• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
3

واحد آتش نشانی گلپایگان به سازمان آتش نشانی ارتقا یافت

  • کد خبر : 3843
  • 13 آبان 1402 - 20:21
واحد آتش نشانی گلپایگان به سازمان آتش نشانی ارتقا یافت
سیاست فردا / شهردار گلپایگان گفت: با توجه به اینکه آتش نشانی گلپایگان در زمان بحران و وقتی که مدیریت بحران شهرستان اعلام کند باید خدماتی را خارج از حریم شهر انجام دهد، خواهان دریافت تجهیزات آتش نشانی از مدیریت بحران استان  هستیم.

خبرنگار: فاطمه عبدلی / به گزارش سیاست فردا پیمان شکرزاده در آیین ارتقا واحد آتش نشانی به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلپایگان اظهار کرد: جایگاه و زحمات آتش نشانان بر کسی پوشیده نیست و در مقام عمل هم در بحران های مختلف نمره قبولی را در راستای جانفشانی و جلوگیری از خسارت احتمالی دریافت کرده اند. از ۷ مهر سال گذشته تا 7 مهر امسال واحد آتش نشانی گلپایگان ۴۸۶ مورد عملیات داشته که ۲۹۷ مورد از آن حریق بوده است.در مجموع این عملیات ها تعداد نجات یافتگان ۴۱۵ نفر
است.

وی ادامه داد: در آموزش شهروندان سازمان آتش نشانی فعال است و به بیش از ۵ هزار نفر آموزش های لازم را ارائه دادند.طی یک سال گذشته با سامانه 125 شهرداری گلپایگان بیش از ۲۸ هزار تماس برقرار شده همچنین بالغ بر 18 هزار مشاوره ایمنی تلفنی به شهروندان داده شده است. آخرین عملیات آتش نشانی گلپایگان مهار حریق در کارخانه پلیمر بوده و این عملیات به گونه ای  مدیریت شد که به امداد رسانی هوایی نیاز نبود.

شهردار گلپایگان گفت: در این حادثه بخشی از تلاش و نگرانی ما این بود که حریق به بخش های دیگر همان کارخانه و کارخانه های اطراف از جمله کارخانه رنگ و رزین که مستعد شعله ور شدن است سرایت نکند همچنین در کف یکی از سوله هایی که آتش گرفته بود 20 هزار لیتر گازوئیل بود بنابراین بخشی از نیروها مشغول خنک نگه داشتن این قسمت بودند تا حادثه ای در این بخش رخ ندهد.یکی دیگر از سختی های این عملیات این بود که به دلیل وجود دیوار و سقف نمی توانستیم به دل آتش بزنیم به همین دلیل با تجهیزات سنگین وارد قسمت های مرکزی شدیم و نهایتا بعد از گذشت 6 ساعت آتش مهار و تا فردای روز حادثه مشغول لکه گیری بودیم.

شکرزاده افزود:به مردم گلپایگان به خاطر وجود آتش نشانان دلاور شهرشان تبریک میگوییم و ما نیز بایت وجود چنین همکارانی  که از جان و مال مردم مراقبت می کنند به خود می بالیم.طی یک سال گذشته 5 میلیارد و 800 میلیون تومان تجهیزات آتش نشانی خریداری کردیم اما با توجه به اینکه آتش نشانی گلپایگان در زمان بحران و وقتی که مدیریت بحران شهرستان اعلام کند باید خدماتی را خارج از حریم شهر انجام دهد، خواهان دریافت تجهیزات آتش نشانی از مدیریت بحران استان  هستیم.

وی تصریح کرد: با چند شرکت دانش بنیان صحبت کردم تا بتوانیم از ظرفیت هوش مصنوعی برای مقابله با بحران ها مخصوصا آتش سوزی ها بهره مند شویم، با این روش جان آتش نشانانمان را می توانیم بهتر حفظ کنیم؛ پاسخ به موقع به بحران می تواند تلفات را کاهش دهد. با توجه به هشدار بارش ها کلیه کانال ها و مسیرهای آب را در سه مرحله لایروبی و کانال های اصلی را پاکسازی کردیم و آماده مقابله با سیل احتمالی هستیم همچنین هماهنگی های لازم با نیروهای مردمی انجام شده است و آمادگی مقابله با هرگونه بحران را خواهیم داشت.

