• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7
فرماندار گلپایگان:

متاسفانه برخی مصوبات بر زمین مانده است

  • کد خبر : 3649
  • 24 مهر 1402 - 13:54
متاسفانه برخی مصوبات بر زمین مانده است
سیاست فردا / فرماندار گلپایگان گفت: تامین زمین برای سرمایه گذاران را در دو فاز خلع ید زمین های بایر و افزایش 30 هکتار به فاز توسعه به سرانجام رسید و امیدواریم هرچه زودتر آماده سازی این زمین ها انجام شود تا بتوانیم در اسرع وقت به سرمایه گذاران واگذار کنیم.

خبرنگار : وحید اعظمی / به گزارش سیاست فردا ، محمدرضا عسگریان در جلسه شورای سرمایه گذاری که با حضور  مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان برگزار شد اظهار کرد:قرار نیست در این جلسه مصوبه جدیدی داشته باشیم و فقط می خواهیم پیگیر اجرایی شدن مصوبات قبلی شویم؛ برخی از مصوبات انجام و یا در حال انجام است اما برخی مصوبات متاسفانه بر زمین مانده است.سرمایه گذاری در شهرستان  گلپایگان یک ضرورت است لذا خواهان به نتیجه رسیدن مصوبات هستیم.

فرماندار گلپایگان گفت: تامین زمین برای سرمایه گذاران را در دو فاز خلع ید زمین های بایر و افزایش 30 هکتار به فاز توسعه به سرانجام رسید و امیدواریم هرچه زودتر آماده سازی این زمین ها انجام شود تا بتوانیم در اسرع وقت به سرمایه گذاران واگذار کنیم.

صدور جواز تأسیس صنایع به گلپایگان تنفیذ شود

در ادامه رئیس خانه صنعت و معدن شهرستان گلپایگان افزود: مقرر شده بود مخزنی ۵۰ هزار لیتری  در ایستگاه پمپاژ شهرک صنعتی  ایجاد شود تا آب ذخیره و در مواقع بحران استفاده شود اما اکنون که قرارداد ساخت این مخزن با پیمانکار فسخ شده است نظر ما این است که مخزنی با ظرفیت  ۲۰۰ هزار لیتر ساخته شود همچنین قرار بود سه عدد شیر فشار شکن از طرف شرکت شهرک های استان به ما تحویل داده شود اما تاکنون شیر فشارشکنی که مناسب کار ما باشد را تحویل نگرفته ایم.

وی ادامه داد: اکنون  ۶ لیتر در ثانیه آب از طرف آبفار به شهرک صنعتی داده می شود که آب بهای آن حدود 70 میلیون تومان می شود اما به دلیل اینکه این میزان آب جوابگوی نیاز شهرک نیست و میزان مصرف بالاتر است هزینه آب بها تصاعدی می شود و به 700 میلیون تومان در ماه می رسد لذا خواهان افزایش مقدار آب به 12 لیتر در ثانیه هستیم. نماینده شرکت شهرک های استان یک روز در هفته در شهرستان حضور دارد و قرار بود اختیارات بیشتری داشته باشد تا بتواند اخذ سند زمین های فاز یک شهرک صنعتی را دنبال کند لذا  نیازمند تنفیذ اختیارات بیشتر است همچنین خواهان این هستیم زمانی برای حل مشکل اخذ سند های این فاز مشخص شود تا  ما بتوانیم جوابگوی صنعتگران باشیم.

مهدی روشن تصریح کرد: خواهان این هستیم که صدور جواز تاسیس صنایع به گلپایگان تنفیذ شود تا  مشکلات اهلیت سنجی حل شود. با شرایطی که اکنون برای برگزاری مزایده در نظر گرفته شده است افرادی که ضعیف هستند نمی توانند برای صنایع خود زمین دریافت کنند.اصلاح شبکه در فاز یک را انجام داده ایم و اکنون خواهان تخصیص آسفالت از طرف شرکت شهرک های استان هستیم همچنین فاز دوم شهرک صنعتی هم نیازمند تامین روشنایی، آسفالت، جدولگذاری و… است.

