• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

غائله الاتحاد

  • کد خبر : 3637
  • 13 مهر 1402 - 9:26
غائله الاتحاد
سیاست فردا / در حالی که همه چیز برای برگزاری مسابقه تیم سپاهان کشورمان با الاتحاد عربستان در ورزشگاه ۷۵ هزار نفری نقش جهان فراهم شده بود به ناگاه تیم الاتحاد به بهانه وجود تندیس سردار دل ها شهید سلیمانی از بازی با سپاهان انصراف داد.

به گزارش سیاست فردا و به نقل از پایگاه خبری عصر اصفهان ، در حالی که همه چیز برای برگزاری مسابقه تیم سپاهان کشورمان با الاتحاد عربستان در ورزشگاه ۷۵ هزار نفری نقش جهان فراهم شده بود به ناگاه تیم الاتحاد به بهانه وجود تندیس سردار دل ها شهید سلیمانی از بازی با سپاهان انصراف داد و با این اقدام خودش شوک بزرگی به هزاران نفر تماشاگری که آماده حمایت از تیم‌محبوب خودشان بودند و سایر علاقه مندان به ورزش وارد کرد. در باره چرایی این اقدام غیر منتظره تیم‌الاتحاد به چند نکته اشاره می کنم:

۱. بهانه تیم الاتحاد یک بهانه بی اساس بود. تندیس شهید سلیمانی سال هاست در این ورزشگاه نصب است و انواع مسابقات ملی و بین المللی در آن برگزار شده و هیچ کس و هیچ مرجعی هم معترض نشده است. علاوه بر آن طبق بیانیه باشگاه سپاهان، ورزشگاه نقش جهان بارها و بارها از سوی ناظران AFC، فدراسیون، سازمان لیگ و کمیته مجوز حرفه ای بازدید شده و مورد تأیید قرار گرفته است.

۲. عربستانی ها بیش از ما سردار سلیمانی و نقش برجسته ی او را در خاموش کردن آتش بزرگی که آمریکا برای منطقه برافروخته کرده بود می شناسند و به گفته استاد رائفی پور: ‏به آنها حق بدهید هنوز هم از او می‌ترسند.

او را باعث و بانی تمام شکست‌هایشان در عراق و سوریه و یمن می‌دانند‌.

میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری‌شان را به باد داد،

کارخانه تولید تروریست‌شان را نابود کرد.

به آنها حق بدهید قهرمانی ندارند.

از همین رو این اقدام را نباید بدون هماهنگی با دولت عربستان تلقی کرد.

۳. خوش رقصی های خیلی ها برای حضور تیم النصر و رونالدو در ایران را نباید فراموش کرد. ذوق زدگی رضا درویش مدیر عامل باشگاه پرسپولیس با آوردن دخترش برای استقبال از رونالدو در فرودگاه و اهدای فرش چند میلیاردی از پول ملت ایران به او و همچنین رفتارهای خلاف عرف خیلی از جوانان ما برای دیدار با رونالدو و حجم گسترده ای از فضای رسانه ای پیرامون مسابقه تیم النصر و پرسپولیس همه و همه باعث شد که از نظر روانی عربستانی ها نگاهی مغرورانه نسبت به خود در برابر ما پیدا کنند. بسیاری از این واکنش ها در شأن و جایگاه فرهنگ اصیل ایرانی نبود. مهمان نوازی را نباید با خوش رقصی اشتباه گرفت.

۴. شاید هم، تاکید می کنم شاید، حضور پر شور تماشاگران در ورزشگاه نقش جهان، تیم الاتحاد را دچار نوعی رعب برای شکست در برابر سپاهان کرده باشد بنابراین آن ها ترجیح دادند که با این ترفند خود را از مهلکه نجات دهند. ترفندی که به تصورشان برایشان دستاوردی هم داشته باشد.

۵. بعید هم نیست که این اقدام می توانست بازی با احساسات هزاران جوانی باشد که به عشق پیروزی تیم سپاهان به ورزشگاه آمده بودند. به ناگاه همه احساس کنند که آنچه باعث شد این بازی انجام نشود و حال این تماشاگران گرفته شود تندیس سردار سلیمانی بوده و در نتیجه در یک فضای احساسی این ده ها هزار جوان به خیابان بریزند اعتراض کنند، علیه حکومت شعار بدهند، تخریب کنند و بالاخره فتنه ای را که در سالگرد مهسا امینی به دنبالش بودند این بار با بهانه ای دیگر ایجاد کنند.

۶. با این وجود عده ای هم هستند که می گویند حال که روابط ما با عربستان خوب شده، ایران نباید بهانه به دست عربستان بدهد که اختلافات دوباره بروز کند. این درحالی است وجود این تندیس هیچ اقدام خلاف عرف یا خلاف سیاست های ورزشی در جهان نیست. با این منطق جرم را تیم الاتحاد انجام داده ایران باید عذرخواهی کند.

گنه کرد در بلخ آهنگری
به شوشتر زدند گردن مسگری

نگاه منفعلانه در سیاست خارجی را از تیم روحانی و دکتر ظریف بخواهید نه از دولت دکتر رئیسی.

۷. با همه ی این تفاصیل، نباید این مسئله به تنش با عربستان منجر شود ولی در مورد سردار سلیمانی و ارزش های اصیل کشور و انقلاب اسلامی ذره ای نباید عقب نشینی صورت پذیرد.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=3637

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.