• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
10

رنج بیکاری بهبودیافتگان از دام اعتیاد در ایلام

  • کد خبر : 863
  • 13 تیر 1400 - 20:26
رنج بیکاری بهبودیافتگان از دام اعتیاد در ایلام
بهبود یافتگان از دام اعتیاد در ایلام از بیکاری رنج می برند و نبود کار نداشتن معیشت آنان را دوباره در دام اعتیاد می‌اندازد که لازم است مسئولان چاره‌ای بیندیشند.

به گزارش سیاست فردا به نقل از تسنیم پیرزاد کارشناس مسائل اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: در خصوص مبارزه با اعتیاد، باید پیشگیری مورد توجه بیشتری قرار گیرد و ضروری است مسئولان برای کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر تلاش کنند.

وی با بیان این‌که بدون‌شک اقداماتی که برای درمان و بازپروری بهبودیافتگان از اعتیاد انجام می‌شود بسیار مهم است و مسئولان مربوط باید به بحث اشتغال بهبودیافتگان توجه ویژه‌ای داشته باشند افزود: مشکلات اقتصادی می‌تواند سبب دامن زدن به مسئله اعتیاد شود، به‌همین دلیل ضروری است مسئولان جهت اشتغال‌زایی بهبودیافتگان از اعتیاد تلاش کنند.

این کارشناس مسائل اجتماعی با بیان این‌که ارائه تسهیلات و مشوق‌ها برای راه‌اندازی اشتغال‌زایی بهبودیافتگان یکی از مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد گفت: برای اشتغال‌زایی این افراد می‌توان از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران استفاده کرد.

نبود شغل یکی از مهم‌ترین مشکلات بهبودیافتگان از اعتیاد

محمد نوذری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: نرخ اعتیاد در کشور 5.4درصد است، اما در استان ایلام 1.9 است و می‌توان گفت این استان در ردیف ‌استان‌های پاک کشور قرار گرفته است.
استاندار ایلام با بیان اینکه جهت مبارزه با این آسیب اجتماعی باید از ظرفیت ها استفاده شود اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد و همچنین ظرفیت‌های مردمی جهت رفع این آسیب اجتماعی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نوذری در ادامه به نزولی بودن نرخ اعتیاد در استان اشاره کرد و گفت: اعتیاد سبب بروز سایر آسیبهای اجتماعی نظیر سرقت، طلاق و … می‌شود.

وی در ادامه به فراهم کردن زمینه اشتغال بهبود یافتگان از اعتیاد اشاره کرد و افزود: بدون شک در صورتی که زمینه اشتغال این افراد فراهم شود گام مهمی جهت ریشه کنی اعتیاد و جلوگیری از بازگشت دوباره این افراد به اعتیاد برداشته می شود.

ارائه تسهیلات به بهبود یافتگان از اعتیاد

فروزان افسرده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: طی سال گذشته 1564 نفر در 16 مرکز ترک اعتیاد استان مورد درمان قرار گرفتند.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی استان ایلام با بیان اینکه سال گذشته اولین کمپ ترک اعتیاد بانوان نیز در مرکز استان افتتاح شده، اضافه کرد: اداره کل بهزیستی استان با پرداخت یارانه های درمان از مراکز ترک اعتیاد حمایت می کند.

افسرده با اشاره به اینکه اشتغال زایی بهبود یافتگان جهت بازگشت آنان به زندگی مورد توجه این اداره است، اظهار داشت: به منظور جلوگیری از بازگشت بهبودیافتگان، به مصرف مواد مخدر اداره کل بهزیستی اقدام به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به این افراد کرده است که در این راستا سال گذشته 42 میلیارد ریال تسهیلات به بهبود یافتگان پرداخت شده است.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام گفت: با توجه به اهمیت مساله حمایت از بهبود یافتگان، اشتغالزایی آنان در سال جاری به صورت گسترده‌تر در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.