• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7

حل مشکلات کشور در داشتن یک مجلس قوی

  • کد خبر : 4119
  • 08 بهمن 1402 - 16:51
حل مشکلات کشور در داشتن یک مجلس قوی
فرماندار شهرستان گلپایگان گفت: حل مشکلات کشور در داشتن یک مجلس قوی است، داشتن یک نماینده قوی و کارآمد برای منطقه و کشور موثر است، افرادی که مورد تایید شورای نگهبان هستند برای ما تفاوتی با یکدیگر ندارد ، امانت دار هستیم و برای یک رقابت سالم بسترسازی لازم را انجام می دهیم.

خبرنگار: فردین عبدلی /به گزارش سیاست فردا  محمدرضا عسگریان  در جلسه ای که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد اظهار کرد:علی رغم موفقیت ها و زحمت هایی که در حوزه آموزش و پرورش کشیده شده است اما در گلپایگان فضای فیزیکی کمی وجود دارد، در منطقه مسکن مهر و شهرک الوند مدرسه وجود ندارد و امیدوارم این مشکل حل شود. تراکم دانش آموزی در مدارس بالاست، در برخی کلاس ها به دلیل حضور تعدادی زیادی دانش آموزش جایی برای قرار گرفتن صندلی معلم دیگر وجود ندارد.نهایت همت و مساعدت را در راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان داشته باشیم همچنین گلپایگان شایستگی این را دارد که محور برگزاری آزمون های متعدد در غرب استان باشد.

وی ادامه داد: فرهنگیان در مشارکت حداکثری نقش آفرین باشند؛ حل مشکلات کشور در داشتن یک مجلس قوی است، داشتن یک نماینده قوی و کارآمد برای منطقه و کشور موثر است، افرادی که مورد تایید شورای نگهبان هستند برای ما تفاوتی با یکدیگر ندارد ، امانت دار هستیم و برای یک رقابت سالم بسترسازی لازم را انجام می دهیم.

فرماندار گلپایگان گفت:مشارکت در گلپایگان باید نزدیک به ۱۰۰ درصد باشد، مشارکت پایین زیبنده مردم این منطقه نیست و قطعا صحبت های معلمین در مشارکت حداکثری نقش آفرین است.

کمبود نیرو در آموزش و پرورش گلپایگان

در ادامه نیز رئیس آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تحصیلی جاری تا زمانی که مشکل کمبود معلم در شهرستان حل شد اداره برخی کلاس ها بر عهده مدیران و معاون های مدارس بود و اجازه ندادیم کلاسی بدون معلم بماند.در آزمونی که برگزار شد آموزش و پرورش گلپایگان ۲۵ سهمیه در جذب  دبیر داشت اما تنها ۱۶ نفر جذب کردیم که پس از اینکه آنها مشغول به فعالیت شدند 6 نفر از آنها انصراف دادند ، گویا برای آنها نمیصرفید به این کار ادامه دهند.

وی ادامه داد:اکنون عمده مشکلات ما در زمینه کمبود فضای فیزیکی و تجهیزات کارگاهی آزمایشگاهی در مدارس و هنرستان ها است. خواهان برقراری  توازن در گرایش به رشته ها در شهرستان هستیم  اما هنرستان های شهرستان پاسخگوی تقاضای دانش آموزان نیست؛ بیش از ۶۰ نفر از دانش آموزان را به دلیل کمبود فضای فیزیکی در هنرستان، در رشته هایی غیر از فنی ثبت نام کردیم.

محمدباقر عبیری گفت: همکاران ما در آموزش و پرورش تمایلی به دریافت پست های مدیریتی و معاونت ندارند چرا که پست های مدیریتی برای آنها هیچ جاذبه ای ندارد؛ از سال ۹۰ تاکنون یک الی دو بار سرانه  جزئی به مدارس پرداخت شده است. در نیروهای خدماتی ، نیروی متخصص و مربی پرورشی دچار کمبود نیرو هستیم،  با توجه به اینکه آسیب های اجتماعی بیداد میکند نیاز است که هر ده دانش آموز حداقل از یک ساعت مشاوره برخوردار باشند.

نبض فرهنگ و تمدن هر جامعه توسط آموزش و پرورش زده می شود

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه سلامت و پویایی هر جامعه در ابعاد مختلف در آموزش و پرورش  است تصریح کرد: باید آنقدر بگوئیم درجه آموزش و پرورش والا و نخست است که آنهایی هم که خواب هستند بیدار شوند. در راس هر کشور فرهنگ آن جامعه است که بعد از خانواده  توسط نهاد آموزش و پرورش شکل میگیرد. یکی از مهم ترین و اصلی ترین وجه تمایز انسان با سایر حیوانات اندیشه و خرد اوست که در آموزش و پرورش محقق میشود. نبض فرهنگ و تمدن هر جامعه توسط آموزش و پرورش زده می شود.

وی ادامه داد: بهمن ماه ویژه ایران است بنابراین دهه فجر در مدارس با شکوه برگزار شود
باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنیم و به دانش آموزان بگوییم زمانی که تاریخ مصرف رضاخان تمام شد او را بردند و باید بدانند کشورهای پیروز جنگ جهانی دوم  بعد از پیروزی بدون اینکه به شاه ایران خبر بدهند به کاخ سعدآباد آمدند، اما اکنون هیچ معامله بین المللی بدون دخالت ایران ،در آنچه به آن مربوط است، انجام نخواهد شد؛ موظف هستیم دانش آموزان و والدین را به راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کنیم

محمدرضا ابراهیمی اضافه کرد: حضور مردم تثبیت کننده جمهوری و اسلامیت نظام است همه ما برخود فرض و واجب بدانیم که دیگران را به شرکت در انتخابات و آمدن پای صندوق های رای دعوت کنیم و انتخابی اصلح داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه برای ارتقا معدل نهایی شهرستان همه کمک کنند اظهار کرد:برای امتحانات نهایی مدارس همه باید پای کار باشند، در خرداد ماه هر روز یک کنکور برگزار میشود چرا که معدل در ورود به دانشگاه ها موثر است ، همچنین دانش آموزان را به شرکت در آزمون دانشگاه فرهنگیان ترغیب کنید.

وی یادآورشد: در شهرستان های دیگر کمبود نیرو بیشتر است و علت آن ترک فعل دولت قبول بود،درصدد تعطیلی دانشگاه فرهنگیان بودند و رویکرد آموزش و پرورش  به رویکرد لیبرالی تغییر کرده بود بنابراین ورودی دانشگاه فرهنگیان نه تنها اضافه نشد بلکه به حدود ۳ هزار نفر در سال رسید و طبیعی است ک اکنون باید با ابر چالش کمبود نیرو مواجه باشیم.

محمدرضا ابراهیمی در پایان گفت: با مولد سازی پروژه های نیمه تمام و ضروری که آیینه دق شهروندان شده است را به اتمام برسانیم. نیاز به هنرستان های بیشتری داریم چرا که  دانش آموزان این مدارس زودتر و بهتر جذب بازار کار می شوند.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=4119

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.