• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
فرماندار نیر خبرداد :

جشنواره آش نیر سال آینده بین المللی برگزار می‌شود

  • کد خبر : 2336
  • 26 تیر 1401 - 14:08
جشنواره آش نیر سال آینده بین المللی برگزار می‌شود
فرماندار شهرستان نیر گفت: همزمان با برگزاری رویداد گردشگری کشورهای عضو اکو در استان اردبیل تلاش می کنیم تا سال آینده جشنواره آش و غذاهای سنتی نیر به صورت بین‌المللی برگزار شود.

به گزارش سیاست فردا  و به نقل از  تایماز نیوز فرماندار شهرستان نیر گفت: همزمان با برگزاری رویداد گردشگری کشورهای عضو اکو در استان اردبیل تلاش می کنیم تا سال آینده جشنواره آش و غذاهای سنتی نیر به صورت بین‌المللی برگزار شود.

شهرام محمدی شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در منطقه گردشگری بولاغلار نیر اظهار کرد: با معرفی سرآشپزان برتر این جشنواره که با حضور ۱۰ استان و در قالب ۶۰ غرفه برگزار شد، برترین‌ها انتخاب و معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: ما بر مبنای سیاست دولت سیزدهم که ارتقای نشاط اجتماعی را در دستور کار قرار داده سعی می‌کنیم تا با پشتیبانی تیم مدیریتی استان فضای بانشاطی را برای اهالی و گردشگران مهیا کنیم که در خود این منطقه نمونه گردشگری بولاغلار در سال جاری جشن نیمه شعبان، روز طبیعت، میلاد حضرت معصومه (س)، همایش دهه نودی ها و جشنواره آش و غذاهای سنتی برگزار شده است.

فرماندار نیر گفت: در روزهای آینده جشن عید غدیر و اختتامیه فستیوال شعر طنز در این منطقه برگزار شده و بازی‌های بومی و محلی نیز با حضور علاقمندان برگزار خواهد شد.

محمدی ادامه داد: در مهرماه اولین همایش مشاهیر و مفاخر نیر برگزار شده و یادواره شهرستانی کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان را برگزار خواهیم کرد.
وی به رویداد اردبیل ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو اشاره کرد و افزود: بخشی از این رویداد در قالب جشنواره آش و غذاهای سنتی سال آینده در نیر برگزار خواهد شد که تلاش می‌کنیم این رویداد را به صورت بین المللی و با حضور کشورهای عضو اکو برگزار کنیم.

فرماندار نیر بیان کرد: با توجه به سیاست دولت در مردمی کردن برگزاری چنین رویدادهایی تلاش ما بر این خواهد بود تا جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری با مشارکت عموم مردم برگزار شده و محور همه این کارها نیز مردم باشد.

محمدی مشکل اصلی در ارائه خدمات به گردشگران را حل مشکلات ترافیکی داخل شهر نیر عنوان کرد و گفت: با انتخاب پیمانکار تلاش بر این است تا کنار گذر نیر اجرایی و عملیاتی شده و به سرعت شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.

وی اظهار کرد: با راه اندازی این کنارگذر تردد گردشگران و مسافران تسهیل شده و مناطق گردشگری بولاغلار و نوالار نیز از بن بست خارج خواهد شد.
در این جشنواره علاوه بر برگزاری برنامه‌های طنز و موسیقی از منتخبان پانزدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در نیر با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

جشنواره آش امسال برخلاف سال‌های گذشته از انضباط خاص برخوردار بوده اما همچنان مسیر گذر به منطقه نمونه گردشگری بولاغلار خاکی و دارای دست اندازهای متعدد بود که انتظار می‌رود برای سال‌های آینده در کنار ترمیم این مسیر عبوری نسبت به راه اندازی پارکینگ و توقفگاه‌های مجهز نیز تدبیری مناسب اندیشیده شود.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=2336

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.