• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
24

میراث فرهنگی گلپایگان در سایه کم مهری اداره کل

  • کد خبر : 1553
  • 06 آبان 1400 - 11:58
میراث فرهنگی گلپایگان در سایه کم مهری اداره کل
چند سالی است که دغدغه این رسانه تبدیل نمایندگی میراث به اداره است تا بتواند بودجه بهتری اخذ کند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه طی روزهای اخیر در کمال ناباوری و تعجب نامه ای با امضای سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان منتشر شد که براساس آن....

فاطمه عبدلی/ به گزارش سیاست فردا شهرستان گلپایگان از آثار تاریخی متعددی برخوردار است ، مناره سلجوقی، بازار تاریخی، ارگ، کبوترخانه ها، سنگ نگاره های بیشمار ، کاروانسراها، خانه های تاریخی ، پل ها و…بخش کوچکی از آثاری است که در این شهرستان وجود دارد. در طی سال های اخیر گاها به دلیل اشتباهات مدیریتی و یا نبود اعتبارات ریالی کافی آنطور که باید و شاید این آثار تاریخی مورد توجه نبوده، در نزدیکی منار گودبرداری انجام شد، مغازه هایی تجاری در حریم مسجدجامع ساخته شد،  سنگ نگاره های منطقه کوچری زیر آب رفت ، کاروانسرای دُر به حال خود رها شده، حدود دو سال گنبد امامزاده تاریخی ۱۷تن ایزوگام است، بخشی از پل تاریخی گلپایگان آسیب دیده، از خانه های تاریخی و کبوترخانه هایی هم که مالک خصوصی دارد و برای خرید و جلوگیری از تخریب آن نیازمند بودجه هستیم هم می گذریم.

چند سالی است که دغدغه این رسانه تبدیل نمایندگی میراث به اداره است تا بتواند بودجه بهتری اخذ کند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه طی روزهای اخیر در کمال ناباوری و تعجب نامه ای با امضای سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان منتشر شد که براساس آن مسئول میراث فرهنگی گلپایگان با حفظ سمت سرپرستی نمایندگی میراث فرهنگی خوانسار را هم عهده دار شد.

خطاب به سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان می گویم که آقای کامیابی با یک دست مگر چند هندوانه میتوان برداشت؟ اگر از حوزه های گردشگری و صنایع دستی در گلپایگان عبور کنیم ، آثار تاریخی این شهرستان آنقدر زخم بر پیکر دارند که دیگر نیازی به این لطف شما نبود که نیمی از وقت و انرژی مسئول آن را برای شهر دیگری بگیرید، به جای اینکه اعتبارات مرمت و نگهداری آثار تاریخی گلپایگان را افزایش دهید بخشی از وقت و انرژی  مسئول میراث فرهنگی گلپایگان را هم از این شهر گرفتید؟ شاید خودتان میدانید با دست خالی که نمیشود کاری کرد پس چه فرقی می کند مسئولیت یک شهرستان را برعهده داشته باشد یا دو شهرستان را؟
شهرستان خوانسار هم از قدمت بالایی برخوردار است و میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اش نیازمند توجه  ویژه ای است.

دکتر سید مسعود خاتمی که نمایندگی مردم دو شهر گلپایگان و خونسار در مجلس را برعهده دارد لازم است هرچه سریعتر به این موضوع ورود پیدا کند و علاوه براین کمر همت خود را برای تبدیل شدن نمایندگی میراث گلپایگان به اداره ببندد.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=1553

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.