• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7

تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر؛ معضلی در گلپایگان

  • کد خبر : 3619
  • 03 مهر 1402 - 9:18
تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر؛ معضلی در گلپایگان
سیاست فردا / فرماندار شهرستان گلپایگان با بیان اینکه در منطقه مسکن مهر شهرستان گلپایگان بیش از ۵ هزار خانواده ساکن هستندگفت:در این منطقه به دلیل بستر سنگی که دارد  چاه جذبی جوابگوی فاضلاب نیست و از سیستم سپتیک استفاده می کنیم اما هر ساله مخصوصا در فصل گرما با پس زدگی فاضلاب در آنجا مواجه هستیم که از لحاظ بهداشتی مشکلات زیادی را ایجاد کرده و مردم نارضایتی دارند.

خبرنگار: فردین عبدلی / به گزارش سیاست فردا ، محمدرضا عسگریان عصر امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان گلپایگان اظهار کرد:  شهرستان گلپایگان مستعد بحران های طبیعی است. متاسفانه 20 سانتی متر فرونشست در دشت شمال را شاهد هستیم همچنین جلسات مختلفی برای رفع طعم و بوی نامطبوع آب شرب برگزار کردیم ، اکنون شرایط خوبی داریم اما انتظار داریم کیفیت آب شرب بیشتر از قبل بهبود یابد.

وی با بیان اینکه در منطقه مسکن مهر شهرستان گلپایگان بیش از ۵ هزار خانواده ساکن هستند ادامه داد: در شهر گلپایگان سیستم جمع آوری فاضلاب نداریم اما چون جنس خاک شنی است با مشکلات کمتری مواجه هستیم  اما در منطقه مسکن مهر در دفع آبهای سطحی و فاضلاب دچار مشکل هستیم ، در این منطقه به دلیل بستر سنگی که دارد  چاه جذبی جوابگوی فاضلاب نیست و از سیستم سپتیک استفاده می کنیم اما هر ساله مخصوصا در فصل گرما با پس زدگی فاضلاب در آنجا مواجه هستیم که از لحاظ بهداشتی مشکلات زیادی را ایجاد کرده و مردم نارضایتی دارند.

فرماندار شهرستان گلپایگان گفت: مشکل فاضلاب را در منطقه ساخت خانه های مسکن ملی هم خواهیم داشت. برای ساخت تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر شهرداری گلپایگان ورود کرد و  قرار بود با 10 میلیارد تومان این پروژه به سرانجام برسد و شهرداری پساب آن را برداشت کند اما به درازا کشیدن اجرای این پروژه سبب شد هزینه راه اندازی فاضلاب به 50 میلیارد تومان برسد و از توان شهرداری خارج شود البته شهرداری گلپایگان همچنان آمادگی خرید پساب آن را دارد.

عسگریان افزود: برای راه اندازی پد بالگرد دچار مشکل هستیم. زمین آن توسط شبکه بهداشت و درمان تامین شده است اما برای راه اندازی آن نیازمند اعتبارات هستیم. اگر بیماری در گلپایگان نیاز باشد با بالگرد به مرکز استان اعزام شود باید با آمبولانس به خوانسار برود واز طریق پد بالگرد آن شهرستان به اصفهان اعزام شود، لذا راه اندازی آن در گلپایگان یک امر ضروری است.

در ادامه مدیرکل مدیریت استان اصفهان خاطرنشان کرد: همواره جانمایی های مساکن مهر و نهضت ملی باید به گونه ای و در  محلی باشد که خطرات و بحران های احتمالی آن کم باشد  لذا از راه و شهرسازی به عنوان محور مسکن ملی انتظار داریم این سیاست را رعایت کند. اکنون راه و شهرسازی توضیح دهد برنامه شان برای  معضل سیستم فاضلاب مسکن مهر گلپایگان چیست.

شیشه فروش افزود: شاهد پیش بینی بارندگی ها در فصل پیش رو هستیم ، اگر سپتیک ها پر شود مجدد فاضلاب پس می زند و معضل ایجاد میکند بنابراین طی ده روز آینده آبفا استان اصفهان یک گزارش ویژه از جمله برآورد هزینه ها و… از احداث پروژه تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر گلپایگان  به راه و شهرسازی استان ارائه دهد و راه و شهرسازی هم آن را به وزارت خانه ارسال کند. تا زمان اجرای طرح باید بر مشکلات  محیط زیستی این معضل  فائق آمد، پذیرفته نیست که بهداشت یک منطقه مورد تهدید قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در سال جاری بیش از 50 مورد پرواز بالگرد برای امداد و نجات در سطح استان داشتیم که منجر به نجات جان 40 شهروند شده است. پد بالگرد شهرستان گلپایگان با همکاری شهرداری و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای احداث و راه اندازی شود. همچنین نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی به منطقه مسکن مهر محل استقرار یک پایگاه اورژانس شود تا خدمات بهتری در این بخش به منطقه مسکن مهر ارائه شود.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=3619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.