• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان خبر داد:

کنار گذر شرق اصفهان بعد از آزاد راه اصفهان – شیراز طرح بعدی افتتاح است

  • کد خبر : 3645
  • 21 مهر 1402 - 9:37
کنار گذر شرق اصفهان بعد از آزاد راه اصفهان – شیراز طرح بعدی افتتاح است
سیاست فردا/ آزادراه اصفهان- شیراز طولانی‌ترین آزادراه کشور است، از سال ۱۳۹۱ تاکنون برای این پروژه هفت هزار میلیارد تومان هزینه شده اما ارزش روز این پروژه بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش سیاست فردا و به نقل از  پایگاه خبری احوال نیوز ، دکتر علیرضا صلواتی، مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان از جمله  راه‌آهن سریع‌السیر تهران_قم_اصفهان، راه‌آهن برقی اصفهان_اهواز،راه‌آهن مبارکه_سفیددشت_شهرکرد،  آزادراه های کنارگذر غربی و شرقی اصفهان،  راه‌های اصلی و بزرگراهی واقع در استان اصفهان،عصر شنبه ، پانزدهم شهریور ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: کنار گذر شرق اصفهان طرح بعدی است.

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان، ادامه داد: ما ۸۰ پروژه کلان و ملی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ هزار میلیارد در دست اقدام داریم و هم اینک ۳۰ پروژه کلان در کشور نظیر آزادراه اصفهان- شیراز، قطار تندرو اصفهان- قم- تهران و کنار گذر شرق اصفهان فعال است.

صلواتی گفت: آزادراه اصفهان -شیراز ۴۸۵ کیلومتر طول دارد، و با بهره برداری این پروژه مسیر اصفهان به شیراز ۱۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر شده و منجر به کاهش ۱۳۰ میلیون لیتر سوخت در سال خواهد شد.

وی در مورد آزادراه اصفهان – شیراز گفت: از سال ۱۳۹۱ تاکنون برای این پروژه هفت هزار میلیارد تومان هزینه شده اما ارزش روز این پروژه بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

دکتر علیرضا صلواتی، افزود: آزادراه اصفهان- شیراز طولانی‌ترین آزادراه کشور است، از سال ۱۳۹۱ تاکنون برای این پروژه هفت هزار میلیارد تومان هزینه شده اما ارزش روز این پروژه بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان است. که انشا الله در روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهور در سفر به استان فارس افتتاح خواهد شد.

دکتر علیرضا صلواتی، یادآوری کرد: باید توجه داشت مسیر آزادراه اصفهان شیراز شمالی جنوبی است و کلاه قاضی شرقی غربی است و از طرفی مسیر اصفهان به جنوب کشور به لحاظ پدافندی مشکل دارد و همین امر احداث کنار گذر را ضروری می‌سازد و البته از سوی دیگر دغدغه داریم که به گونه های جانوری آسیب وارد نشود.

وی افزود: قطار تندرو اصفهان- قم- تهران، پروژه‌ای بسیار سنگین و مگاپروژه است و حدود دو سال و نیم برای مسائل این پروژه پیگیری کردیم که مشکلات آن را حل کنیم و بالای هزار ساعت جلسه کارشناسی با سران مملکت داشتیم و تقریباً مصوبه شورای اقتصاد را برای این پروژه گرفتیم.

بشدت پیگیر این پروژه مهم بوده‌ایم و قرار است این پروژه از اصفهان- قم- تهران اجرا و با نظر وزیر راه و شهرسازی به سمت مشهد و در آینده به سمت استان فارس توسعه یابد. دکتر علیرضا صلواتی در ادامه در رابطه با با این پروژه بزرگ در سطح کشور گفت: حدود ۷۰ درصد از پروژه قطار تندرو بین اصفهان- قم زیرسازی سازی شده و آماده ریل گذاری است.

علیرضا صلواتی، در اجرای این طرح ها گفت: معتقد هستیم که اگر این پروژه اجرا و بهره برداری شود جبران همه کم کاری‌های دو سه دهه اخیر در حق اصفهان است و به بیان دیگر نقطه عطفی در توسعه کشور و اصفهان خواهد بود. در دو ماه آینده خبرهای خوبی در خصوص این پروژه برای مردم خواهیم داشت، و حتی امید داریم که تا پایان این دولت این پروژه را راه اندازی کنیم.

