• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

فرش قرمز شهرداری گلپایگان برای سرمایه گذاران

  • کد خبر : 3511
  • 30 مرداد 1402 - 11:21
فرش قرمز شهرداری گلپایگان برای سرمایه گذاران
شهردار گلپایگان گفت:تمام تلاش ما این است که راه را برای سرمایه گذاری تسهیل کنیم، اگر سرمایه گذار مستقیم در پروژه های سرمایه گذاری شهرداری ورود کند تمام قد کنار او خواهیم بود ،برایش فرش قرمز پهن خواهیم کرد و تلاشمان را برای رفع موانع انجام خواهیم داد.

خبرنگار: فاطمه عبدلی/ به گزارش سیاست فردا ، پیمان شکرزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تعاملات خوبی در سطح شهرستان وجود دارد که سبب شده تقاضاهای مردمی در حوزه شهری محقق شود، خدمات زیادی باید در گلپایگان انجام شود اما شرایطی که بر اقتصاد کشور حاکم است به طور مستقیم شهرداری ها را تحت تاثیر قرار میدهد. باید بر اساس منابعی که داریم کار کنیم اما همواره تلاشمان بر این بوده وعده هایی را که می دهیم به بهترین شکل عملیاتی کنیم، درصدد امید آفرینی هستیم و به مردم این امید را میدهیم که “هستیم، بر آن عهدی که بستیم”، و تمام تلاش خود را جهت خدمت رسانی و توسعه همه جانبه شهر به کار بسته ایم.

وی ادامه داد:بودجه سال جاری شهردار گلپایگان با احتساب جذب مشارکت سرمایه گذاری بالغ بر هزار میلیارد تومان است، میزان بودجه یک پیش بینی است اما مجموعه شهرداری گلپایگان از هیچ تلاشی برای تحقق این بودجه دریغ نخواهد کرد؛ ۷۰ درصد این بودجه که قرار بود از طریق بخش سرمایه گذاری تامین شود تا ۳۱ شهریور محقق خواهد شد و تحقق مابقی بودجه طبق برنامه زمان بندی پیش‌رفته است. سال گذشته ۸۰ هزار متر در معابر و خیابان ها روکش و آسفالت  انجام داده ایم اما امسال آسفالت و روکشی که انجام خواهیم داد در متراژ ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.در سال گذشته بیش از هزار تن قیر دریافت کردیم و قرار است آن را در سال جاری با توزیعی عادلانه در سطح شهر مصرف کنیم.

شهردار گلپایگان گفت: خیابان امام خمینی(ره) اصلی ترین خیابان شهر گلپایگان است اما نا زیبایی در آن بیداد میکند، جلسات مکرری برای زیباسازی این خیابان برگزار کردیم؛در سال جاری با بودجه ای بیش از ۹ میلیارد تومان بلوک فرش، زیبا سازی و نورپردازی  خیابان امام خمینی (ره) انجام خواهد شد، بعد از اجرای این طرح در تردد وسایل نقلیه در این خیابان هیچ گونه تغییری ایجاد نخواهد شد و تنها سیما و منتظر آن را بهبود خواهیم بخشید. افزایش ایمنی پارک ها در بخش های مختلف از جمله احداث چاه ارت، افزایش ایمنی وسایل بازی کودکان و ست های ورزشی را در دستور کار داریم در همین راستا با نامه نگاری از اداره استاندارد خواستیم کارشناسی لازم را در این بخش انجام دهند همچنین بانک اطلاعات تاسیسات شهری در راستای پشتیبانی و نگهداری بهتر تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

تمام قد کنار سرمایه گذاران خواهیم بود

شکرزاده افزود:ساختمان فعلی شهرداری پاسخگوی نیاز شهرداری نیست و سبب شده شاهد پراکندگی خدمات باشیم و و مردم به زحمت بیفتند،با ساخت فضای فیزیکی جدید شهرداری علاوه بر حل این مشکلات، بخشی از ساختمان فعلی به فرهنگسرا تبدیل خواهد شد. ساخت استخر ارتباط مستقیم و غیر مستقیم به شهرداری ندارد اما در پروژه سرمایه‌گذاری مهستان علاوه بر سالن آمفی تئاتری با ظرفیت ۹۰۰ نفر یک استخر هم در نظر گرفته شده و اولویت اجرای این پروژه ساخت استخر خواهد بود تا بخشی از مشکلات شهرستان حل شود.

