• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
رئیس بنیاد مسکن گلپایگان خبر داد:

تسهیلات 200 میلیون تومانی برای ساخت خانه در روستاها

  • کد خبر : 2957
  • 01 آذر 1401 - 11:43
تسهیلات 200 میلیون تومانی برای ساخت خانه در روستاها
رئیس بنیاد مسکن شهرستان گلپایگان گفت: برای سال جاری از محل تملک دارایی یک میلیارد و 270 میلیون تومان اعتبار برای تهیه و اجرای طرح هادی مصوب و ابلاغ شده است،هنوز تخصیص آن نیامده اما به صورت شفاهی گفتند 15 درصد آن تخصیص می یابد.

علیرضا ناطقی در گفت و گو با سیاست فردا اظهار کرد: بنیاد مسکن خدمات خود را به روستا ها و شهر هایی با جمعیتی کمتر از 25 هزار نفر ارائه می دهد ؛شهرستان گلپایگان دارای 52 روستا و دو شهر با جمعیتی کمتر از 25 هزار نفر است. برای  40 روستای شهرستان که بیش از 20 خانوار در آنها زندگی می کنند طرح هادی ارائه کرده ایم البته طرح هادی در 20 روستا مورد بازنگری قرار گرفته است. هزینه بازبینی طرح هادی دو روستای اسفاجرد و غُرقَن در تملک دارایی سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه  بخش عمده ای از معابر اکثر روستاها آسفالت شده است  ادامه داد: طی یک سال گذشته به میزان  6 میلیارد و 500 میلیون تومان قیر رایگان برای شهرستان گرفته شده که با آن 12 هزار تن آسفالت در 14 روستا با همکاری دهیاری ها اجرا شد. اعتبارات شهرستان در سال گذشته حدود یک و نیم میلیارد تومان بوده که 50 درصد آن تخصیص شده و برای اجرای طرح هادی در روستاهای شورچه ، ضامن آباد ، رباط ابوالقاسم ،فرج آباد و سراور و …هزینه شده است همچنین حدود 5 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز اعتبارات ملی به شهرستان اختصاص یافت که تقریبا صددرصد آن تخصیص یافت البته بخش زیادی از این اعتبارات به صورت اوراق است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گلپایگان گفت: برای سال جاری از محل تملک دارایی یک میلیارد و 270 میلیون تومان اعتبار برای تهیه و اجرای طرح هادی مصوب و ابلاغ شده است،هنوز تخصیص آن نیامده  اما به صورت شفاهی گفتند 15 درصد آن تخصیص می یابد  همچنین از محل اعتبارات ملی حدود 4 میلیارد تومان اعتبار ملی برای بافت با ارزش پیش بینی و تخصیص  شده است.

ناطقی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان گلپایگان خاطر نشان کرد: تاکنون از این شهرستان 6 هزار و 734 نفر در این طرح ثبت نام کردند که برای 2 هزار و 100 نفر از آنها پرونده تشکیل شده است که هزار و 486 نفر آنها تایید نهایی شده اند و مابقی نیز در حال بررسی هستند همچنین برای 166 نفر زمین مشخص شده است که برخی از آنها ساخت و ساز خود را نیز آغاز کرده اند و زیرسازی معبر اصلی آن توسط راه و شهرسازی در حال انجام است.انجمن خیرین مسکن ساز را نیز فعال کرده ایم تا بتوانیم برای افراد بی بضاعت نیز اقدام به ساخت مسکن کنیم.

وی اضافه کرد:12 روستای گلپایگان در معرض خطر سیل هستند که برای ساماندهی آنها( اجرای پل و دیوار ساحلی)  به اعتباری نزدیک به 30 میلیارد تومان نیاز داریم. تاکنون 5 هزار و 137 جلد سند برای اشخاص در روستاها و شهرهایی با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر صادر شده است که 591 جلد آن در سال جاری صادر شده است، در این طرح دیگر نیز نیست اشخاص به ثبت اسناد مراجعه کنند.

رئیس بنیاد مسکن گلپایگان در پایان تصریح کرد: افرادی که در روستاها زمین دارند برای ساخت آن می توانند از تسهیلات 200 میلیون تومانی با نرخ سود 5 درصد و بازپرداخت 20 ساله استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=2957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.