته گلپایگان مرکز تربیت معلم بوده و به جاست که دانشگاه فرهنگیان در این شهرستان راه اندازی شود بنابراین لازم است رئیس آموزش و پرورش از استان پیگیر موضوعات مربوطه باشد.

دکتر سید مسعود خاتمی ادامه داد: تعداد زیادی از خانواده ها در مسکن مهر و شهرک الوند ساکن هستند  اما در ساخت مدرسه در آن منطقه کوتاهی شده، وظیفه راه و شهرسازی بوده اما انجام نداده و بر گردن دیگران می اندازد.

وی افزود: گلپایگان و خوانسار قدمت فرهنگی دارند.در قانون مولد سازی املاکی که معطل مانده را تبدیل به احسن میکنیم و مبلغ آن در همان شهرستان هزینه می شود لذا به سرعت لیست املاکی که میتواند در این طرح قرار بگیرد تهیه شود.

محمدرضا عسگریان فرماندار شهرستان نیز تصریح کرد:  گلپایگان یکی از شهرستان های با قدمت کشور است و در سالهای گذشته به شهرستان های همجوار و حتی استانهای دیگر معلم اعزام میکرد . در حوزه مدرسه سازی خیرینی کمک کردند اما متاسفانه اکنون در شهرستان  در ساخت مدرسه دچار مشکل هستیم، تراکم بالای دانش آموزی را در مدارس مرکز شهر داریم که دلیل اصلی آن نبود  مدرسه در مناطق نوساز شهرستان  از جمله مسکن مهر و شهرک الوند است و دانش آموزان مجبور هستند روزانه مسافت زیادی را طی کنند تا به مدارس مرکز شهر برسند که این خود بار مالی زیادی برای خانواده ها دربردارد.

در این جلسه پیمان شکرزاده شهردار گلپایگان در راستای رفع گره ترافیکی در خیابان امام خمینی خواستار عقب نشینی مدرسه واقع در کوچه 16 این خیابان شد.

تعطیلی یک مدرسه در گلشهر به دلیل فرونشست زمین

رئیس آموزش پرورش گلپایگان نیز در این جلسه گفت:مسکن مهر یکی از معضلاتی است که بعید میدانم در نقطه ای از کشور چنین وضعیت بحرانی مشابهی حاکم باشد. با ساخت خانه های  طرح ملی نهضت مسکن  ۵ هزار خانوار دیگر در منطقه مسکن مهر ساکن خواهند شد اما همچنان مدرسه ای در این منطقه نداریم.بر اساس قانون طبق سرانه جمعیت برای هر 200 خانوار یک مدرسه نیاز است اما در منطقه مسکن مهر اگر برای هر مقطع دو مدرسه داشته باشیم می توانیم تا چند سال آینده شرایط را مدیریت کنیم؛ امید داریم که ساخت مدارس با قوت پیگیری شود.

محمدباقر عبیری افزود: امروز از پروژه های مدرسه سازی در شهرک الوند و مسکن مهر بازدید شد؛ بیش از ۸ سال است که ساخت این مدارس رها شده اما در سال جاری با پیگیری های نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی ادامه ساخت آن پیگیری شد. اکنون برای اتمام ساخت مدرسه اشرفی اصفهانی ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی خاطر نشان کرد: در یکی از مدارس 740 نفر را در ۱۸ کلاس درس قرار دادیم، در این کلاس های درس حتی جایی برای قرار دادن میز و صندلی معلم دیگر وجود ندارد.  با توجه به تورم عده ای از شهروندان ساکن روستای رباط سرخ شدند، در آنجا هم کمبود فضای فیزیکی داریم؛ زمینی برای ساخت مدرسه از بنیاد مسکن گرفته ایم و منتظر تزریق بودجه دولتی و یا کمک خیرین هستیم.

رئیس آموزش پرورش شهرستان گلپایگان عنوان کرد: با توجه به سیاست دولت گرایش دانش آموزان به سمت رشته های فنی است. در شهرستان تنها یک هنرستان فنی برای دختران و یک هنرستان برای پسران داریم. هر کدام از هنرستان ها 4 رشته و هر رشته ظرفیت جذب ۱۵ دانش آموز را دارد و اکنون در این حوزه دچار مشکل هستیم.با فرونشستی که  شامل حال مدارس ما شده خواهان تقویت و مقاوم سازی  فیزیکی هستیم ؛ در گلشهر یک مدرسه را به دلیل فرونشست تعطیل کردیم.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=3977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.