• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

میراث فرهنگی گلپایگان خبرداد: دیوار بارو خطر ساز و تقریبا ویرانه بود

  • کد خبر : 3258
  • 27 اردیبهشت 1402 - 12:05
میراث فرهنگی گلپایگان خبرداد: دیوار بارو خطر ساز و تقریبا ویرانه بود
سیاست فردا / مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گلپایگان گفت:بر اساس استعلامی که از واحد باستان شناسی و معاونت میراث انجام شده شواهدی از باستانی بودن این دیوار نداریم. قدیمی ترین بنایی که در گلپایگان وجود دارد مسجد جامع و مناره این شهر است که متعلق به دوره سلجوقیان است و قدمت آنها به هزار سال قبل برمی گردد.

خبرنگار: وحید اعظمی/ مصطفی قانونی در گفت و گو با سیاست فردا در خصوص تخریب دیوار بارو توسط شهرداری گلپایگان اظهار کرد: بر اساس استعلامی که از واحد باستان شناسی و معاونت میراث انجام شده شواهدی از باستانی بودن این دیوار نداریم. قدیمی ترین بنایی که در گلپایگان وجود دارد مسجد جامع و مناره این شهر است که متعلق به دوره سلجوقیان است و قدمت آنها به هزار سال قبل برمی گردد.این دیواره در فهرست آثار ملی به ثبت نرسیده بود و شامل آن مواردی که می تواند منجر به پیگیری های حقوقی شود،نیست.

وی ادامه داد: این دیواره که توسط شهرداری گلپایگان تخریب شد باقی مانده قسمتی از بافت های قدیمی بود که به دلیل گسترش بافت شهری طی 50 سال گذشته، 8متر از آن باقی مانده بود که به  یک دیوار خطرساز و تقریبا ویرانه تبدیل شده بود و نارضایتی شهروندان را به دنبال داشت لذا شهرداری بنا بر موارد قانونی و  هماهنگی هایی که با مقام قضایی انجام داده بود، به برچیدن این دیوار اقدام کردند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گلپایگان گفت: میراث فرهنگی شهرستان  با شهرداری گلپایگان طی حدودا 5 سال گذشته تعاملات بسیار سازنده ای در خصوص احیا و مرمت بناهای تاریخی به ویژه مسجد جامع ، حمام بهشت و حمام آحسین داشته است  همچین در روند ثبت گلپایگان به عنوان شهر ملی منبت، شهرداری گلپایگان  همکاری بسیار مفید و سازنده ای داشته است که  امیدواریم این همکاری در خصوص احیا و مرمت بناهای تاریخی ادامه دار باشد تا گلپایگان را به جایگاه واقعی خود در سطح کشور برسانیم.

به گزارش سیاست فردا؛در ساعات اولیه انتشار این خبر در رسانه ها و فضای مجازی ، برخی  رسانه های رسمی کشور که حتی در شهرستان گلپایگان خبرنگار ندارند اعلام کردند این دیواره مربوط به دوره هخامنشیان است در صورتی که اینطور نیست؛ به جاست رسانه های رسمی و معتبر کشور نه تنها دقت را فدای سرعت نکنند بلکه صفحه های فضای مجازی را ملاک خبر خود قرار ندهند و خبر ناصیحی منتشر نکنند.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=3258

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.