• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
19
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

رسانه‌ها شایعات را پیگیری کنند

  • کد خبر : 1559
  • 06 آبان 1400 - 22:41
رسانه‌ها شایعات را پیگیری کنند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت : اگر در واکسیناسیون به پوشش بالای 85 درصد نرسیم نمی توانیم مانع آغاز پیک ششم باشیم.
فردین عبدلی/ به گزارش سیاست فردا امروز ( 6-آبان-400) رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان از بیمارستان های خوانسار، گلپایگان و گوگد بازدید کرد. دکتر شاهین شیرانی در حاشیه این بازدید در جمع اصحاب رسانه  با بیان اینکه مردم انتظارات  به حقی در راستای افزایش خدمات بیمارستان گوگد دارند اظهار کرد: امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم گوشه ای از مشکلات را در زمینه تجهیزات، نیروی انسانی و… برطرف کنیم.  کمبود پزشک مشکل خیلی از شهرستان ها است، توزیع نیروی انسانی متخصص سالی بکبار توسط وزارت بهداشت انجام می شود و سهمیه هر استان هم مشخص است ضمن اینکه در سال جاری تاکنون  فارغ التحصیلان رشته های تخصصی علوم پزشکی هنوز در ایران توزیع نشده اند و احتمالا در اواخر ابان این اتفاق رخ خواهد داد.
وی با بیان اینکه در گلپایگان و خوانسار بیش از 80 درصد دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند ادامه داد:   واکسیناسیون مانع گرفتن بیماری نمیشود بلکه احتمال ابتلا، شدت بیماری و میزان مرگ و میر را کم می کند. برخی می گویند ما یکبار به کرونا مبتلا شده ایم چرا واکسن بزنیم؟ این بیماری مثل برخی از بیماری ها نیست که اگر یکبار مبتلا شویم دیگر دچار آن نشویم ضمن اینکه ایمنی که در اثر ابتلا به کرونا در افراد ایجاد می شود  بسیار ضعیف تر از ایمنی است که واکسن ایجاد می کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: اگر در واکسیناسیون به پوشش بالای 85 درصد نرسیم نمی توانیم مانع آغاز پیک ششم باشیم . به جرات می توانم بگویم که متاسفانه در فضای مجازی خیلی از بحث ها کارشناسی شده نیست و حتی برخی از مواقع از سمت گروه هایی هدایت شده است. زمانی واکسن در کشور کم بود اما اکنون که نه تنها کمبود نداریم بلکه داریم از مردم خواهش می کنیم که واکسن تزریق کنند.
شیرانی افزود: اکنون در استان بیش از 2 میلیون دوز واکسن ذخیره داریم همچنین ظرفیت تزیریق 150 هزار دوز روزانه  در استان وجود دارد ولی متاسفانه روزی حدودا 60 هزار نفر مراجعه می کنند .حیف است که واکسن وجود دارد اما جمعیت هدف برای جلوگیری از پیک ششم اقدام نمی کنند. می خواهیم شرایط زندگی زودتر به حالت عادی برگردد تا کسب و کارها آسیب نبینند و بچه ها به مدرسه بروند. رسانه ها شایعات را از طریق دانشگاه علوم پزشکی پیگیری و به صورت صحیح به مردم منتقل کنند.صحبت هایی شده است که به بیمارستان گلپایگان یک آمبولانس آی سی یو دار تعلق بگیرد.
لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=1559

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.