• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
2

اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی؛ سرلوحه کار بسیج سازندگی

  • کد خبر : 4268
  • 21 اردیبهشت 1403 - 18:49
اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی؛ سرلوحه کار بسیج سازندگی
فرمانده سپاه شهرستان گلپایگان گفت: با همکاری ادارات جهاد کشاورزی و فنی حرفه ای آموزش ۵۰۰ نفر  در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، مشاغل خرد خانگی، قالیبافی، خیاطی، رباتیک، تعمیرات موتورسیکلت و… انجام شده است.

خبرنگار: وحید اعظمی / به گزارش پایگاه خبری سیاست فردا و به نقل از پایگاه خبری زنگ خطر  ، سرهنگ سید عباس میرکریمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد : اقشار مختلف بسیج در ساخت و یا تکمیل یک پروژه با یکدیگر هم افزایی دارند تا یک مجموعه به سرانجام برسد، بسیج سازندگی در دو حوزه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی اقدامات خود را انجام میدهد. در شهرستان گلپايگان از هفته بسیج سازندگی سال گذشته تاکنون اقداماتی  در زمینه محرومیت زدایی انجام  شده که شامل تکمیل ، بازسازی و ساخت  ۱۸ باب منزل محرومین با مبلغ ۲۰ میلیارد ریال با کمک خیرین، اجرای 15 پروژه های عام المنفعه با ارزش 30 میلیارد ریال (آسفالت معابر بین روستاها،لوله گذاری برای آب کشاورزی ،ایزوله کردن استخرهای کشاورزی،مرمت حمام و مدرسه در روستاها و…) می باشد. همچنین در راستای خدمت مومنانه  حدود۵ هزار بسته معیشتی با کمک خیرین به  ارزش ۳۵ میلیارد ریال در سطح شهرستان گلپايگان توزیع شده است.

وی درخصوص اقتصاد مقاومتی ادامه داد: برنامه های بسیج سازندگی در جهت توانمندسازی خانوار هایی است که طرح تولیدی دارند و نیازمند وام های اقتصاد مقاومتی هستند، در این راستا ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای طرح های امنیت غذایی ، صنایع تبدیلی ، نوسازی تاکسیرانی در گلپايگان،  مشاغل خانگی و… پرداخت شده است.

فرمانده سپاه شهرستان گلپایگان به فعالیت های بسیج سازندگی در حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: با همکاری ادارات جهاد کشاورزی و فنی حرفه ای آموزش ۵۰۰ نفر  در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، مشاغل خرد خانگی، قالیبافی، خیاطی، رباتیک، تعمیرات موتورسیکلت و… انجام شده است. از سال گذشته تاکنون ۵ هزار نفر روز در قالب ۸۰ گروه جهادی در شهرستان گلپايگان فعالیت کردند که در این زمینه   خواهران امور فرهنگی ، سلامت و اجتماعی را بر عهده داشتند و برادران علاوه بر امور مذکور در بخش عمرانی هم فعالیت کردند.

سرهنگ میرکریمی تصریح کرد: در شهرستان گلپايگان محله هایی وجود دارد  که از خدمات کمتری برخوردار هستند این مناطق به عنوان محلات کرامت شناخته می شوند و واحد اجتماعی سپاه شهرستان گلپایگان با تعامل با بسیج سازندگی به این محلات کمک می‌کنند تا به مناطق برخوردار تبدیل شوند.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=4268

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.