• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
15

« کارستون» مناسب افرادی که دنبال راه اندازی شغل هستند

  • کد خبر : 699
  • 02 تیر 1400 - 12:03
« کارستون» مناسب افرادی که دنبال راه اندازی شغل هستند
تهیه‌کننده و کارگردان برنامه «کارستون» گفت: در این برنامه مشاغل مختلف و متنوعی را برای افراد جویای کار معرفی می‌کنیم که با سرمایه اندک قابل انجام هستند.

به گزارش سیاست فردا  برنامه کارستون با اجرای میثم درویشان‌پور کمدینی که با آیتم استندآپ کمدی برنامه خندوانه شناخته شد  شنبه تا چهارشنبه روی آنتن شبکه نسیم سیما می‌رود.

فرهاد خان استادی تهیه کننده این برنامه در گفت‌وگو اظهار کرد: این فصل از کارستون 52 قسمت دارد که حدود ۲۰ قسمت پخش شده و ۳۲ قسمت دیگر باقی مانده است. در مجموع حدود ۳۰۰ شغل از جمله عطاری، نجاری، شیشه بری، عینک سازی، حلاجی، پرده دوزی، سبزی خورد کنی، کاغذ دیواری، نقاشی ساختمان، رویه‌کوبی مبل، قالیشویی، تاسیسات کولر و… را شناسایی کرده ایم.  اگر برنامه به فصل‌های بعدی رسید، سراغ شغل‌های دیگر می‌رویم. 

تهیه کننده و کارگردان این برنامه گفت: در این برنامه جوانب مختلف شغل ها مورد بررسی قرار می گیرد  به عنوان مثال می‌گوییم ایده کولرآبی از بادگیرهای یزد گرفته شده است و در این رابطه تصاویر آرشیوی از گذشته نشان می دهیم.

وی ادامه داد: هدف ما این است که مردم با ابعاد مختلف شغل‌ها آشنا بشوند و بدانند هر شغل چقدر سرمایه نیاز دارد و بازار کار آن در چه شرایطی قرار دارد. مثلا فردی که عسل تولید می‌کرد، می‌گفت با چهار جعبه با هزینه ۲ میلیون تومان می‌توان این شغل را شروع کرد. او خودش ۵۰۰ جعبه داشت و درآمد سالانه‌اش یک میلیارد تومان بود.

تهیه کننده و کارگردان «کارستون» افزود: برخی مشاغل دولتی مثل آتش نشانی و پلیس را معرفی کردیم تا فرهنگسازی شود که مردم این مشاغل را درک کنند. می خواهیم بگوییم نیازی نیست همه درس بخوانند و دکتر و مهندس شوند. سرمایه یک آرایشگر حدود ۵ میلیون تومان است. اگر کسی یک دوره سه ماهه آموزش آرایشگری را بگذراند می‌تواند ماهیانه تا ۲۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=699

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.