عضو کار گروه ملی سرمایه گذاری شهرداری های کشور خاطرنشان کرد:برخی از موانع سرمایه گذاری خارج از شهرداری است و مربوط به موضوعات کشوری می باشد اما آنچه مربوط به شهرداری باشد را حل میکنیم و امیدواریم ادارات مختلف از جمله راه و شهرسازی و…نهایت همکاری را با ما داشته باشند.تمام تلاش ما این است که راه را برای سرمایه گذاری تسهیل کنیم، اگر سرمایه گذار مستقیم در پروژه های سرمایه گذاری شهرداری ورود کند تمام قد کنار او خواهیم بود و تلاشمان را برای رفع موانع خواهیم کرد.توسعه ای در شهر ها اتفاق نخواهد افتاد مگر با حضور سرمایه‌گذاران، اگر قرار بود شهرداری گلپایگان پارکینگ طبقاتی این شهر را بسازد حدود ۵ سال به درازا می کشید اما با ورود بخش خصوصی خدمات این بخش زودتر برای مردم محقق شد؛بخش خصوصی می تواند موتور محرکه اقتصاد شهر را روشن کند.

وی تصریح کرد: سرانه هر نفر از بودجه شهرداری حداقل باید ۲۰ میلیون تومان باشد، سرانه فعلی هر نفر در گلپایگان در کشور بی نظیر است و باید استمرار داشته باشد چرا که استمرار سبب توسعه می‌شود.در گلپایگان شهربازی بزرگ، باغ گلها، باغ پرندگان و… نداریم، چند هکتار از زمین های بالادست پارک جنگلی به ساخت باغ پرندگان و باغ گلها اختصاص داده خواهد شد؛ پروژه هایی که در بالادست پارک جنگلی اجرا خواهد شد از پروژه های محرک توسعه شهرداری خواهد بود. در سال جاری سه پارک محله ای دیگر در مناطق جاده قدیم اصفهان، صفائیه و شهرک شهرداری و نیروی انتظامی خواهیم ساخت و در پارک شادی نیز زمین بازی مینی فوتبال را راه اندازی خواهیم کرد.همچنین با توجه به اینکه در المان میادین ضعف داریم تلاش میکنیم امسال طرح المان میادین امام رضا(ع)و ولیعصر(عج) را نهایی کنیم.

بار ترافیکی پل تاریخی قاضی زاهدی کاهش می یابد

شهردار گلپایگان ادامه داد: ده ها نفر به شورای شهر درخواستی مبنی بر احداث سرویس بهداشتی در محدوده بازار و خیابان امام خمینی (ره) ارسال کردند، و اکنون که میخواهیم آن را در پارک فانوس احداث کنیم برخی افراد نگران بوی نامطبوع آن هستند، تلاشمان این است که آسایش مردم را فراهم کنیم لذا برای احترام به شهروندان تمام جوانب ساخت این سرویس های بهداشتی را مد نظر قرار خواهیم داد  اگر قرار باشد بوی نامطبوعی ایجاد کند اصراری به احداث آن نخواهیم داشت. پل تاریخی قاضی زاهدی زیر بار ترافیک خودروهای سبک و سنگین است ، برای حفظ این اثر تاریخی اقدام به احداث کنار گذر آرامستان کردیم تا تردد بر روی این پل تاریخی کاهش یابد.

