• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5

برای فردی که روی ویلچر نشسته ،کوچکترین مانع بزرگترین مانع است

  • کد خبر : 3615
  • 31 شهریور 1402 - 11:42
برای فردی که روی ویلچر نشسته ،کوچکترین مانع بزرگترین مانع است
سیاست فردا /مسئول حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی شهرستان گلپایگان گفـت:قاطبه مجموعه مدیریتی شهرستان می گویند برای مناسب سازی اعتبار ریالی نداریم. اول باید ادارات دولتی مناسب سازی شوند و سپس به سراغ اماکن خصوصی برویم. 

خبرنگار :فاطمه عبدلی/ به گزارش سیاست فردا ، مرتضی طبرزدی در جلسه مناسب سازی معابر و اماکن عمومی اظهار کرد: نامناسب بودن معابر برای تردد معلولان، جانبازان و سالمندان ممکن است مشکلات عدیده ای را برای این قشر به همراه داشته باشد و نتوانند به راحتی در جامعه تردد و استعداد های خود را شکوفا کنند امیدواریم با تعامل ادارات مشکلات این بخش را حل کنیم.باید تردد معلولین را تسهیل کنیم؛حتی کوچکترین مانع برای فردی که روی ویلچر نشسته بزرگترین مانع است. فارغ از بخشنامه ها و دستورالعمل ها رفع  مشکلات این حوزه را باید از صمیم قلب انجام دهیم.

وی با اشاره به بازدید از 64 دستگاه اجرایی شهرستان در راستای مناسب سازی تردد ویلچر ادامه داد: از شهرداران و اعضای شوراهای شهر تشکر میکنم که در ساخت و ساز های جدید به قوانین مناسب سازی نگاه ویژه ای دارند اما خواهش میکنم که برای اماکن بهداشتی، ورودی پارک ها و… مناسب سازی های لازم انجام شود.از بازدید سال گذشته که از ادارات داشتیم تاکنون اقدامات شاخصی انجام نشده است. کمیته امداد و آموزش و پرورش یک اداره پرتردد هستند؛کمیته امداد بخشی از خدمات خود را به سالمندان ارائه می دهد اما با وجود اینکه یک ساختمان تازه احداث است آسانسور ندارد لذا خواهان ارزیابی مهندسین از این اداره هستیم تا درصورت امکان آسانسور و یا بالابر در آن نصب شود.

مسئول حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی شهرستان گلپایگان گفـت: قاطبه مجموعه مدیریتی شهرستان می گویند برای مناسب سازی اعتبار ریالی نداریم. در بازدید و ارزیابی که از دستگاه های اداری شهرستان داشتیم اکثریت آنها نمره حد وسط را دریافت کردند. کانون بازنشستگان ،تعزیرات حکومتی، محیط زیست ، دخانیات ، شهرداری گلشهر  کمیته امداد و آموزش و پرورش  آسانسور ندارند همچنین فرمانداری، بنیاد شهید و امور ایثارگارن، راه و شهرسازی، تامین اجتماعی و درمانگاه آن و اداره استاندارد با نمره بالای ۹۰ وضعیت خوبی دارند.

طبرزدی افزود: اول باید ادارات دولتی مناسب سازی شوند و سپس به سراغ اماکن خصوصی برویم. طبق قانون هر پروانه ساخت و سازی خصوصا برای انبوه سازی ها که صادر می شود باید رعایت استاندارد های مناسب سازی را داشته باشد. ورودی اکثر بانک ها دارای یک یا دو پله است و برای نصب رمپ نیاز است که بخشی از پیاده رو را اشغال کنند در این راه نیازمند همکاری شهرداری ها هستیم این مشکل در دو بانک ملت و رفاه که بخشی از بازنشستگان حقوق خود را از آنجا دریافت میکنند بیشتر به چشم می خورد.

وی یادآورشد: زیارتگاه ها اماکن مذهبی و مساجد نیازمند مناسب سازی هستند همچنین قرار بود ورودی امامزاده 17 تن طی مدت دو ماه اصلاح شود اما هنوز این اتفاق رخ نداده است در حمل و نقل همگانی نیز هیچ وسیله ای برای تردد معلولین تعبیه نشده است.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=3615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.