دکتر علیرضا صلواتی، درارتباط با روسازی آسفالت آزادراه کاشان- اصفهان ، که مدتها بر زمین مانده بودگفت: با ورود دادستان اصفهان و پیگیری نمایندگان مجلس امید است مسئله کیفیت آسفالت این مسیر در دستور کار قرار گیرد و روکش کل آزادراه همزمان با ایمنی روکش آسفالت اصفهان- کاشان برطرف شود.

قطار تندور روزانه از ساعت ۶ صبح تا ۲ بامداد با ظرفیت ۸۰۰ نفر در فاصله بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ دقیقه و با سرعتی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت مسافران را جا به جا خواهد کرد تاکنون زیرسازی ۷۰ درصد پروژه از قم تا اصفهان به طول ۱۵۰ کیلومتر تمام شد و آماده روسازی و ریل‌گذاری است.

صلواتی با بیان اینکه مشکل ۴۲۰ آب‌رو سطحی رفع و طراحی کل مسیر انجام شد است، و معتقدیم اگر پروژه قطار تندوری اصفهان- قم انجام شود بقیه مسیرها بوسیله دانش بومی سازی شده در کشور انجام خواهیم داد که هشت استان کشور را متصل خواهد کرد.

دکتر علیرضا صلواتی، افزود: ساخت یکی از دو تونل در مسیر اتمام یافته و عملیات احداث تونل دوم در حال اجرا است. صلواتی در ارتباط با این پروژه اظهار نظر کرد: معتقدیم اگر پروژه قطار تندوری اصفهان- قم انجام شود بقیه مسیرها بوسیله دانش بومی سازی شده در کشور انجام خواهیم داد که هشت استان کشور را متصل خواهد کرد.

وی در مورد آزاد راه های کلاه قاضی گفت: موضوع عبور آزادراه از کلاه قاضی و گزینه‌های آن به شورای عالی محیط‌زیست رفته و در آنجا برای این پروژه تصمیم گیری خواهد شد که در صورت تأیید گزینه تونل ترانشه حدود یک هزار میلیارد تومان بار مالی دارد اما اولین آزادراه منطبق با محیط زیست خواهد بود. نهایتاً بنا بر این است که سه کیلومتر پروژه در کلاه قاضی بصورت ترانشه محصور و یک کیلومتر بصورت تونل باشد و مابقی حفاظت شود تا برای حیات وحش دوربین فنس انجام شود نهایتاً تصمیم بر این شد، که گزینه تونل باشد که حیات وحش آسیب نبینند.

درپایان دکتر علیرضا صلواتی، مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان، از جمله  راه‌آهن سریع‌السیر تهران_قم_اصفهان، در سوال خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، در ارتباط با اینکه طرح های بعدی که در نظر دارید انجام شود و در الویت شما است ودر آینده نزدیک در این دولت افتتاح شود، گفت: کنار گذر شرق اصفهان طرح بعدی است، که آسفالت آن هم آغاز شده است، و طول پروژه کنارگذر شرق اصفهان ۹۳ کیلومتر است و قطعات یک و دو آن بهره برداری شده است، و قطعه سوم ۳۰ کیلومتر طول دارد و در مسیر آن اراضی کشاورزی و رودخانه زاینده رود و پارک ملی کلاه قاضی است.

قطعه سوم کنارگذر شرق اصفهان که در صورت تکمیل به آزادراه اصفهان شیراز متصل خواهد شد، این پروژه تا یک سال پیش عملیاتی نشده بود از حدود یک سال پیش این طرح را شروع کردیم و قرار بوده با ۳۰ درصد آورده دولت و ۷۰ درصد بخش خصوصی اجرا شود.

در پایان لازم به یادآوری است، دکتر علیرضا صلواتی، جوان فعال و با تجربه در طرح های توسعه زیربناهای حمل و نقلی کشور، از جمله راه‌آهن سریع‌السیر تهران_قم_اصفهان، راه‌آهن برقی اصفهان_اهواز،راه‌آهن مبارکه_سفیددشت_شهرکرد،  آزادراه های کنارگذر غربی و شرقی اصفهان،  راه‌های اصلی و بزرگراهی واقع در استان اصفهان می باشد. وی با حکم  خیر الله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت توسعه زیربناهای حمل و نقلی کشور، به این سمت مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان از جمله  راه‌آهن سریع‌السیر تهران_قم_اصفهان،.. انتخاب شده است.

علیرضا اقتصاد

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=3645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.