• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

هدف گذاری تولید و تکثیر ۵۰۰ هزار قطعه ماهیان زینتی در مقیاس کوچک و خانگی در شهرستان سرعین

  • کد خبر : 4210
  • 13 اسفند 1402 - 13:53
هدف گذاری تولید و تکثیر ۵۰۰ هزار قطعه ماهیان زینتی در مقیاس کوچک و خانگی در شهرستان سرعین
مدیرکل شیلات استان اردبیل از گسترش کارگاه‌ های تولید و تکثیر ماهیان زینتی در شهرستان سرعین خبر داد و افزود: با توجه به استعداد شهرستان امکان گسترش و توسعه کارگاه های تولید ماهیان زینتی وجود دارد و اقدامات اولیه جهت توسعه تولید ماهیان زینتی در شهرستان انجام شده است

به گزارش پایگاه خبری سیاست فردا به نقل از تایماز نیوز دکتر محمد اله بخش در حاشیه بازدید از کارگاه در حال احداث ماهیان زینتی در محدوده شهرستان سرعین گفت: این کارگاه یکی از اولین پروژه های تولید ماهیان زینتی در مقیاس خانگی است که با توسعه بازار و افزایش حجم سرمایه گذاری امکان ایجاد کارگاه های با مقیاس بزرگتر به شکل صنعتی نیز فراهم خواهد شد و علاوه بر ایجاد اشتغال و فرصت های شغلی جدید و کار آفرینی، جذابیت خاصی در رونق صنعت گردشگری و توریستی ایجاد خواهد کرد.
مدیرکل شیلات استان افزود :هم اکنون درسطح استان اردبیل بیش از ۲۰ مرکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی با تولید بیش از ۲ملیون و هفتصد هزار قطعه ماهی در حال فعالیت می باشد.
محمد اله بخش همچنین به گونه های مهم تولیدی در این مراکز اشاره کرده و افزود: انواع ماهیان زینتی از جمله گلد فیش،مولی سیاه،اسکار،گوپی،فایتر و فلاورهورن در این مراکز تولید و نگهداری می شوند و درصورت حمایت جدی و تامین نقدینگی مورد نیاز می‌توان گونه های جدید با ارزش افزوده بالا را نیز تولید نمود.
اله بخش به مزایا اجرای این طرح پرداخت و‌گفت: از ویژگی های این نوع فعالیت می توان به مبلغ آورده ی کم متقاضیان،اعطای تسهیلات کم بهره، بازدهی کوتاه مدت، ایجاد اشتغال و رونق فضای کسب وکار اشاره کرد.

اله بخش به برنامه های اداره کل شیلات استان در رونق و توسعه فعالیت های آبزی پروری در بخش ماهیان زینتی اشاره کرده و افزود:دوره های آموزشی و ترویجی به علاقه مندان و سرمایه گذاران در این حرفه برگزار می‌شود که درصورت کسب مهارت های لازم و آشنایی کافی با نحوه تولید و تکثیر این گروه از آبزیان، شاهد شکوفایی این صنعت در استان خواهیم بود.
مدیرکل شیلات همچنین اظهار داشت: شرایط خوبی در استان بخصوص در شهرستان سرعین حاکم است و مجموعه اداره کل شیلات استان آماده حمایت از سرمایه گذاران و علاقه مندان دراین بخش می باشد.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=4210

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.