• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
15
یک مجری تلویزیون:

صداوسیما به اطلاعات و دانش مجریان خود اهمیت می دهد

  • کد خبر : 1541
  • 04 آبان 1400 - 9:37
صداوسیما به اطلاعات و دانش مجریان خود اهمیت می دهد
یک مجری تلویزیون گفت: صداوسیما همواره به اطلاعات و دانش مجریان خود اهمیت می دهد و کلاس هایی را به صورت رایگان ویژه آنها برگزار می کند. مجریان صداوسیما سختی های زیادی را می کشند تا به آنتن تلویزیون برسند.

خبرنگار: فردین عبدلی / سجاد زین العابدین در گفت و گو با سیاست فردا اظهار کرد: برنامه صبحگاهی هفت رنگ به تهیه کنندگی مولود فکور یکتا هر روز ساعت 7 صبح از شبکه آموزش سیما در حال پخش است. در این برنامه صبحگاهی آیتم های آموزشی و مهارتی، نماهنگ ، برنامه کودک و… پخش می شود. از سال گذشته تاکنون با این مجموعه به عنوان مجری در حال همکاری هستم و تمام تلاشم این است که حال مردم کشورم ایران خوب باشد.

وی در خصوص سختی کار در رادیو و تلویزیون ادامه داد: به نظر من اجرای رادیویی خیلی سخت تر از تلویزیون است چرا که یک گوینده در رادیو تنها می تواند با صدای خود حس مورد نظر را به مخاطب منتقل کند اما مجری تلویزیون می تواند از زبان بدن هم استفاده کند. اغلب گویندگان رادیو از روی یک متن از پیش تعیین شده می خوانند اما مجریان تلویزیونی اغلب بداهه گویی را هم چاشنی اجرای خود می کنند و به نظر من به خاطر همین است که به آنها مجری می گویند.

این مجری تلویزیون با بیان اینکه اجرای تلویزیونی را بیشتر از گویندگی رادیو دوست دارد، گفت: گویندگی با مجری گری متفاوت است و از نظر من گویندگی سخت تر است ، چه بسا اگر به یک گوینده رادیویی پیشنهاد اجرای تلویزیونی داده شود قبول نکند و اگر هم بپذیرد ممکن است نتواند به خوبی از عهده آن بربیاید، البته گویندگان خوبی هم داریم که از رادیو به تلویزیون آمدند و بسیار هم موفق هستند،البته برعکس آن هم ممکن است.

سجاد زین العابدین در خصوص حضور بازیگران در قامت مجری تلویزیون یا نقش آفرینی برخی از مجری ها در فیلم ها وسریال ها افزود: اکنون به دلیل شیوع کرونا ممکن است فیلم و سریال های کمتری به برخی از بازیگران پیشنهاد شود به همین دلیل سر از اجرای تلویزیونی در می آورند  اما موفق نیستند؛ این آفتی است که گریبان گیر مجریانی شده که سال های سال تلاش می کنند تا حرفه اجرا را به بهترین شکل یاد بگیرند و از انواع فیلتر های صداوسیما رد می شوند اما یک بازیگر چون در حرفه بازیگری خودش شاخص و چهره است بدون طی مراحل مورد نیاز، برنامه اجرا می کنند.

وی در همین باره تصریح کرد: هر فردی باید راهی را که انتخاب کرده ادامه دهد و از این شاخه به آن شاخه پریدن  جالب نیست و خنده دار است که برای دیده شدن هر کاری انجام دهیم مثلا ورزشکار هستیم ولی وارد بازیگری شویم و از بازیگری وارد کار اجرا شویم، به نظر من این کار دنبال شهرت دویدن است.

این مجری تلویزیون دربخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: احسان کرمی و بهمن هاشمی از مجریان محبوب من هستند و همانطور که هر مجری در ابتدای کار نمی تواند سبک خودش را داشته باشد و باید یک نفر را الگو قرار دهد ، من هم از ابتدای کارم از شومن های تلویزیونی نظیر بهمن هاشمی و‌سید مرتضی حسینی الگوبرداری می کردم.

سجاد زین العابدین با بیان اینکه برخی از مدیران در شبکه های مختلف سیما به دلیل اینکه از فلان مجری خوششان نمی آید هیچ وقت با او کار نمی کنند یادآورشد: صداوسیما همواره به اطلاعات و دانش مجریان خود اهمیت می دهد و کلاس هایی را به صورت رایگان ویژه آنها برگزار می کند. مجریان صداوسیما سختی های زیادی را می کشند تا به آنتن تلویزیون برسند. افراد زیادی دوست دارند در تلویزیون دیده شوند اما این اتفاق برای همه رخ نمی دهد بنابراین فردی که می تواند به این مرحله برسد یک نخبه است پس رئیس جدید رسانه ملی باید هوای نخبه های خودش را داشته باشد.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=1541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.