• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
فرماندار گلپایگان خبرداد:

کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ اشتغال در گلپایگان

  • کد خبر : 3556
  • 10 شهریور 1402 - 9:11
کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ اشتغال در گلپایگان
سیاست فردا / فرماندار شهرستان گلپایگان گفت: در انتخابات پیش رو که در ماه پایانی سال است سیاست ها همان فرمایشات مقام معظم  رهبری است؛  تمام تلاشمان باید این باشد که در زمینه مشارکت، انتخابات خوبی را برگزار کنیم.

خبرنگار: فاطمه عبدلی / محمدرضا عسگریان در گفت و گو با سیاست فردا به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: حدود دوسال است  از عمر دولت سیزدهم که در جهت زنده نگه داشتن شعائر اسلام و پیشرفت ایرانی اسلامی تمام تلاش خود را به کار بسته است، می گذرد. مسئولین در شرایط موجود نباید سستی و کاهلی به خود راه دهند و  تلاش شبانه روزی داشته باشند.تامین امنیت پایدار یکی از وظایف اصلی فرماندار  به عنوان رئیس شورای تامین است که با کمک مردم و تلاش شبانه روزی اعضای شورای تامین ، امنیت در شهرستان گلپایگان پایدار است. در  جرائم مهمه مانند سرقت های خشن شاهد نرخ کاهشی هستیم، اگر شهروند ما احساس امنیت کند برای ما ارزشمند است.

فرماندار شهرستان گلپایگان گفت: تمام تلاشمان این بوده که واحد تولیدی در شهرستان تعطیل نشود و در این حوزه هم اقدامات خوبی انجام شده است ، نرخ اشتغال شهرستان افزایش و نرخ بیکاری کاهشی شده است؛ در برخی از صنایع با کمبود نیروی کار مواجه هستیم.

عسگریان افزود: در برهه ای از زمان انبوه سازی مسکن در کشور و بالطبع آن در گلپایگان  تعطیل شده بود اما اکنون طرح نهضت ملی مسکن در دو فاز ۵۶ و 246 هکتار  در دست اجرا است. با توجه به مطالبه ای که مردم شهرستان داشتند و  قول مدیرکل  راه و شهرسازی استان اصفهان واحد های مسکونی در فاز 246 هکتاری به صورت ویلایی و تک پلاکی خواهد بود.

وی اضافه کرد: در حوزه بهداشت و درمان به همت نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس  اقدامات خوبی در جذب متخصص انجام شد همچنین تجهیزات وبخش های  مورد نیاز بیمارستان از جمله دستگاه ماموگرافی و بخش NICU و… خریداری و راه اندازی شده است. در بیمارستان گوگد اتفاقات خوبی دارد رقم میخورد و امیدواریم هرچه زودتر مردم شهرستان از  امکانات آن استفاده کنند.

فرماندار گلپایگان درباره ساخت استخر در شهرستان گلپایگان گفت:مطالبه اصلی مردم استخر است، شرمنده مردم هستیم که به دلیل کم کاری هایی که از قبل شده بود استخر به وضعیتی رسید که نتوانستیم در حداقل بازه زمانی آن  را ترمیم کنیم. اکنون به دنبال این هستیم علاوه بر ترمیم استخر قدیمی، با کمک بخش خصوصی و سرمایه گذاران حداقل دو استخر دیگر را در شهرستان اضافه کنیم در همین راستا کلنگ  اولین استخر با کمک شهرداری و بخش خصوصی  بر زمین زده شد و ساخت استخر دیگر نیز طی روزهای آینده کلنگ زنی می شود.

عسگریان در خصوص علت تاخیر در ترمیم و یا ساخت مجدد استخر قدیمی شهرستان تصریح کرد: تصمیم داشتیم با کمک اعتبارات دولتی وضعیت فعلی  استخر را ساماندهی کنیم اما از طرف یک سرمایه گذار پیشنهادی داده شد مبنی بر اینکه من استخر را گسترش خواهم داد و سالن بدنسازی ، استخر بانوان و آقایان، استخر کودکان ، کافی شاپ و … به مجموعه اضافه خواهم کرد؛ حدود ده ماه زمان صرف شد تا مراحل واگذاری به سرمایه گذار انجام شود در این راستا  طرح هم تهیه شد اما متاسفانه زمانی که این پروژه به مرحله مناقصه رسید سرمایه گذار مذکور شرکت نکرد.

وی خاطرنشان کرد: برای بهبود کیفیت آب شرب  حدود ۴۰ میلیارد تومان در تصفیه خانه آب شرب گلپایگان هزینه و دستگاه اوزون هم نصب شد؛ زمانی که حجم آب سد کوچری کم می شود  کیفیت آب شرب هم پایین می آید اما با اقدامات انجام شده امیدواریم مشکلات سالهای   قبل را دیگر نداشته باشیم. در صدد هستیم تا پایان سال تمامی محلات و معابر شهر گلپایگان گوگد و گلشهر به فیبر نوری تجهیز شود.

فرماندار گلپایگان تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده  ۳۰ هکتار زمین به اراضی صنعتی گلپایگان الحاق شد و امیدوار هستیم در آینده نزدیک ساماندهی آن انجام شود و صنعتگران با رعایت موارد زیست محیطی در این شهرک مستقر شوند.راه اندازی  مرکز رشد و نوآوری یکی از خواسته های به حق مردم شهرستان بود که متاسفانه معطل مانده بود اکنون این مرکز در شهرستان افتتاح و راه اندازی شده است. در انتخابات پیش رو که در ماه پایانی سال است سیاست ها همان فرمایشات مقام معظم  رهبری است؛  تمام تلاشمان باید این باشد که در زمینه مشارکت، انتخابات خوبی را برگزار کنیم.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=3556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.