• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
مدیر امور آبفار گلپایگان خبر داد:

کمبود آب شرب در منطقه عربستان گلپایگان

  • کد خبر : 3403
  • 17 خرداد 1402 - 9:17
کمبود آب شرب در منطقه عربستان گلپایگان
سیاست فردا / مدیر امور آبفار شهرستان گلپایگان گفت: روستاهای غرقن، هرستانه و حاجیه در کنار سد گلپایگان قرار دارند و از داخل روستا میتوان سد را دید اما مشکل آب دارند البته بیشترین مشکلشان آب کشاورزی است و چون آب در این حوزه ندارند فشار بر روی شبکه آب شرب که از چاه ها و چشمه است وارد می شود.

خبرنگار: وحید اعظمی/ به گزارش سیاست فردا، ناصر دهقادنی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان اظهار کرد: برای  احداث و تکمیل پروژه  آبرسانی تک روستایی شهرستان گلپایگان  یک میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است که این اعتبار را برای خرید لوله جهت اصلاح شبکه فرسوده در روستاهای دُر، وانشان، مزرعه و رباط محمود به طول ۳ هزار متر هزینه کرده ایم همچنین برای آبرسانی به منطقه جلگه یک‌میلیارد تومان بودجه تخصیص پیدا کرده که مخزن هزار متر مکعبی آن  بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در مرحله تست و آب بندی است.

وی ادامه داد: آبرسانی به گلپایگان از تصفیه خانه با یک خط انتقال ۴۰۰ میلیمتر  انجام می شود و  نیاز است که یک خط دیگر اجرا شود البته این خط از تصفیه خانه به قسمتی از ابلولان و خیابان امام علی(ع) اجرا شده و به دنبال تکمیل کردن این خط و در مدار قرار گرفتن آن هستیم.آبرسانی به ۴۰۰ واحد مسکونی در روستای جایگزین برای اهالی کوچری  به طول ۳ هزار و ۵۰۰ متر با اعتباری حدود ۴ میلیارد تومان و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده  و اهالی این روستا می توانند امسال انشعابات خود را خریداری کنند.

مدیر امور آبفار شهرستان گلپایگان گفت: روستاهای غرقن، هرستانه و حاجیه در کنار سد گلپایگان قرار دارند و از داخل روستا میتوان سد را دید اما مشکل آب دارند البته بیشترین مشکلشان آب کشاورزی است و چون آب در این حوزه ندارند فشار بر روی شبکه آب شرب که از چاه ها و چشمه است وارد می شود. در گذشته از منطقه عربستان گلپایگان که شامل روستاهای دُر، تیکن و شورچه است آب به روستاهای شهرستان خوانسار می رفت اما اکنون این منطقه خود دچار مشکل آب است، شرایط خیلی سخت است و ممکن است در ماههایی از سال در این مناطق آب رسانی سیار داشته باشیم.

دهقادنی با بیان اینکه برای اجرای تصفیه خانه فاضلاب گلپایگان 2 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است افزود: زمین برای ساخت تصفیه خانه فاضلاب تملک شده اما پیشرفت فیزیکی آن صفر است و شبکه آن هم انجام نشده تنها از 15/7 کیلومتر خط انتقال ۶ کیلومتر اجرا شده است. از میزان اعتبار مصوب امسال برای پروژه فاضلاب گلپایگان ۱۱۱ درصد تخصیص یافته است. چالش های پیش رو آبفای شهرستان ، رها شدن فاضلاب مسکن مهر  از چاه ها به معابر (به دلیل سنگین بودن بستر زمین)،
ساخت مسکن نهضت ملی در مجاورت مسکن مهر بدون در نظر گرفتن زیر ساخت ها و اعتبار مورد نیاز جهت احداث تصفیه خانه است.

وی یاداورشد:پیش بینی می شود در سال جاری درآمد آبفار گلپایگان ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و هزینه ها ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود و ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کسری بودجه داریم و علت آن این است که قیمت آب بها واقعی نیست.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=3403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.