• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
در سومین روز از ایام الله دهه فجر

پروژه بزرگ آبرسانی به مجتمع زنده جان شهرستان کاشمر افتتاح شد

  • کد خبر : 4152
  • 15 بهمن 1402 - 11:53
پروژه بزرگ آبرسانی به مجتمع زنده جان شهرستان کاشمر افتتاح شد
پروژه بزرگ آبرسانی به مجتمع زنده جان و دو طرح گلخانه و یک طرح مرغداری گوشتی در سومین روز از ایام الله دهه فجر در شهرستان کاشمر افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری سیاست فردا و به نقل از  ترشیز خوان؛ در سومین روز از ایام‌الله دهه فجر، مراسم افتتاح پروژه‌های شهرستان کاشمر آغاز شد. که افتتاح دو طرح گلخانه و افتتاح طرح مرغداری گوشتی از بخش کشاورزی از جمله این طرحها بود.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در حاشیه مراسم افتتاح گلخانه های سبزی و صیفی گفت: با توجه به تغییر اقلیم و کمبود منابع آبی، جهاد کشاورزی شهرستان یکی از اولویت  کاری خود را توسعه و گسترش سطح زیر کشت گلخانه ها قرار داده است.

کاظم قربان پور افزود: گلخانه های مذکور با مبلغی حدود ۱۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است و در مجموع برای شش نفر بطور مستقیم شغل ایجاد کرده و حدود هزار ۱۰۰۰ متر مربع به سطح زیر کشت گلخانه های شهرستان افزوده شده است.

وی بیان داشت: افزایش کمی و کیفی محصول، بهبود راندمان مصرف آب، ایجاد اشتغال و تغییر الگوی کشت از مهمترین اهداف افتتاح گلخانه ها محسوب می شود.

قربان پور در مراسم افتتاح طرح مرغداری گوشتی گفت: افزایش تولید گوشت سفید و ایجاد اشتغال از مهمترین اهداف افتتاح طرح مرغداری گوشتی است.

وی افزود: این طرح نیز برای شش نفر بطور مستقیم شغل ایجاد کرده و با مبلغی بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر تصریح کرد: با افتتاح طرح مذکور ۲۰ هزار قطعه به ظرفیت شهرستان افزوده شده و حدود ۱۴۴ تن گوشت سفید در سال تولید می کند.

افتتاحیه پروژه بزرگ آبرسانی به مجتمع زنده جان شهرستان کاشمر یکی دیگر از برنامه‌ها بود که با حضور معاونت برنامه ریزی وهماهنگی امور عمرانی فرمانداری کاشمر و مسئولین ادارات و خبرنگارانشهرستان افتتاح شد.

این مجتمع روستاهای مغان، ممرآباد، عشرت آباد، شوکتیه، اسحاق آباد و تل آباد را با جمعیتی بالغ بر ۷۵۵۰ نفر در قالب دو هزار و ۳۳۱ خانوار را تحت پوشش آبرسانی قرار می‌دهد.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=4152

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.