• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
5
مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان:

نماز در هیچ دستگاهی در کشور اولویت اول نیست

  • کد خبر : 3734
  • 02 آبان 1402 - 17:52
نماز در هیچ دستگاهی در کشور اولویت اول نیست
سیاست فردا / مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت:نماز باید به عنوان یک اصل اساسی و یک واجبی که  اولویت اول باشد در نظر گرفته شود اما الان اولویت اول نیست.

خبرنگار: فاطمه عبدلی / به گزارش سیاست فردا حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رنجبر امروز (2آبان1402) در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان گلپایگان اظهار کرد: در اسلام چیزی بالاتر از نماز نداریم و هیچ چیزی به اندازه نماز نمی تواند بر زندگی تاثیر بگذارد. جمع همه خوبی ها نماز است؛ اگر توانستیم در حوزه نماز فرهنگ سازی ایجاد کنیم شاهد برخی اتفاقات در جامعه نخواهیم بود، اگر نماز واقعی در خانواده ای اقامه شد قطعا بسیاری از خوبی ها در زندگی آنها ورود میکند.

وی ادامه داد:در حوزه نماز باید به صورت جدی وارد شد چرا که یک اصل واجب است اینکه نماز را یک امر فرعی بدانیم در اسلام و دین ما وجود ندارد، نماز باید به عنوان یک اصل اساسی و یک واجبی که  اولویت اول باشد در نظر گرفته شود اما الان اولویت اول نیست ، اکنون نماز در هیچ دستگاهی در کشور ما اولویت اول نیست، شک نکنید بنابراین باید در این راه تلاش کنیم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: اساس کار ما  در سطح مدارس نماز است،بیش از 85 درصد فعالیت ها ما باید در سطح مدارس باشد. مقرر شده است که در 8 دوره آموزش خانواده در مدارس در طول سال تحصیلی دو جلسه به موضوع نماز اختصاص داده شود وخانواده های شیوه های دعوت فرزندان خود به نماز را یاد بگیرند همچنین در مدارس گفتمان نماز شناسی ویژه دانش آموزان  و دوره های مختلفی برای فرهنگیان و ائمه جماعات در این حوزه برگزار میکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر تصریح کرد:۱۵۰ نفر از روحانیون روستاها در طرح هجرت شرکت کردند تا بر روی نسل نو و فرزندانمان کار کنیم ، مربیان باید آموزش ببینند که بچه ها را از چه طریقی به نماز علاقه مند کنیم. هر زمانی که شهرستان گلپایگان در موضوع آموزش  درخواست داشته باشد آماده اعزام نیروی آموزشی برای مدارس و فرهنگیان هستیم.مجمع “خادمین نماز” در اصفهان فعال است و کارهای فرهنگی و آموزشی را به کمک آنها انجام می دهیم همچنین از تولید محتوای کوتاه در حوزه نماز مناسب رسانه ها و فضای مجازی استقبال میکنیم.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=3734

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.