• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9

دو قطبی سازی ها مضر است

  • کد خبر : 1381
  • 12 مرداد 1400 - 9:54
دو قطبی سازی ها مضر است
برای مقابله با هدف اختلاف انگیزی و دوقطبی سازی باید هیأت ها و هیأتی ها الگوی جامعه باشند و پروتکل های لازم را به دقت و توجه بسیار رعایت کنند و نمونه باشند و ناخواسته این دوقطبی سازی های نوشته و القا شده در فضای مجازی را تکرار نکنند و ننویسند و نگویند.

خبرنگار وحید اعظمی / سیاست فردا ، برخی از هیأتی ها ناخواسته در دوقطبی سازی قرار می گیرند که بسیار اشتباه و آسیب زننده است. اما برخی دیگر از افراد جامعه در شرایط کرونا بخاطر ناراحتی از وجود مشکلات و معضلات موجود و بعضی قلیل دیگر از سر عناد و ضدیت با اسلام می گویند چرا هیأتی ها عزاداری دستجمعی می گیرند و چرا ما عروسی و دورهمی در اماکن سربسته نگیریم و اکنون هم برخی هیأتی ها ناخواسته درمقابل حرف این افراد می گویند چرا بعضی ها دورهمی و عروسی و جشن در شرایط کرونا در مکان های سرپوشیده گرفتند پس ماهم عزاداری در اماکن سربسته می گیریم.

اما این عزیزان باید بدانند این دوقطبی سازی ها بسیار مضر است و موجب بروز و نهادینه شدن اختلاف در بین جامعه اسلامی می شود و باید از آن اجتناب کرد و این را باید دانست که برخی هدفمند و از سر ضدیت با اسلام واقعی و ایران دارند بر این دوقطبی سازی دامن می زنند و مردم عزیز کشور که اکثریت هیأتی هستند نباید ناخواسته در طرح و اهداف این افراد قرار بگیرند که هدفشان ایجاد دوقطبی و اختلاف و تقابل در بین جامعه و مردم کشورمان است.

برای مقابله با هدف اختلاف انگیزی و دوقطبی سازی باید هیأت ها و هیأتی ها الگوی جامعه باشند و پروتکل های لازم را به دقت و توجه بسیار رعایت کنند و نمونه باشند و ناخواسته این دوقطبی سازی های نوشته و القا شده در فضای مجازی را تکرار نکنند و ننویسند و نگویند.
اکثر هیأت های عزاداری پروتکل های مقابله با کرونا را رعایت می کنند و توجه دارند ولی امروز برخی قلیل از هیأت ها در کشورمان بدون توجه به دستورات و پروتکل های مقابله با کرونا در اماکن سربسته و بدون فاصله گذاری و حتی برخی بدون ماسک اقدام به عزاداری می کنند که یا از سر بی توجهی است و یا از سر ناآگاهی و عدم شناخت صحیح از اسلام و یا تعصب ورزی نابجا است که حتی به دستورات اسلام و رهبری و مراجع که حفظ سلامت و جان خود و دیگران را برای مومنین و انسان ها واجب دانسته اند توجه ندارند و یا دچار برخی عقاید و باورهای غلط همچون این که ویروس کرونا در مجالس عزاداری امام حسین «ع» نیست و نمی رود هستند.

البته از این موضوع هم نباید غافل شد که برخی می خواهند چهره اسلام شیعی در کشورمان را تخریب کنند و باورها و اعتقادات اسلامی مردم را ضعیف کنند و یا از بین ببرند و چه ابزاری برایشان بهتر از اینکه در شرایط پیک کرونا و درحالیکه مرگ و میر کرونایی و ابتلا به آن در بالاترین آمار است و کشور را با چنین فاجعه ای روبرو کرده و مردم ناراحت و نگران هستند برخی هیأت ها به عزاداری در اماکن سربسته و بدون فاصله گذاری و حتی برخی بدون ماسک بپردازند و مردم این فیلم ها را ببینند و برخی از سر ناراحتی از این وضعیت و بی توجهی ها نسبت به اسلام و محرم موضع منفی بگیرند و در پیام های خود در فضای مجازی از سر عصبانیت و نگرانی افزایش بیشتر کرونا به تندی بنویسند و چنین اشتباهاتی را به پای اسلام و محرم بزنند و بجای نقد به این خطاهای افراد، به پیام تقابلی نسبت به دین و اصل عزاداری بگذارند و به اعتقادات و باورهای دینی برخی آسیب وارد شود.

از نقش اسلام انگلیسی و آمریکایی و فتنه گری و تندروی های فرقه شیرازی ها نباید چشم پوشید که برای اهداف و مقاصد خود پول خرج می کنند و برخی متولیان هیأت ها که قلیل هستند را تطمیع می کنند و یا ارتباط برقرار می نمایند و اسلام آخوند صادق شیرازی اسلام انگلیسی و آغشته به تندروی است و همین فرقه آخوند شیرازی که مبلغ قمه زنی هستند اکنون در شرایط بد کرونا هم مبلغ باورهای غلط همچون عزاداری امام حسین «ع» در اماکن سربسته و بدون نیاز به فاصله و ماسک هستند. البته افرادی نیز با هزینه برخی کشورهای سنی منطقه همچون عربستان دنبال آسیب زدن به اسلام شیعی هستند.

بجاست درخصوص مروجین و برپاکنندگان عزاداری در اماکن سربسته و بدون فاصله و ماسک در شرایط پیک پنجم کرونا و تبلیغ کنندگان باورهای غلط همچون عدم وجود کرونا در مراسم عزاداری و زیارتگاه ها و…. که می تواند موجب خدشه و آسیب به چهره اسلام واقعی شود تحقیق و بررسی شود که آیا از سر ناآگاهی و تعصب ورزی غلط، چنین می گویند و می کنند که دراین صورت باید توجیه شده و آگاه گردند و برخی قلیل دیگر که تطمیع از سوی مخالفان اسلام و یا اسلام شیعی شده اند یا با فرقه شیرازی همراه هستند که باید با اینها مقابله شود که ضربه و آسیب این چنین افراد متولی هیأت و یا مداح به اسلام بسیار جدی است.
در آخر به عزیزانی که از سر وجود مشکلات همچون گرانی و بیکاری و مدیریت ضعیف کرونا و بی کفایتی و بی لیاقتی و فساد برخی مسئولین کشوری ناخواسته و از سر ناراحتی در پیام ها و نظرات خود در فضای مجازی اسلام را زیرسوال می برند باید گفت اسلام کامل ترین دین است که اگر آنرا کامل در زندگی خود بکار بندیم و مسئولین نیز آنرا به دقت در خدمترسانی به مردم و کار سرلوحه خود قرار دهند جامعه و کشوری نمونه و موفق در دنیا خواهیم داشت و این مشکلات به اسلام ربطی ندارد و اسلام به ذات خود ندارد عیبی، هر عیب که هست از مسلمانی ماست. آری از عیب مسئولین و خود ما.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=1381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.