• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2
نماینده سابق اردبیل درمجلس شورای اسلامی

گرایشات سیاسی خاص نباید مبنای تایید یا رد صلاحیت ها باشد

  • کد خبر : 3846
  • 13 آبان 1402 - 20:32
گرایشات سیاسی خاص نباید مبنای تایید یا رد صلاحیت ها باشد
نماینده سابق اردبیل گفت: گرایشات سیاسی خاص نباید مبنای تایید یا رد صلاحیت ها در انتخابات پیشروی مجلس باشد، چرا که اینکار قطعا به ساختار حاکمیتی و نظام مستقر کمک حال نبوده بلکه ضربه وارد می کند.

به گزارش سیاست فردا و به نقل از تایماز نیوز رضا کریمی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: مجلس آینده باید با مشارکت آحاد مردم تشکیل شود، و تفکرات اندک سالاری که دنبال مجلس حداقلی هستند تا منافع شخصی و گروهی خود را دنبال کنند، بایستی با روشن گری و شفاف سازی شما رسانه ها و مسئولان نظارتی اجازه عرض اندام داده نشود.

وی با اشاره به اینکه باید با بستر سازی مناسب به مشارکت حداکثری در انتخابات برسیم بیان داشت: تلاش کنیم تمام سلایق آحاد ملت در انتخابات مجلس حضور داشته باشندو تجارب افکار شکل گیرد تا مجلس نخبگان و متخصصان توانمتد تشکیل شودکه متاسفانه مجلس گذشته بنا به دلایلی از این خصوصیات برخوردار نبود.

کریمی با بیان اینکه نباید در انتصابات استان میزها و مناصب بصورت چرخشی وغیرمرتبط جابجا شود، گفت: امروز مسئول فرهنگی، دیروز اجتماعی یا نظامی بود و اکنون مسئولیت اقتصادی یا سیاسی بر عهده گرفته است، و ساختار بر عهده غیر متخصص ها افتاده است، هر کس باید سرجای خودش باشد تا تخصص و شایسته سالاری معنی پیدا کند.

نماینده سابق اردبیل با بیان اینکه در بخش ارتباطات با جامعه بین المللی شعار این است که ما با جهان تعاملات مناسب و نتیجه مطلوبی داریم، افزود: اما قضاوت مردم آن نیست، مردم از متولیان امور انتظار دارند که قوی تر از این باشند و ارتباطات موثری داشته باشند تا درمعیشت مردم تاثیر گذار و ملموس باشد.

وی با تاکید بر این که در بحث استانی و منطقه و حوزه انتخابیه؛ باید افرادی در شان مردم اردبیل راهی مجلس شود، گفت: الان زمان، زمان سکوت نیست زمان، زمان قیام است برای اصلاح و توسعه و پیشرفت کشور.

کریمی در ادامه سخنان خودبا تاکید بر اینکه، عصاره فضایل اردبیل باید وارد مجلس شوند، بیان داشت: کسانی را به مجلس بفرستیم که جایگاه، شان و منزلت اردبیل را اگر عرضه ارتقا ندارد حداقل حفظ کند، با عملکرد ضعیف و صحبت های نسنجیده،  نخبگان را بر علیه کشور نکنند، متاسفانه اقداماتی که از ناحیه برخی از نمایندگان مجلس و نمایندگان استانی شد باعث موضع گیری نخبگان و سرمایه های کشور بر علیه نظام شد.

نماینده سابق اردبیل در خطاب به نمایندگان فعلی اردبیل درمجلس اظهارداشت:با آنکه میدانید اردبیل دچار مشکل آبی است، یک صنعت آب بر بنام صنعت فولاد در یک منطقه فرهنگی و بی آب راه اندازی می کنید، یعنی ضمن اینکه حوزه فرهنگی را نابود می کنید و به زیر ساخت های فرهنگی لطمه می زنید،  بلکه یک صنعت آب بر می آورید و با عدم مطالعه دقیق آمایش سرزمینی به آن صنعت و سرمایه گذار نیز ضرر می زنید. می گویید از پساب فاضلاب اردبیل حل می کنیم، مگر قرار نبود این پساب فاضلاب در بخش کشاورزی مصرف شود؟ با این کار به صنعت کشاورزی ضربه می زنی، باوجود اینکه اردبیل یک استان کاملا وابسته به کشاورزی است.

کریمی در ادامه همین موضوع افزود:سامانه نوین آبیاری در اوایل دوره ما، اردبیل در رتبه ۲۹ کشوری بود که با اتحاد و یکپارچگی، در اتمام دوره به رتبه ۶ کشوری رساندیم. متاسفانه اکنون درسامانه نوین آبیاری رتبه ۱۶ کشوری هستیم.

وی با اشاره به اینکه، منطقه آزاد تجاری مگر با رنج و مشقت فراوان و تلاش های شبانه روزی بدست نیامد؟، افزود: پس چرا راه اندازی نمی شود؟ چرا حل مشکل نمی کنید؟ فقط بخاطر منفعت طلبی و منیت هایی که برخی ها دارند باعث ابترماندن این امر شده است موضوعی که موجب اشتغال زایی و سرمایه گذاری در استان می شد که بنده در صورت انتخاب مجدد این قول را می دهم در همان سال اول حضور مشکل آن را برطرف و منطقه آزاد تجاری را ایجاد نمایم.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=3846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.