• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
بعد از گذشت ۳ ساعت

آتش همچنان از دل کارخانه پلیمر گلپایگان زبانه میکشد

  • کد خبر : 3655
  • 26 مهر 1402 - 13:31
آتش همچنان از دل کارخانه پلیمر گلپایگان زبانه میکشد
سیاست فردا /فرماندار شهرستان گلپایگان گفت:ساعت ده صبح امروز آتش سوزی در کارخانه پلیمر گلپایگان رخ داد و همچنان ادامه داد، این حادثه تاکنون خسارت جانی در بر نداشته است.

خبرنگار: فاطمه عبدلی/ محمدرضا عسگریان در گفت و گو با سیاست فردا اظهار کرد: متاسفانه ساعت ده صبح امروز یک مورد آتش سوزی در شهرک صنعتی گلپایگان در یکی از واحد های پلیمر رخ داد که بلافاصله واحد های امداد و نجات از شهرهای گلپایگان ، گوگد و گلشهر به محل حادثه اعزام شدند سپس از شهرهای خوانسار ، داران و خمین و واحد امداد و نجات پتروشیمی قائد بصیر برای امداد رسانی به محل حادثه وارد شدند و با محوریت آتش نشانی شهر گلپایگان اقدامات لازم در حال انجام است. اکنون سه ساعت از شروع این حادثه گذشته است و در حال تلاش اطفای حریق هستند. این حادثه تااین لحظه خسارت جانی نداشته و امید داریم تا پایان عملیات خسارتی در این بخش نداشته باشیم.

فرماندار گلپایگان گفت: در خواست اعزام بالگرد از اصفهان به محل حادثه را داشتیم اما با توجه به اینکه حریق درون سوله ها و مکان سربسته است به ما اعلام کردند بالگرد و امداد هوایی نمیتواند کمک زیادی بکند و از طریق امداد زمینی باید آتش مهار شود.

همچنین شهردار گلپایگان در ادامه افزود : پس از تماس با ۱۲۵ پرسنل آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند، در حال حاضر ۱۵ دستگاه خودروی سنگین آتش نشانی با کمکی که شهرستان های همجوار داشتند اطفای حریق را انجام می دهند، پیش بینی میکنیم تا سه ساعت آینده بتوانیم به صورت کامل آتش را مهار کنیم. بیشترین دغدغه ما این بود که حریق به کارخانجات اطراف که مواد اشتعالزا دارند سرایت نکند در این راستا چهار طرف کارخانه را محصور کردیم و جلوی سرایت را گرفته ایم البته کارخانجاتی که مواد اشتعالزای زیادی داشتند را تخلیه کردیم.

پیمان شکرزاده خاطر نشان کرد: آتش سوزی در ۴ سوله شرکت پلیمر گلپایگان با ابعادی حدود ۸ هزار متر مربع رخ داده است.مواد داخل انبار این کارخانه پلی اتیلن و قطعات پلیمری  بوده که اشتعالزا می باشد.به دلیل نگرانی که بابت سرایت آتش به کارخانجات اطراف داشتیم درخواست کمک از نیروهای آتش نشانی از شهرهای اطراف را کردیم. با رشادت و جانفشانی پرسنل آتش نشانی در حال مهار آتش هستیم و موفقیت آمیز هم بوده است. این آتش سوزی به گونه ای نیست که به تجهیزات خیلی پیشرفته ای نیاز داشته باشد اما انتظار است که شهرک صنعتی تجهیزات آتش نشانی خود را تکمیل تر کند چرا که در این شهرک صنعتی شرایط خاصی وجود دارد.

سرهنگ علی اصغر محمدی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان نیز تصریح کرد:از ساعت ۱۰ صبح که از طریق فوریت های ۱۱۰ از حریق در شهرک صنعتی مطلع شدیم سریعا نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی برای پیشگیری از حوادث مترقبه دیگر در محل حضور پیدا کردند‌. امیدواریم تا دو ساعت دیگر مهار آتش کامل انجام شود. تا پایان این حادثه در محل حضور خواهیم داشت. علت حادثه هنوز مشخص نشده است و در دست بررسی است.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=3655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.