• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5
فرمانده سپاه گلپایگان:

اصلی ترین وظیفه خبرنگار جهاد تبیین است

  • کد خبر : 3499
  • 25 مرداد 1402 - 17:52
اصلی ترین وظیفه خبرنگار جهاد تبیین است
سیاست فردا / فرمانده سپاه شهرستان گلپایگان گفت:خبرنگاری با خبرنمایی خیلی متفاوت است؛ خبرنمایی یعنی کاسبی از این شغل، اما خبرنگاری  عشق، ذوق و علاقه است که در هر کسی وجود ندارد. 

خبرنگار: فاطمه عبدلی / به گزارش سیاست فردا سرهنگ سید عباس میرکریمی  در نشت خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: دشمن هیچ وقت دست از دشمنی برنداشته و از هر ظرفیتی برای وارد کردن ضربه به پیکره نظام و مردم استفاده میکند و بر اساس طرح هایی که انجام میدهد برای مردم این سرزمین دشمنی خود را دارد و به کسی هم رحم نمیکند. دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی دشمنی خود را در زمینه های مختلف شروع کرده و همچنان ادامه میدهد. دشمن از حرکت های انقلابی و جهادی بغض و کینه دارد، هرجایی که موفقیت هایی برای نظام ایجاد می شود حادثه ای را رقم می زنند تا یک مدتی مردم مشغول آن باشند.

وی با بیان اینکه مراسم هایی که طی روز های اخیر برای تجلیل مقام شامخ خبرنگاران در شهرستان  برگزار شد به حق بود ادامه داد:در دهه اول محرم رسانه های شهرستان فعال بودند تا حضور گسترده مردم در عزاداری ها را به تصویر بکشند؛ در حالی که دشمن مراسم های عزاداری محرم را تحریم کرده بود اما مردم حضور پرشوری داشتند؛ داشتن روحیه انقلابی و جهادی از ویژگی های خبرنگاران انقلابی است.

فرمانده سپاه شهرستان گلپایگان با بیان اینکه باید هدف اصلی خبرنگار انتقال اخبار صحیح باشد گفت: خبرنگاران انقلابی مشکلات صنعتگران، کارآفرینان و… و مطالبات مردمی را به مسئولین مربوطه  انتقال می دهند. صداقت، امانت، اخلاق مداری و انصاف در اولویت یک خبرنگار انقلابی است. خبرنگاران صاحبان اندیشه و نمایندگان افکار عمومی جامعه هستند، از یک خبرنگار در تراز انقلاب اسلامی انتظار است که اخبار و اطلاعات را به درستی انتقال دهد. خبرنگاری با خبرنمایی خیلی متفاوت است؛ خبرنمایی یعنی کاسبی از این شغل، اما خبرنگاری  عشق، ذوق و علاقه است که در هر کسی وجود ندارد.

سرهنگ میرکریمی افزود: خبرنگار باید از دانش کافی برخوردار  باشد ، شاید مسئولی مطالبه و یا سوال یک خبرنگار را بر نتابد اما از یک خبرنگار این انتظار وجود دارد که بر اساس علم ، دانش و آگاهی سوال کند. خبرنگاران انتشار صحیح اخبار از منبع موثق را در دستور کار خود قرار دهند چرا که اگر اخباری بدون صحت منتقل شود اعتماد مردم کاسته می‌شود و آهسته آهسته آن رسانه و خبرنگار اعتبار خود را از دست می دهد.خبرنگاران باید آستانه تحمل خود را در برابر مشکلات و زخم زبان ها بالا ببرند.

وی اصلی ترین وظیفه خبرنگار را جهاد تبیین دانست و خاطر نشان کرد:بسیج یک تفکر است که اگر طنین انداز شود دیگر شخصی از آن جدا نمی‌شود. حفظ وحدت و یکپارچگی از انتظاراتی است که از خبرنگاران داریم، اختلاف نظر در انتقال خبر محترم است اما در مواقعی که پای نظام و دین وسط است باید یکپارچگی، وحدت و انسجام داشته باشیم؛با وحدت روز خبرنگار در گلپایگان به هفته خبرنگاران تبدیل شده است.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=3499

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.