• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

از کمبود نیروی انسانی تا راه اندازی NICU در بیمارستان گلپایگان

  • کد خبر : 1899
  • 15 اردیبهشت 1401 - 11:02
از کمبود نیروی انسانی تا راه اندازی NICU در بیمارستان گلپایگان
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان گفت: بخش NICU ( بخش مراقبت ویژه نوزادان ) به همت خیرین شهرستان ساخته و تجهیز شده است انشاا... در خرداد ماه این بخش در بیمارستان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

خبرنگار: فردین عبدلی/ دکتر علی اصغر صبوحی در گفت و گو با سیاست فردا اظهار کرد: در بیمارستان امام حسین گلپایگان تقریبا در اکثر رشته ها پزشکان متخصص فعالیت دارند ، در رشته ای همچون  مغز و اعصاب پزشک کم داریم اما با این وجود هماهنگی هایی انجام شده است تا پزشک متخصصی در این رشته در گلپایگان حضور پیدا کند و جراحی هایی که از لحاظ امکانات شرایط انجام آن در گلپایگان مهیا است ،انجام شود.


وی ادامه داد: برخی از پزشک ها به صورت تعهدات خدمتی در بیمارستان مشغول به کار هستند و برخی دیگر نیز  در سطح شهر  مطب دارند. متاسفانه پزشکی که اکنون یک یا دو روز به گلپایگان می آید و آندوسکوپی و کولونوسکوپی انجام می دهد  هنوز پاسخ مثبتی در راستای ویزیت بیماران را نداده است ، در صدد هستیم بتوانیم در این رشته هم( گوارش) جذب پزشک داشته باشیم.
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان با بیان اینکه همواره به مطب پزشکان در سطح شهر  مراجعه می کنم و از آنها می خواهم در بیمارستان برای ویزیت حضور داشته باشند گفت: برخی از پزشک ها ممکن است به دلایلی شهرستان را ترک کنند با وجود اینکه این اتفاق به ندرت رخ می دهد اما ایجاد فضاهای مسکونی و پانسیون های مناسب برای پزشکان می تواند یکی از عوامل جذب پزشک باشد  بنابراین لازم است  یک پانسیون 6 واحدی در بیمارستان احداث کنیم تا علاوه بر تامین رفاه پزشکان ، در صورت نیاز در کمترین زمان خود را به بالین بیمار برسانند.
 
صبوحی تصریح کرد: بخش NICU ( بخش مراقبت ویژه نوزادان ) به همت خیرین شهرستان ساخته و تجهیز شده است اما برای راه اندازی آن نیازمند پرستار  هستیم ،مجوز جذب نیروی پرستار را گرفتیم اما نیروی انسانی آن موجود نیست، دانشگاه ازاد 8 دانشجو در آستانه فارغ التحصیلی دارد و علاوه بر این دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم پیگیری این موضوع است ، انشاا… در خرداد ماه این بخش در بیمارستان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
 
 وی در خصوص کمبود نیروی انسانی در بخش های مختلف اظهار کرد: در تمام بخش ها کمبود نیرو داریم. این بیمارستان دارای یک چارت سازمانی است اما با توجه به گسترش بخش ها و افزایش جمعیت شهرستان این تعداد پرسنل کافی نیست  پیگیری هایی انجام دادیم و امیدواریم بتوانیم در بخش های مختلف از جمله خدمات و نگهبانی جذب نیرو داشته باشیم.همچنین تلاش می کنیم با کمک دانشگاه بتوانیم برای مراکز جامع سلامت شهری و روستایی در تامین پزشک و تجهیزات اقداماتی را انجام دهیم و در حوزه درمان هم بیشترین تلاشمان در تامین نیروهای متخصص است و اتمام پروژه های نیمه تمام است.
لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=1899

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.