• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6
امام جمعه گلپایگان یادآور شد:

انگیزه های سیاسی و کوتاهی مسئولین گلپایگان در گذشته مانع تبدیل دانشکده فنی مهندسی به دانشگاه شد

  • کد خبر : 2142
  • 15 تیر 1401 - 19:27
انگیزه های سیاسی و کوتاهی مسئولین گلپایگان در گذشته مانع تبدیل دانشکده فنی مهندسی به دانشگاه شد
امام جمعه گلپايگان گفت: عزم و  اراده جدی در شهرستان برای تبدیل این دانشکده به دانشگاه وجود دارد و با توجه به ظرفیت ها مجوز این موضوع نیز  صادر شد که زمانی در گذشته در شهرستان کوتاهی شده و انگیزه های سیاسی وجود داشته است و اصفهان اجازه نداد به دانشگاه تبدیل شویم اما اکنون نیازمند همراهی وزارت علوم در راستای مستقل شدن این دانشکده و تبدیل آن به دانشگاه هستیم.

خبرنگار: وحید اعظمی / به گزارش پایگاه خبری سیاست فردا ، امام جمعه گلپایگان امروز ( ۱۵ تیر ۱۴۰۱)  در جلسه ای که با پیگیری نماینده شهرستانذبا حضور معاون وزیر علوم در گلپایگان پیرامون بررسی مشکلات واحد های دانشگاهی شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: عدالت آموزشی مسئله ای است که باید در سراسر کشور به دنبال آن باشیم. دانشکده ای با قدمت ۲۵ ساله،  توانمندی بالا ، رتبه های درخشان  ، تربیت نیروهای عالم و فرهیخته ، امکانات وسیع و گسترده واخذ مجوز تبدیل شدن به دانشگاه حکایت از این دارد که در عملکرد خود موفق بوده است و جز دانشگاه های خوب کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی تصریح کرد : در اواخر دولت قبل یک اقدام شتابزده که نمی دانم با چه انگیزه ای انجام شد دانشکده فنی مهندسی به دانشگاه صنعتی اصفهان ملحق گردید؛  درحالیکه دانشکده های متعددی در کشور است که از نظر سابقه، امکانات و فاصله تا مرکز استان شان نسبت به دانشکده فنی مهندسی گلپایگان در شرایط پایین تری قرار دارند که الحاق آنها انجام نشده اما متاسفانه این دانشکده به اصفهان ملحق شد.

وی یادآور شد: با توجه به بُعد مسافت و قدمت دانشگاه، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی  شامل این مرکز در راستای الحاق نمی شود، با این اتفاق  انگیزه خیرین برای کمک به این دانشکده از بین رفته است.

امام جمعه گلپايگان تأکید کرد: عزم و  اراده جدی در شهرستان برای تبدیل این دانشکده به دانشگاه وجود دارد و با توجه به ظرفیت ها مجوز این موضوع نیز  صادر شد که زمانی در گذشته در شهرستان کوتاهی شده و انگیزه های سیاسی وجود داشته است و اصفهان اجازه نداد به دانشگاه تبدیل شویم اما اکنون نیازمند همراهی وزارت علوم در راستای مستقل شدن این دانشکده و تبدیل آن به دانشگاه هستیم.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=2142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.