• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

باند بازی بر سر سینما و تلویزیون سایه انداخته است

  • کد خبر : 746
  • 06 تیر 1400 - 17:45
باند بازی بر سر سینما و تلویزیون سایه انداخته است
کمال مقدم، کارگردان سینما و تلویزین گفت : حال و روز سینما حال خیلی خوبی نیست؛ فقط یک سری آدم های خاص دیده می شوند و این موضوع در رابطه با بازیگران هم صدق می کند، برخی از بازیگران در همه فیلم ها حضور دارند و مابقی خانه نشین شدند.
کمال مقدم در گفت و گو با سیاست فردا اظهار کرد: دو کار جدید ساختم اما می خواهم بیشتر درباره فیلم سینمایی “عروس سیندرلا”  که سال گذشته ساخته ام صحبت کنم، در این فیلم که ژانر فانتزی دارد شهره لرستانی، محمود جعفری ، سولماز حصاری، محمدرضا شیرخانلو  و مهرداد احمدی ایفای نقش کرده اند. همچنین  قرار است یک کار جدید  به اسم “میجان”  را به تهیه کنندگی  ریحانه بوالحسنی و نویسندگی مجید حاتمی در ژانر کودک بسازم، البته همزمان 3 قرارداد دیگر هم دارم اما اولویتم میجان است چرا که فیلمنامه آن را خیلی دوست دارم.
 
وی در رابطه با باندبازی های موجود در سینما و تلویزیون ادامه داد: باندبازی همیشه بوده و هست و تاثیر آن اینقدر زیاد است که شاید در سال یک سریال هم سهم ما نباشد اما برخی دوستان سالی چند سریال  با پول های خیلی زیاد کار می کنند اما ما  مبلغ های کمی هم که می خواهیم بگیریم واقعا با مشکل مواجه می شویم و عملا هیچ همکاری نمی شود. 
این کارگردان سینما در همین باره اضافه کرد:  اصلا انگار نه انگار که ما وجود داریم با وجود اینکه  این همه سال دارم در سینما فعالیت می کنم، نادیده گرفته می شوم و بود و نبودم انگار برای دوستان مسئول مهم نیست، فقط یک سری آدم های خاص دیده می شوند و این موضوع در رابطه با بازیگران هم صدق می کند، برخی از بازیگران در همه فیلم ها حضور دارند و مابقی خانه نشین شدند و این موضوع بر روی کار من هم تاثیر دارد و گاهی اوقات مجبورم با توجه به شرایط تصمیماتی بگیریم که شاید نتوانم خیلی درباره آن توضیح دهم  و برخی از افراد با خودشان می گویند چرا این کار را انجام داد در صورتی که نمیدانند گاهی مجبور می شوی کاری را انجام دهی که خیلی هم از انجام آن  راضی نخواهی بود.
مقدم در خصوص اوضاع سینما در دولت سیزدهم گفت: دعا می کنم که اوضاع بهتر شود. در حال حاضر نمی دانم قرار است چه اتفاقی رخ دهد فقط با صحبت هایی که در مناظره ها و تبلیغات دیدم دعا می کنیم شرایط بهتر شود البته نه فقط برای هنرمندان بلکه برای همه مردم و مخاطبین چراکه اگر مخاطب  پول نداشته باشد سالن سینما و تئاتر نمی رود و هنرمند هم دیده نخواهد شد.
 
وی در رابطه با استفاده از چهره های جدید در آثار خود خاطر نشان کرد: به شدت این کار را انجام میدهم. در آموزشگاه و دانشگاهی که تدریس می کنم تعدادی هنرجو و دانشجو دارم که استفاده از این افراد برایم خیلی اولویت دارد لذا در کارهایم همیشه چند چهره کاراولی حضور دارد. آرزو میکنم روزی برسد که ملاک خرید یک فیلم توسط مردم پوستر آن نباشد بلکه به خاطر موضوع فیلم آن را خریداری کنند تا تهیه کننده ها هم مجبور نباشند به خاطر فروش فیلم ها از چهره ها استفاده کنند؛ در این شرایط ما هم بهتر می توانیم از افراد با استعداد استفاده کنیم.
این کارگردان سینما درخصوص حضور شاخ های اینستاگرامی در برخی آثار تلویزیونی و سینمایی تصریح کرد: برخی از این افراد هنرمند هستند اما همانطور که در فیلم “کادون” اشاره کردم این افراد به کاهدون هم زدند چرا که اگر یک روزی اینستاگرام نباشد این افراد دیگر نیستند اما بازیگرانی داریم که در سال های قبل که فضای مجازی به شکل الان گسترش پیدا نکرده بود از طریق تلویزیون و سینما شناخته شدند.  این افراد اگر کار درست را انجام می دهند و هنر خود را به نمایش میگذارند به نظرم کار درستیه اما اگر از راه های دیگر این کار هارا انجام می دهند کاملا اشتباه است.
 
کمال مقدم با بیان اینکه حال و روز سینما حال خیلی خوبی نیست عنوان کرد: مردم به دلیل مشغله هایی که دارند خیلی هنرمندها را نمی بینند هنرمندی هم که دیده نشود  شاید جسمی نه اما روحی می میرد و البته مردم هم حق  دارند، انشاا… کرونا از روی کره زمین هرچه زودتر پاک شود .
 
این کارگردان سینما در رابطه با اهداف خود از ساخت فیلم هایش گفت : هدفم از فیلم هایی که می سازم این است که بتوانم حرف خود را  در قالب های مختلف به جامعه بزنم و دلیل اینکه به سمت فیلمسازی آمدم این بود که اینقدر حرف برای گفتن داشتم که نمی توانستم  آنها را چهره به چهره به مردم منتقل کنم  لذا تلاشم این است که با فیلم  حرف هایم را به مردم بزنم ، تمام فیلم های من حال در هر ژانری که باشد دغدغه من است، اگر در فیلمی چیزی برای گفتن پیدا نکنم هیچ وقت آن را نمی سازم.
وی در پایان در رابطه با فعالیت خود در حوزه موسیقی یادآورشد: حالم در موسیقی بهتر است چرا که در آنجا فقط خودم هستم. دارم تلاش میکنم بعد از این همه سال دوری دوباره بتوانم در این عرصه هم خیلی قوی تر فعالیت کنم چرا که خیلی سال است که سینما همه زندگی من شده است./ فاطمه عبدلی
لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=746

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.