در عملیات آتش سوزی پلیمر آتش نشانان شاهکار کردند

در ادامه فرماندار شهرستان گلپایگان خاطر نشان کرد: کارکنان بخش های مختلف شهرداری گلپایگان زحمتکشان این حوزه هستند و زیبایی و تمیزی شهر گلپایگان بر این حرف صحه می گذارد البته مردم با فرهنگی هم در گلپایگان زندگی می کنند. امروز واحد آتش نشانی گلپایگان به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ارتقا می یابد. آتش نشانان همواره تمام تلاش خود را انجام داده اند که در هر حادثه ای آلام شهروندان کاهش یابد اما متاسفانه حوزه کار و فعالیت زیاد است؛برای مثال اگر در سد های این شهرستان اتفاقی رخ دهد باید شهرداری وارد عمل شود.

محمدرضا عسگریان افزود: در عملیات آتش سوزی پلیمر آتش نشانان شاهکار کردند، علاوه بر اینکه این حادثه خسارت جانی نداشت تمام تلاش خود را برای جلوگیری از گسترش دامنه آتش به قسمت های همجوار به کار بستند و موفق شدند البته قدردان زحمت آتش نشانان شرکت پتروشیمی قائد بصیر و شهر های گوگد، گلشهر، خوانسار،داران،دهق،خمین و فریدن هم که در این حادثه حضور داشتند هستیم.

شرکت شهرک های استان امکانات آتش نشانی شهرک های صنعتی گلپایگان را تقویت کند

در ادامه نیز منصور شیشه فروش  تبدیل شدن واحد آتش نشانی گلپایگان به  سازمان آتش نشانی را تبریک و گفت و یادآورشد: برای کنترل به موقع حوادث باید تمام تجهیزات خدماتی و امدادی در اختیار مدیریت بحران شهرستان قرار گیرد، امکانات میراث کسی نیست و در حوادث باید در اختیار ستاد قرار بگیرند. باید بانک اطلاعاتی از  ماشین آلات را داشته باشیم تا بدانیم در حوادث از کجا تجهیزات تهیه کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت:سال گذشته ۴۰ نفر و در سال جاری تاکنون 5 نفر در استان بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست داده اند. رعایت نکات ایمنی نیازمند نظارت و آموزش است. شهر هوشمند و ایمن نیازمند شهروند هوشمند و ایمن است لذا آتش نشانی و هلال احمر باید آموزش های متعددی را به شهروندان در بخش های مختلف ارائه دهد.

وی به سفر ماه قبل خود به گلپایگان و مصوبات آن اشاره کرد و افزود: راه و شهرسازی، آبفار و شهرداری حل معضل پساب مسکن مهر را جدی پیگیری کنند و اکنون که هنوز شهروندان در سایت نهضت  ملی مسکن ساکن نشده اند  طرح جمع آوری روان آب ها در آن منطقه بررسی شود.از ۳۵ دشت استان  ۲۹ دشت با کاهش سطح آب های زیرزمینی مواجه است ، دشت گلپایگان هم بی بهره نیست و سالانه 40 سانتی متر افت سطح آب های زیرزمینی دشت گلپایگان مشخص شده است ، نرخ فرونشست زمین در دشت گلپایگان بین 5 تا 15 سانتی متر بوده است بنابراین وزارت نیرو باید تعهدات خود را برای حق آبه تالاب شور و گاوخوانی و حق آبه گلپایگان انجام دهد، برای جلوگیری از فرونشست راهی جز تقویت سفره های زیر زمینی نخواهیم داشت.

منصور شیشه فروش در پایان تصریح کرد: از 78 شهرک صنعتی استان اصفهان تنها 25 شهرک صنعتی تجهیزات آتش نشانی دارد. شرکت شهرک های استان اصفهان موظف است  تمام شهرک های صنعتی را به امکانات ایمنی و حریق مجهز کند و ایستگاه های آتش نشانی دایر کند. به شهرک های صنعتی استان گفته ایم که باید از تجهیزات امداد هوایی در کنترل حوادث حریق استفاده کند. تاکید داریم که شرکت شهرک های استان امکانات آتش نشانی شهرک های صنعتی گلپایگان را تقویت کند.

به گزارش سیاست فردا، مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان در این جلسه قول اهدای یک نردبان بلند مرتبه به شهرداری گلپایگان را داد.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=3843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.