• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

سامانه نانی‌نو با هدف جلوگیری از قاچاق ارز راه اندازی شد

  • کد خبر : 3624
  • 05 مهر 1402 - 5:28
سامانه نانی‌نو با هدف جلوگیری از قاچاق ارز راه اندازی شد
سیاست فردا / معاون عمرانی فرماندار گلپایگان گفت: یکی از اقدامات بسیار خوب این دولت هوشمند سازی و راه اندازی سامانه نانی نو بود که با هدف جلوگیری از قاچاق کالا و ارز انجام شد تا هدر رفت منابع را شاهد نباشیم.

خبرنگار: وحید اعظمی/ به گزارش سیاست فردا ، علیرضا فخری زاده در کارگروه آرد و نان شهرستان گلپایگان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: نمیگویم همه چیز گل و بلبل است اما اتحادیه قنادان و نانوایان اتحادیه ای فعال و پیگیر است. یکی از اقدامات بسیار خوب این دولت هوشمند سازی و راه اندازی سامانه نانی نو بود که با هدف جلوگیری از قاچاق کالا و ارز انجام شد تا هدر رفت منابع را شاهد نباشیم. در ابتدا اجرای هر طرحی نواقصی دارد و تا رفع آنها کمی زمان نیاز است، برای مثال اینکه نانوا نتواند در سامانه خرید خود را ثبت کند نارضایتی نانوا و نهایتا نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

وی ادامه داد:  دو شب قبل با من تماس گرفتند که شهر گوگد اصلا آرد ندارد. دیروز صبح از ۱۲ نانوایی در گوگد وگلپایگان سرکشی کردم و همگی در حال پخت بودند البته کمبود سهمیه به عملکرد نانوا مربوط میشود. از سهمیه نانوایی ۲ کیسه آرد  کم شده اما در خرید  قبلی اش ۶ کیسه آرد اضافه شده بود حال چطور میشود که در یک خرید سهمیه کم و در خرید بعدی سهمیه افزایش می یابد؛ لازم است نانوا کاملا از عملکرد سامانه مطلع باشد، مثلا اگر مرخصی می رود حتما باید در سیستم ثبت شود تا دچار مشکل نشود.

معاون عمرانی فرماندار گلپایگان گفت: برای حل موضوعات باید وقت گذاشته شود و به دقیقه ۹۰ موکول نشود؛ اگر چند نانوایی تعطیل شود نارضایتی را در سطح شهر شاهد خواهیم بود. باید مکاتبه شود تا برای حوزه های علمیه ، دانشگاه ها و کارگران فصلی  ارد فوق العاده دریافت کنیم. هیچ نانوایی حق ندارد بدون مصوبه کارگروه آرد و نان تغییر رسته بدهد و اگر این اتفاق بیفته  پلمپ خواهد شد لذا تنها با نظر کارگروه تغییر رسته شکل گیرد.

فخری زاده تصریح کرد:هدفمان پلمپ کردن نانوایی نیست او هم همشهری ما است لذا باید مشکلات را بررسی کنیم که برای نانوا اتفاق و مشکلی رخ ندهد و نواقص را اصلاح کنیم و هر مورد جزئی را اعم از تعطیلی ناگهانی را منجر به پلمپ نکنیم ممکن است برای نانوا مشکلی رخ داده باشد همچنین در تغییر نام ها نیز پیگیری لازم انجام شود.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=3624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.