• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
فرماندار گلپایگان خبرداد:

20 سانت فرونشت در شهرستان گلپایگان

  • کد خبر : 3172
  • 15 اسفند 1401 - 19:53
20 سانت فرونشت در شهرستان گلپایگان
فرماندار شهرستان گلپایگان خاطر نشان کرد:  در قسمت هایی از شهرستان مخصوصا دشت شمال نزدیک به بیست سانتی‌متر فرونشست زمین اتفاق افتاده است که علت آن برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی و عدم رهاسازی حق آبه زیست محیطی طی سالیان اخیر است.

به گزارش سیاست فردا ، محمدرضا عسگریان در جلسه شورای اداری که با حضور رئیس سازمان زندان های کشور برگزار شد اظهار کرد:  با توجه به شعار  مردمی بودن ، کار و تلاش  در دولت سیزدهم، وفاق و همدلی بسیار خوبی در شهرستان حکم‌فرما هست؛ علیرغم کارشکنی‌هایی که متاسفانه در بعد بین‌المللی و گاهی در بعد داخلی شاهد هستیم اما تمام تلاشمان بر این است که گره‌ای از مشکلات مردم باز کنیم.

وی ادامه داد: گلپایگان یکی از شهرستان‌هایی است که احساس امنیت در آن خیلی به خوبی وجود دارد و ما در بسیاری از شاخصه‌ها و موضوعات مربوط به امنیت و جرایم این حوزه شاهد روند کاهشی آمار بوده ایم. در نیمه های شب که از جلوی ساختمان دادگستری عبور میکنیم چراغ های آن روشن است و رئیس دادگستری، دادستان و برخی قضات همچنان مشغول بررسی پرونده ها می باشند.

فرماندار شهرستان گلپایگان گفت:  در ایام دهه فجر پروژه هایی با بیش از 350 میلیارد تومان اعتبار در شهرستان گلپایگان افتتاح شد و تعدادی پروژه دیگر هم با پیشرفت های قابل توجهی همراه است و در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت. گلپایگان با استان های مرکزی و لرستان هم مرز است و در خیلی از مواقع شاهد کالای قاچاق و متاسفانه مواد مخدر هستیم بنابراین نیازمند تقویت مجموعه قضایی شهرستان در زمینه تجهیزات و نیروی انسانی   هستیم.

عسگریان افزود: در زندان گلپایگان افرادی از شهرستان های هم جوار هم حضور دارند لذا می طلبد که در زمینه اشتغال آفرینی آنها اقدامات خوبی انجام شود. در گلپایگان کمپ ماده 16  نداریم و فقط یک کمپ ماده 15 داریم که توسط بخش خصوصی مدیریت می شود و نیازمند تقویت شدن است مخصوصا اکنون که در آستانه نوروز و اجرای طرح آرامش بهاری هستیم نیازمندیم این کمپ تقویت شود تا در این حوزه بتوانیم اقدامات بهتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه  علاوه بر گلپایگان بخشی از آب شرب   شهرستان محلات و استان قم از سد کوچری تامین می شود ، تصریح کرد: سند 25 ساله حق آبه برای مردم گلپایگان در سال 1396 از سد کوچری تنظیم شده است اما بسیاری از موضوعات از جمله تقسیم و توزیع آب در این سند لحاظ نشده است لذا خواستار بازنگری این سند حق آبه هستیم. طی یک الی دو سال اخیر به خاطر موضوعات سد کوچری کیفیت آب شرب مردم گلپایگان آنطور که باید و شاید کیفیت لازم را نداشت و این مشکل در شهرستان های خمین و محلات هم وجود دارد.برای حل این مشکل اقداماتی در تصفیه خانه انجام شده اما نیاز است که وزارت نیرو و مجموعه آب نیرو اقدامی عاجل در خصوص نصب دستگاه اوزون در تصفیه خانه داشته باشند.

فرماندار شهرستان گلپایگان خاطر نشان کرد:  در قسمت هایی از شهرستان مخصوصا دشت شمال نزدیک به بیست سانتی‌متر فرونشست زمین اتفاق افتاده است که علت آن برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی و عدم رهاسازی حق آبه زیست محیطی طی سالیان اخیر است.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=3172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.