پیمان شکرزاده در حوزه فرهنگی یادآور شد: به هر میزان که در حوزه فرهنگی فعالیت کنیم باز هم کم است، بخشی از آسیب های اجتماعی که در شهر شاهد آن هستیم مربوط به حوزه فرهنگی است برای مثال با وجود سرعت‌گیر های فراوان همچنان عده کمی قوانین رانندگی را رعایت نمیکنند و شورای ترافیک نصب سرعتگیر های بیشتر را تصویب میکند. علاوه بر پروژه های عمرانی اقدامات حوزه فرهنگی هم زیر ساختی است. علی‌رغم اینکه دچار بی مهری می‌شویم اما سعی میکنیم تکلیف خود را به درستی انجام دهیم و وارد مباحث فرهنگی در حوزه مختلف شویم. شهرداری هیچ موضوعی را بدون پیگیری رها نمیکند حتی موضوعاتی که خارج از اختیار شهرداری و شورای شهر هم باشد با هدف افزایش رفاه و آسایش مردم از راه مختلف پیگیری میکنیم.شهرداری پرکارترین ارگان سطح شهر است و دامن زدن به شایعات کارکنان را دلسرد میکند و خستگی را بر تن آنها می‌گذارد.

وی گفت: اکنون ۱۷۵ هکتار فضای سبز داریم و در حال گسترش است لذا سازمان سیما و منظر شهری را تشکیل دادیم و ضوابط آن نیز تدوین و برای شورای شهر ارسال شده است، در آینده انقلابی در این بخش خواهیم داشت که به جذب گردشگر کمک خواهد کرد.همچنین پلاک کوبی درختان سطح شهر را انجام می دهیم تا اطلاعاتشان را در دست داشته باشیم.برای تفکیک آب شرب از آب خام ۵۰ کیلومتر لوله گذاری انجام داده ایم اما امسال به دلیل گرمای بی سابقه برخی درختان دچار تنش آبی شدند و با توجه به اینکه فاصله دوره های آبیاری آنها را کمتر کردیم اما دو روز بعد از آبیاری خاک پای درختان به گونه ای خشک می شود که گویا یک ماه است آبیاری نشده اند، همچنین سم پاشی درختان سطح شهر نیز در حال انجام می باشد.

معضل فاضلاب مسکن مهر مربوط به آب و فاضلاب است

شهردار گلپایگان در رابطه با فاضلاب مسکن مهر گفت: احداث پکیج فاضلاب ارتباطی به شهرداری ندارد اما در سال گذشته بودجه ده میلیارد تومانی برای پکیج فاضلاب مسکن مهر در نظر گرفتیم تا مشکل مردم این منطقه حل شود و در صدد این بودیم با راه اندازی پکیج فاضلاب این منطقه پساب تصفیه شده آن را برای فضای سبز استفاده کنیم اما نظر  آب و فاضلاب این بود که نگهداری پکیج هم توسط شهرداری انجام شود در حالیکه ما تخصصی در این زمینه نداریم.از طرف آبفار دچار بی مهری شدیم و بعد از افزایش قیمت ها که هزینه پکیج فاضلاب به ۴۰ میلیارد تومان رسید بازهم آمادگی انجام دادن بخشی از این پروژه را داشتیم اما متاسفانه این اتفاق عملیاتی نشد.هر چند که وظیفه ذاتی شهرداری نیست اما اکنون هم آمادگی داریم پساب فاضلاب این منطقه را از آب و فاضلاب خریداری کنیم.

شکرزاده در پایان اظهار کرد:برای آتش نشانی در سال جاری ۳ و نیم میلیارد تومان تجهیزات در بخش های مختلف از جمله غواصی خریداری شد. هر آنچه که مصوبه شورای ترافیک برای رفع نقاط حادثه خیز بوده است را انجام دادیم.از تمام نقد های رسانه ها صمیمانه تشکر میکنم، خبرنگاران بازوان و چشم های ما هستند، همه کنار هم یک خانواده ایم که دغدغه توسعه شهر را داریم.

 

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=3511

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.