• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور ادعا کرد:

هیچ دارویی از فهرست تعهدات بیمه‌ خارج نشده است

  • کد خبر : 3983
  • 03 آذر 1402 - 12:18
هیچ دارویی از فهرست تعهدات بیمه‌ خارج نشده است
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: تامین منابع تجهیزات آزمایشگاهی درمانگاه تامین اجتماعی گلپایگان جز مصوبات این سفر باشد، همچنین انبار دارویی درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان را هم تامین خواهیم کرد تا  انبار این درمانگاه در گلپایگان از وضعیت موجود خارج شود. برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز هر مجوزی را که میخواهید اکنون به شهرستان تنفیذ میکنیم.

خبرنگار: فاطمه عبدلی / به گزارش سیاست فردا میرهاشم موسوی شب گذشته (شامگاه پنجشنبه-2 آذر402) با حضور در جلسه بررسی مشکلات حوزه تامین اجتماعی در شهرستان گلپایگان اظهار کرد: دولت سیزدهم در همه عرصه ها رویکردی که برای پاسخ به مشکلات مردم دارد بسیجی و جهادی است و شاهد هستیم این الگو در همه عرصه های مدیریتی جای خود را پیدا کرده ، بخش های مختلف تامین اجتماعی هم اگر از این الگو تبعیت کرده قطعا موفقیت را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد:تامین منابع تجهیزات آزمایشگاهی درمانگاه تامین اجتماعی گلپایگان جز مصوبات این سفر باشد، به هر میزان که لازم است منابع آن را تامین می کنیم و در اختیار شهرستان قرار میدهیم؛ همچنین انبار دارویی درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان را هم تامین خواهیم کرد تا  انبار این درمانگاه در گلپایگان از وضعیت موجود خارج شود. برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز هر مجوزی را که میخواهید اکنون به شهرستان تنفیذ میکنیم. فرانشیز بستری در بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان برای افراد تحت پوشش تامین اجتماعی صفر شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: مأموریت و رسالت سازمان تأمین‌اجتماعی؛ تامین آرامش و آسایش برای مخاطبان و ذی‌نفعان هم در دوران اشتغال و هم در آینده فراغت از اشتغال آنان است در واقع آینده سازی در تامین اجتماعی بسیار مهم است. اگر امروز دچار روزمرگی‌ها باشیم و با آن دل خودمان راشاد کنیم به وظیفه ذاتی خود در تامین اجتماعی عمل نکرده ایم.

خروج تامین اجتماعی از ریل آینده سوزی

موسوی اضافه کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت فعلی از ریل آینده‌سوزی و آینده‌خواری خارج شده و وارد ریل آینده‌سازی شده ا‌ست؛ البته این راه پر فراز و فرودی خواهد بود و باید همچنان رویکرد تحولی را حفظ کنیم و با تلاش مضاعف به آن آرمانی که مد نظر داریم برسیم. زمانی که سازمان تامین اجتماعی را تحویل گرفتیم ماهانه حدود 27 هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می کردیم و با 4 هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی مواجه بودیم و در اواخر سال که زمان پرداخت عیدی میشد 6 الی 7 هزار میلیارد تومان کسری پرداخت حقوق بازنشستگان را داشتیم.

وی تصریح کرد: اکنون حدود 42 هزار میلیارد تومان حقوق، مستمری، بیمه بیکاری و .. پرداخت می کنیم و در سال جاری برای پرداخت حقوق ها دستمان به سمت بانک دراز نبود. 106 هزار میلیارد تومان بدهی که از سال های 93 و 94 تاکنون ایجاد شده بود و سازمان تامین اجتماعی به عنوان ابر بدهکار بانکی شناخته شده بود را تسویه کردیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور یادآورشد: در این دولت نه تنها هیچ دارویی از فهرست تعهدات بیمه‌ خارج نشده بلکه با اجرای طرح دارویار بالغ بر 400 قلم داروی جدید نیز به فهرست تعهدات دارویی بیمه‌ها افزوده شده است همچنین صندوق بیماران صعب‌العلاج  تاسیس شد که در سال جاری دولت اعتباری بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان برای این بیماران هزینه کرد. در تلاش هستیم خدمات توسعه پیدا کند و این مسیر را ادامه میدهیم اما ممکن است تخلفاتی هم رخ دهد که من مسئول هستم پیگیری کنم و برخورد قانونی مناسب هم صورت بگیرد.

بیمارستان ها از تامین اجتماعی طلبکار هستند ؛ تامین اجتماعی از دولت 

در ادامه نیز نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:تامین اجتماعی در کشور یک موضوع منحصر به فرد و خاص است. در بیمارستان هایی مانند میلاد و لبافی نژاد تهران که تامین اجتماعی وارد موضوعات درمان شده است خدمات خوبی ارائه می شود؛ در شهرستان ها این خدمات در درمانگاه ها انجام می شود و مراجعه کنندگان زیادی هم دارد لذا باید تدبیری اندیشیده شود که به بیماران در این مراکز خدمات بهتری ارائه گردد.

دکتر سید مسعود خاتمی گفت: در برنامه هفتم و بودجه سال آینده تلاش شد مشکل بازنشستگان حل شود. بیمارستان ها از تامین اجتماعی طلبکار هستند از طرف دیگر هم تامین اجتماعی از دولت طلب دارد. امیدواریم این مشکلات حل شود تا خدمات بهتری ارائه گردد.

همچنین رئیس درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان گلپایگان تصریح کرد: درمانگاه تامین اجتماعی گلپایگان 7 سال است که تخصصی شده است اما با توجه به بعد مسافت تا استان و تعرفه های پایین تخصص ها پزشکان متخصص در شهر ما حضور پیدا نمیکنند چرا که برایشان مقرون به صرفه نیست.

دکتر ابوالفضل خرمی افزود: پیشنهاد میکنم با توجه به شرایط موجود، سازمان تامین اجتماعی پزشکان با رتبه پایین تر را بورسیه کند تا با سهمیه تخصص بگیرند و سپس از وجودشان در مناطق محروم تراستفاده کنیم.با بازنشسته شدن دندانپزشک درمانگاه تامین اجتماعی گلپایگان در پایان سال پزشک دیگری در این تخصص با ما همکاری نخواهد کرد که نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=3983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.