وعده بهره برداری از 3 پروژه تا پایان سال جاری در گلپایگان

در ادامه  مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان خاطرنشان کرد: قرار نبود این جلسه تشکیل شود اما با تاکید فرماندار گلپایگان که انصافا موضوعات را به صورت ویژه دنبال می کند، به شهرستان آمدیم.  اعضای هیئت موسس شهرک صنعتی که افراد با تجربه ای هم هستند همچنان به کار خود ادامه دهند تا در یک ماه آینده این هیئت مدیره ثبت شود و به عنوان یک شرکت خدماتی به فعالیت خود ادامه دهند. اگر کسی در شهرک صنعتی از پرداخت حق و حقوق شهرک خودداری می کند  قرار نیست همه شهرک تاوان آن را بدهند و آب کل مجموعه قطع شود لذا قبوض آبی که به تعویق افتاده را تعیین تکلیف کنیم تا مشکلی در این راستا ایجاد نشود، اگر اعلام شود فردی آبها را پرداخت نمیکند قطع خدمات را خواهیم داشتیم و اقدامات قانونی و قضایی را انجام می دهیم.

رسول سواری اضافه کرد:متعهد می شویم مخزن ذخیره آب هزار لیتری را  با هزینه خودمان بسازیم منوط به اینکه راه و شهرسازی زمین را در اختیار ما قرار دهد.در مزایده واگذاری زمین های خلع ید شده ۱۸ آیتم وجود دارد و اگر کسی حداقل نمره ۶۰ را دریافت کند می تواند در مزایده زمین را دریافت کند. همچنین در واگذاری زمین هایی که سالها بدون استفاده تحت اختیار برخی افراد بوده و اکنون خلع ید شده است شهرستان میتواند با صلاحدید و تصمیم شورای سرمایه گذاری  آنها را به افراد جدید واگذار کند.

وی افزود:  لیست متقاضیان  سرمایه گذاری اعلام شود و ماهم ظرف یک ماه آینده ۱۰ پلاک را برای سرمایه گذاری به مزایده خواهیم گذاشت. با هماهنگی حوزه فنی شرکت شهرک های استان اصفهان شیر فشار شکن مورد نظر خود را  خریداری کنید، پرداخت فاکتور آن را متعهد می شویم. پروژه های خوبی را برای سال جاری در گلپایگان تعریف کرده ایم که پروژه محوطه سازی فاز دو و محوطه سازی و تامین آب و برق فاز توسعه شهرک صنعتی را طی ماه های آینده آغاز خواهیم کرد و در مجموع در سال جاری در این شهرستان  3 پروژه را به بهره برداری خواهیم رساند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان تصریح کرد: برای توسعه صنعت در این شهرستان نیازمند زمین بودیم نهایتا پلاک هایی خلع ید و برخی در آستانه خلع ید است که تا پایان سال تعیین تکلیف خواهد شد. در این جلسه قول دادیم که در ماه آتی حداقل ده پلاک از زمین های خلع ید شده را برای واگذاری به سرمایه گذار اعلام کنیم.

سواری تصریح کرد: مسائل و مشکلات شهرک های صنعتی با حضور هیئت مدیره شهرک ها در این جلسه مطرح شد و با تعاملی که با فرماندار در شهرستان برقرار شده است بخشی از این مشکلات با مشارکت هیئت مدیره و قطعا حمایت های شرکت شهرک های صنعتی حتما رفع خواهد شد. امیدواریم در جلسه بعدی مسائل نرم افزاری شهرک های صنعتی گلپایگان را مورد بررسی قرار دهیم و به دنبال توسعه صادرات و بازار واحد های صنعتی این شهرستان باشیم.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=3649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.