• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

بیمارستان گوگد روی ریل توسعه و شکوفایی

  • کد خبر : 2063
  • 24 خرداد 1401 - 13:03
بیمارستان گوگد روی ریل توسعه و شکوفایی
رئیس هیئت مدیره بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی گوگد گفت :در یک سال آینده این بیمارستان دارای یک پلی کلینیک، بخش دندانپزشکی ، دو اتاق عمل ، ده تخت برای شیمی درمانی و... خواهد بود. 

خبرنگار: وحید اعظمی / سید رضا نوربخش در گفت و گو با سیاست فردا اظهار کرد:  بیمارستان شهر گوگد در زمان حیات حضرت آیت ا… گلپایگانی آغاز به کار کرد و فعالیت آن با کمک خیرین ادامه یافت اما این کمک ها در حدی نبود که این بیمارستان ارتقا یابد و در حد یک درمانگاه فعالیت خود را حدودا تا دو سال قبل ادامه داد تا اینکه نماینده فعلی گلپایگان و خوانسار در مجلس قول دادند وضعیت را بهینه کنند.

وی ادامه داد: در گام نخست  این بیمارستان را ثبت کردیم که روند آن حدود 9 ماه به طول انجامید همچین این بیمارستان مجوز فعالیت قانونی نداشته و هر اقدام درمانی طی چند سال گذشته در آن انجام می شده است بدون مجوز بوده و اگر اتفاق ناگواری برای بیماری رخ می داد  نمی توانستیم از بیمارستان دفاع کنیم ، گرفتن مجوز فعالیت بیمارستان یک روال سختی دارد که با حمایت نماینده مجلس در اردیبهشت 1401 این مجوز صادر شد.

رئیس هیئت مدیره بیمارستان خیریه گوگد با بیان اینکه بیمارستان خیریه  شفا حضرت آیت الله گلپایگانی 64 تختخوابی است گفت : در پایان دولت قبل مبلغی  به میزان 55 میلیارد تومان به این بیمارستان تخصیص یافت و  در اردیبهشت سال 1400 به حساب دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان    تحت عنوان پول نقد واریز و مقرر شد برنامه های هیئت مدیره به دانشگاه علوم پزشکی ارائه شود و به صورت قانونی مبالغ مورد نیاز هزینه گردد در همین راستا مناقصه های بخش ساخت و ساز در بهمن 1400 برگزار شده است.۳۵ میلیارد این اعتبار صرف بهینه سازی و ساخت و ساز و مابقی برای خرید تجهیزات هزینه شده است.

نوربخش در خصوص چشم انداز آینده این بیمارستان تصریح کرد: در یک سال آینده این بیمارستان دارای یک پلی کلینیک خواهد بود که دارای 6 اتاق پزشک یک اتاق زنان زایمان، یک اتاق نوار قلب ، یک اتاق نوار  مغز،  یک اتاق چشم پزشکی و یک سالن انتظار است. در مجموع طرح ما در این بیمارستان شامل بخش های اطفال، داخلی  ، جراحی، زنان و زایمان با 64 تخت و ده تخت اضافی برای شیمی درمانی خواهد بود،  دو اتاق عمل یکی در اورژانس و دیگر در بخش خواهد داشت. همچنین بخش دندانپزشکی بزرگ و بهینه خواهد شد تا همزمان 5 دندانپزشک در آن مستقر شوند .

وی افزود: بخش های آزمایشگاه و  اداری و سیستم اطفای حریق  استاندارد سازی و به‌روز خواهد شد.
در بخش اورژانس با فضای ۴۰۰ متر مربعی  پزشک عمومی،  واحد درمان سریع، اتاق احیا ، اتاق عمل سرپایی مستقر خواهد شد و  داروخانه و بخش تصویربرداری تقویت  و بخش فیزیوتراپی نیز راه اندازی خواهد شد. با 55 میلیارد این بیمارستان به آن بیمارستان ایده آل نمیرسد و قطعا نیاز به کمک خیرین داریم . برای تجهیز رختشویخانه ، آشپزخانه، انبار و آزمایشگاه نیاز به 15 میلیارد تومان پول داریم همچنین حواله  آمبولانس آی سی یو دار توسط نماینده مجلس دریافت شده اما برای تحویل باید ۲ میلیارد تومان پرداخت شود. مدتی قبل یک خیر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بیمارستان کمک کرد که توانستیم یک دستگاه اُ پی جی خریداری کنیم.

رئیس هیئت مدیره بیمارستان گوگد خاطرنشان کرد : بیمارستان آیت الله گلپایگانی در شهر گوگد به هیچ وجه قصد موازی کاری با خدماتی که بیمارستان امام حسین (ع) شهر گلپایگان ارائه می دهد را ندارد بلکه باید به گونه ای عمل کنیم که مردم از نهایت امکانات استفاده کنند.بیمارستان گوگد در حال حاضر فعال است و یکی از بخش های چشمگیر آن در غرب استان بخش MRI  است که دستگاه آن توسط خیر گرانقدر مرحوم حاج آقا معینی خریداری شد و از سال 92 تاکنون این بخش در حال خدمترسانی به مردم است همچنین بخش های رادیولوژی ، درمانگاه ، آزمایشگاه و… فعال است و درصد بهینه سازی بخش های درمانی هستیم .

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=2063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.